2024-08-24 21:48:00
Volkswagen Touareg R-Line
Volkswagen Touareg R-Line
Zdroj: jh

TEST: Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line – slovenský sen. Naďalej s masívnymi zľavami

Snových áut je v našej malej krajine prekvapivo veľa. Aj v snoch, aj v skutočnosti. Toto je nepochybne jedno z nich.

Volajme ho pán auto, alebo pán Volkswagen. Naďalej si zachováva absolútny rešpekt a absolútnu výnimočnosť. V portfóliu modelov značky nie je nik iný ako on. Keď príde, všetci musia nevyhnutne skloniť zrak. Naopak, keď príde na Slovensko, všetci sa pozerajú. Vie byť nenápadný, no vie byť aj extravagantný a vedel to vždy. Vie to aj teraz. Kombinácia sýtej červenej farby s R-Line je toho dôkazom. Tento pán chce byť videný, chce budiť rešpekt a chce byť ľahko odlíšiteľný od ostatných.

Sú lepší? Sú. Sú horší? Sú. Dokážu mať SUV viac miest? Dokážu. Dokážu offroady viac ako on? Dokážu. Dokážu SUV jazdiť úspornejšie? Dokážu. Majú niektoré autá na cestách ešte väčší rešpekt ako on? Majú. V čom je teda výnimočný? V ničom.

A predsa v niečom. V tom ako dokáže byť vo všetkom naozaj veľmi dobrý, v tom ako sa drží trendov, no zároveň má odstup. V tom ako vie byť úsporný aj divoký. Skrátka, keď zrátate v ktorých kategóriách boduje, zistíte, že vyhráva. Nie preto, lebo by v nich bol najlepší, ale preto, lebo tých kategórií dokáže poňať viac než ostatní.

Touareg je SUV. No nie je to cestný rozmaznanec, naďalej si zachováva svoj offroadový punc, naďalej sa nebojí terénu. Nemá však negatíva, ktoré prinášajú tradičné riešenia ako rebrinový rám a podobne. Nemá redukciu ani uzávierky, no pomôže si skráteným prvým prevodovým stupňom a elektronikou, ktorá ovláda jeho stály pohon všetkých kolies. Touareg vie vpred posunúť 70%, vzad 80% krútiaceho momentu. Osemstupňový automat je robený na výdrž a odolnosť voči vysokým krútiacim momentom, vzduchový podvozok vie auto zdvihnúť tak, aby si v ľahkom až stredne ťažkom teréne neodrel spodok. Nie je to žiaden terénny lumen a bez dodatočných úprav nedokáže čeliť takým ako Trieda G od Mercedesu, no zároveň dokáže v teréne omnoho viac než by mnohí čakali. Pravda, v úprave R-Line s 21 palcovými diskami Leeds s rozmerom pneumatík 285/40 jasne naznačuje, že v prvom rade chce vyhovieť na spevnených povrchoch. K tomu nech mu slúži aj natáčanie zadnej nápravy.

Zdroj: jh

MLB platforma zdieľaná s ďalšími bratislavskými súrodencami vrátane modelu Cayenne zabezpečuje autu skutočne výnimočné postavenie medzi modelmi značky. Už len fakt, že na pohon vozidla slúžia jedine a výhradne šesťvalce hovorí jasnou rečou, toto nie je Tiguan, toto nie je Kodiaq, či Tarraco.

Testovaný model mal Podkapotou základný naftový šesťvalec naladený na 170 kW (231 k) a 500 Nm. Jeho cenovka s výbavou R-Line štartuje na polohe 71 990 eur. Finálna cenovka sa zastavila na úrovni 86-tisíc eur, čo je vzhľadom na výbavu a schopnosti vozidla solídna ponuka. Keď sa pozriete k prémiovým hráčom, ktorým Touareg reálne konkuruje, viditeľne pochádza z rozumnejšieho kraja.

Navyše ho od začiatku leta Volkswagen ponúka s masívnym bonusom 7000 eur, takže vyššie zmenená cenovka je reálne znížená na 64 990 eur pri R-Line. Touareg tak kúpite v bohatej ale základnej výbave s názvom Touareg za 56 990 eur. To znamená, že s trochou šťastia máte šesťvalcový Touareg za 60-tisíc. Stavil by som stravný lístok na to, že taký kus auta s takým statusom a motorom za takú cenu ani zďaleka nekúpite nikde inde...

Zdroj: jh

Vo výbave tohto konkrétneho auta nájdete okrem stáleho pohonu všetkých kolies, farby red chilli za 1030 eur, automatu a spomínaných 21-palcových diskov za necelých 1800 eur aj taktiež spomenutý vzduchový podvozok s natáčaním zadných kolies a s meniteľnou charakteristikou tlmičov za 2800 eur. Ďalej sú tam akustické okná, vzadu stmavené za 1100 eur, 4-zónová klíma za 770 eur, asistenčné systémy vrátane funkcie na bezpečný prejazd križovatkou, či asistent pre zmenu jazdného pruhu za 1070 eur, bezkľúčové otváranie a štartovanie, elektrické veko kufra spolu za 950 eur, elektricky nastaviteľné sedadlá s masážou vpredu a ventiláciou vpredu za cca 2000 eur, zadné sedadlá vyhrievané za 380 eur, čelné sklo vyhrievané za 470 eur (bez viditeľných vodičov) i parkovací balík s kamerovým systémom s 360° pohľadom okolo vozidla a zopár ďalších prvkov. K tomu si treba prirátať naozaj bohatú R-Line výbavu s R-Line dizajnovým balíkom, LED HD Matrix svetlá IQ Light s vylepšenými funkciami, digitálny prístrojový štít, 15-palcový displej infotainmentu, 8 reprákov vpredu a vzadu, či adaptívny tempomat s prediktívnou funkciou a kopu ďalšieho.

Nikdy som nebol veľkým fanúšikom Touaregu. Jeho charakter mi nevyhovoval. V našich končinách vždy lákal samcov, ktorí si s Touaregom zvyšovali kredit a ako kohúti nafukovali hrudníky. Dnes je ale takých áut veľa a navyše Touareg už až taký mačo nie je. No čo je podstatné, akokoľvek ho vnímate zvonku, keď sadnete za volant, váš postoj k nemu sa pravdepodobne zreteľne zlepší.

Zdroj: jh

Výborný posed, palubka s najnovším a hlbokým infotainmentom, všade kopa voľného priestoru, pohodlie na všetkých sedadlách. Krásny a pritom konzervatívny interiér. No a potom je tu tá jazda a záťah šesťvalca, ktorý aj v základnom nastavení dominuje. Zo 60 na 100 km/h bez prípravy v komfortnom režime zrýchľuje za 5,33 sekundy. Z 80 na 120 km/h za 6,61 sekundy. To sú časy, ktoré hovoria jasne – ani vyššie rýchlosti a veľká čelná plocha motoru nevadia a dokáže auto hnať vpred bez zaváhania. I s dynamickým jazdením si nevypýta nad 9 l/100 km. V mojom prípade to bolo v teplom počasí za 8,6 l/100 km nafty.

Zdroj: jh

Ak by som mal na záver vypichnúť zopár najzaujímavejších prvkov výbavy, bude to dozaista vzduchový podvozok s natáčaním zadnej nápravy a LED HD Matrix svetlá. Kým svetlá robia výbornú robotu a snažia sa pritom neoslňovať ostatných, podvozok oslňuje intenzívne. Kombinácia pohodlia s vyslovene brutálnym polomerom otáčania a až absurdnou presvedčivosťou v ostrých zákrutách, to je naozaj niečo. Aj s vrčaním naftového šesťvalca sú gény Porsche družstva celkom zrejmé. 9 z 10. Kto chce prémiovú extravaganciu a rešpekt na cestách za dobrú cenu, Touareg.

Zdroj: jh

Technické údaje

Model: Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI R-Line
Počet valcov: 6
Zdvihový objem motora (cm3): 2 967
Prevodovka: 8 -stupňová automatická
Poháňaná náprava predná aj zadná
Výkon (kW/ot.): 170/3800 - 4400
Krútiaci moment (Nm/ot.): 580/1500-3000
Maximálna rýchlosť (km/h): 222
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 7,7
Spotreba kombinovaná (l/100 km): 8-8,2
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4902/1984/1705
Rázvor náprav (mm): 2903
Objem batožinového priestoru (l): 810
Objem palivovej nádrže (l): 77
Pohotovostná hmotnosť (kg): 2161
Užitočná hmotnosť (kg): 699
Rozmer pneumatík vpredu /základ: 255/55 R19
Rozmer pneumatík vzadu /základ: 255/55 R19
   
Základná cena vozidla: 56 990 €
Cena testovaného vozidla od: 64 990 €

AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku