16.07.2018

Renault dosiahol rekordné výsledky. Za 1. polrok predal vyše 2 milióny áut

Francúzska automobilka rekord zvýšila predaje vozidiel celosvetovo o takmer desatinu.

Francúzska automobilka Renault zvýšila v 1. polroku predaj áut takmer o desatinu na nový rekord. Informovala o tom spoločnosť s tým, že k rastu prispel najmä zvýšený dopyt na ruskom a juhoamerickom trhu. Solídny rast dopytu zaznamenal Renault aj v Európe.

Za prvých šesť mesiacov roka predala firma vo svete 2,07 milióna vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to znamená rast o 9,8 %, pričom objem predaja znamená nové historické maximum.

V Európe sa predaj Renaultu zvýšil o 4,4 % a v eurázijskom regióne zahrňujúcom aj Rusko o viac než 15 %. Ešte výraznejšie vzrástol v Latinskej Amerike, a to o 18 %.

Slabšími oblasťami, čo sa týka polročných výsledkov automobilky, boli India a Južná Kórea. V prvom prípade predaj Renaultu klesol približne o 19 %, v druhom o 25 %.

Indický trh zostáva pre veľké automobilky naďalej zakliaty. Renault na ňom slávil úspech vďaka lokálne vyrábanému modelu Kwid (ktorý by sa vo výrazne modifikovanom stave mohol dostať aj do Európy pod logom Dacie). Jeho predaje ale v poslednom čase klesajú vďaka rastúcej konkurencii. V Kórei je zas problém so stárnucou paletou modelov spoločného podniku Renault Samsung Motors.

Indický trh je mimochodom veľkým rébusom aj pre koncern VW. Ten nedávno predstavil svoj plán India 2.0, v ktorom bude veľkú úlohu hrať aj automobilka Škoda. Hlavným cieľom je okrem špecifických modelov pre indický trh tiež vysoká lokalizácia výroby, ktorá pomôže znížiť náklady. Pre VW bola práve cene prisúdená hlavná príčina slabučkých predajov. Volkswagen tiež verí, že vďaka novým emisným pravidlám (podobným Euro 6) budú musieť zvyšovať ceny aj ostatní hráči.  

Ďalším miestom, kde Renaultu klesol predaj, je Irán. Dôvodom sú aktivity firiem ovplyvňujú blížiace sa sankcie USA. Predaj Renaultu v tejto krajine klesol o 10,3 %.

Na sankcie Trumpovej administratívy dopláca aj konkurenčný koncern PSA. Ten síce oznámil až 38 % nárast predajov, no dôvodom je takmer výhradne akvizícia značky Opel/Vauxhall. Ak sa odrátajú predaje nemeckej automobilky, rast PSA sa zmenší na 1,9 percenta celosvetovo. Priemerné čísla odrážajú aj 26 % pokles predajov na Strednom východe. Práve za tento prepad môžu nové sankcie uvalené na Irán. Irán nie je zanedbateľný ani pre jednu automobilku, ktorá tam vyvíjala aktivity. Pre PSA znamenal tento trh až 12 % celkových predajov počas minulého roka.

Šéf PSA sa nechal počuť, že za výsledky môže okrem iného to, že nie sú dostatočne globálnym hráčom, takže ich aj výkyvy na menších trhoch stoja progres. Na druhú stranu nezabudol podotknúť, že vďaka nižšej úrovni globálnosti je PSA menej citlivé na colné vojny.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR, automotive news, Renault, PSA

Komentáre k článku