TEST: Honda X-ADV – tento skúter sa terénu fakt nebojí
Minuloročná Integra dostala agresívnejší, terénnejší kabát. Zmena jej prospela veľmi výrazne.
Zrazu je zo slušného skútra pre starších pánkov zábavná mašinka pre mladých do práce i na voľný čas. X – ADV-čko poháňa kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec s objemom valcov takmer 750 cm³. Motor netrpí vibračnou chorobou dvojvalcov a má veľmi kultivovaný chod, napriek tomu si zachoval hlavné pozitívum dvojvalcových motorov: vysoký krútiaci moment už pri nízkom spektre otáčok.
Ani pri X –ADV nie je zadné koleso spojené s motorom variátorom, ale dvojspojkovou prevodovkou DTC. Vždy v prvý deň jazdy na testovacom motocykli vybavenom touto prevodovkou na túto frflem, na druhý som spokojnejší a na tretí by som ju za klasickú prevodovku už nevymenil. DTC-čko je veľmi návyková vec. Síce sa tvári, že pracuje v troch režimoch (D – režim pohodlnej a ekonomickej jazdy, S – športová jazda a M – manuálne radenie) ponúka však oveľa viac.
Pri manuálnom radení dohliada na nepretočenie motora, alebo pri príliš nízkych otáčkach sám podradí. Tento režim sa mi osvedčil pri zjazde z kopca, keď som chcel brzdiť motorom, alebo naopak pri jazde so strmého svahu, aby držal zaradenú jednu rýchlosť. Režim S je športový režim, ktorý sa dá nastavovať až v troch úrovniach a posúva preradenie rýchlosti vždy do trošku vyšších otáčok.
Tento režim som používal najmenej, pretože režim D, hoci je určený pre ekonomickú jazdu, má jedno malé tajomstvo: dokáže sa učiť a sledovať jazdu jazdca. Ak práve jazdíte v obleku po meste a narábate s plynom citlivo, nahádže mi tam DCT-čko rýchlosti až po šestku za pár sekúnd. Motor to v pohode utiahne. Stačí však viac otočiť rukoväťou plynu a prevodovka okamžite reaguje preraďovaním rýchlostí práve pri vyšších otáčkach. Preraďovať rýchlosti je aj v tomto režime možné tiež manuálne pomocou dvojice páčok na ľavej strane riadidiel.
Honda X-ADV má moderný enduro dizajn s veľkým plexištítom výborne chrániacim pred prúdiacim vzduchom. Aj farbami sa ponáša testovaný motocykel na legendu Off roadu Africu Twin. Vybavená vyššou svetlou výškou a chráničmi rúk priam volá na jazdu terénom. Výborne sú spracované kryty na riadidlách, ktoré ukrývajú všetky hadičky a kábliky. Nový multifunkčný displej ponúka všetky informácie potrebné na jazdu v teréne i na ceste.
Kapotáž výborne chráni aj pri daždi, osobne som to mal možnosť vyskúšať. Pri pravom kolene nájdem ručnú brzdu, pri vypnutí motora sa prevodovka automaticky prepne na neutrál, mašinu sa dá postaviť na bočný i centrálny stojan. Pod pohodlným sedadlom sa ukrýva 14-litrová palivová nádrž a odkladací priestor na prilbu.
Aj vďaka prednému 17 palcovému kolesu je jazda na X - ADV pohodlná či už v meste tak aj na výletoch mimo mesta. Brzdy sa mi zdali až predimenzované, aj vďaka ABS brzdia naozaj výborne, ocenil som to hlavne v meste. Pocit jazdy bol celkom zvláštny a chvíľu som si naň musel zvyknúť, bol to totiž taký sebaklam – hoci mi oči vraveli, že jazdím na skútri, pocit z jazdy som mal ako pri klasickej motorke.
Aby som si overil offroadovú dušu X – ADV-čka, vyrazil som aj na nespevnené cesty. Vysoká svetlá výška a terénnejšie pneumatiky sa osvedčili a ja som si jazdu aj v teréne užil, hoci mi chýbala možnosť držať balans aj pomocou kolien zakliesnených o nádrž.
|
Komentáre k článku