Záujem o 365-dňovú známku je značný, vedie ročná
1. júna – Za prvé štyri mesiace tohto roka si motoristi kúpili 668 106 kusov ročných eDZ.
Napriek februárovému spusteniu predaja 365-dňovej elektronickej Diaľničnej Známky (eDZ), bol predaj ročných známok vyšší o zhruba 350-tisíc kusov než v prípade 365 dňovej.
V štatistikách predaja nasleduje po ročných eDZ, 10-dňová známka (455 709 ks), 365-dňová známka (311 263 ks) a 30-dňová známka (82 746 ks).
Kým medzi ponúkanými typmi eDZ u vodičov slovenských vozidiel vedie aktuálne ročná eDZ (596 704 ks), pri zahraničných vodičoch si očakávané prvenstvo drží 10-dňová známka (259 976 ks). Spomedzi zahraničných motoristov si najviac eDZ kúpili vodiči s českými evidenčnými číslami, nasledovali poľskí, maďarskí, rakúski, nemeckí a ukrajinskí motoristi.
Diaľnice boli prázdnejšie, predaj známok klesol
V mesiacoch január až apríl 2020 si motoristi kúpili celkovo 1 532 601 kusov elektronických diaľničných známok (eDZ). Príjem z úhrady elektronických diaľničných známok za uvedené obdobie predstavoval 45 964 789 eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 10,51%.
Najpreferovanejšie sú obchodné miesta a úhrada kartou
Motoristi najčastejšie uhrádzajú eDZ platobnou kartou, pričom takto zaplatili viac ako 59% eDZ. V hotovosti kúpili viac ako 34% a na platbu bankovým prevodom pripadalo takmer 7% známok.
V prvých štyroch mesiacoch najviac vodičov nakupovalo eDZ na obchodných miestach, teda na čerpacích staniciach a Informačno-predajných miestach NDS (hraničné priechody Brodské, Jarovce, Čunovo a Skalité), kde sa predalo takmer 53% eDZ. Elektronicky, teda cez webovú stránku a mobilnú aplikáciu, motoristi kúpili skoro 46% známok.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: NDS a.s.
Komentáre k článku