2020-04-04 09:07:00
Ford Galaxy 2016 a
Ilustračné foto

KORONAVÍRUS: Sulík chce, aby sa otvorili predajne automobilov

Importéri preukazujú vynaliezavosť a ponúkajú virtuálny predaj. Možno to nebude treba.

Minister hospodárstva Richard Sulík (SaS) chce pokračovať v zmierňovaní zákazov prijatých vládou na ochranu pred pandémiou ochorenia COVID-19. Po pondelkovom (30. 3.) otvorení predajní so záhradkárskymi potrebami, farbami či železiarskym tovarom, chce v piatok na zasadnutí krízového štábu navrhnúť aj otvorenie predajní automobilov.

Som za to, aby sme v otváraní prevádzok pokračovali," povedal Sulík pre TASR. Predajne automobilov majú podľa ministra veľmi nízku koncentráciu ľudí, predajne sú veľké a je ľahké dodržať vládou nastavené pravidlá predaja. Sulík pripomenul, že na jedného zákazníka musí pripadnúť minimálne 25 štvorcových metrov predajnej plochy, predajňa musí zabezpečiť pri vstupe dezinfekciu rúk alebo jednorazové rukavice a do predajne môže vstúpiť zákazník iba s rúškom na tvári.

Po zatvorení takmer všetkých prevádzok obchodu a služieb v polovici marca vláda od pondelka sprístupnila napríklad prevádzky kľúčových služieb, zberných dvorov, predajní a servisov bicyklov, prevádzok záhradníctva a záhradnej techniky, prevádzok stavebnín, inštalačného a elektroinštalačného materiálu, železiarstva i farieb lakov.

V súčasnosti sú otvorené servisné strediská automobiliek i mnohé samostatné servisy vozidiel. Predaj áut nie je možné realizovať obvyklou formou cez tzv. showroom, teda predajne vozidiel. Preto automobilky spúšťajú virtuálne online predajne. Pomáhajú si napríklad videohovormi a mailovou komunikáciou. Zákazníkom predajca ukáže auto a predvedie bez potreby priameho kontaktu. S virtuálnymi predajňami začala Škoda, pokračovala Toyota.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku


Stream naživo