10.07.2018

Nový cyklus WLTP spôsobuje VW veľké problémy, ktoré potrvajú mesiace

Koncern Volkswagen v dôsledku zavedenia nového testovacieho cyklu počíta s dlhodobejšími problémami.

"Táto téma nás bude zamestnávať niekoľko mesiacov, kým sa prevádzka v továrňach dostane do normálu," napísal predseda predstavenstva Herbert Diess zamestnancom.

Nový testovací cyklus WLTP, ktorý je záväzný pre všetky nové vozidlá, začína platiť 1. septembra. VW bude po celopodnikovej dovolenke v hlavnej továrni vo Wolfsburgu na celé dni odstavovať montážne linky, aby mohol získať certifikáciu pre viac než 200 modelov a modelových variantov. "Kolegyne a kolegovia z technického vývoja a produkcie pracujú s veľkým nasadením, aby dôsledky obmedzili na minimum," píše ďalej Diess.

Aj predseda podnikových odborov Bernd Osterloh sa cez víkend obrátil na zamestnancov. "Po lete vstúpime do obdobia neistoty," napísal. Odborári sa počas plánovaných odstávok produkcie mienia postarať o čestné rozdelenie záťaže. "Možno však očakávať, že problémy s WLTP nás budú sprevádzať aj po treťom kvartáli."

Osterloh okrem toho poukázal na očakávané sprísnenie pravidiel pre emisie oxidu uhličitého (CO2). EÚ chce totiž po roku 2021 ešte viac znížiť emisie tohto skleníkového plynu. "Mnohí poprední politici pritom tlačia na tvrdšie podmienky, ktoré ohrozia automobilový priemysel a pracovné miesta," napísal Osterloh. Hoci zamestnanci podporujú ochranu klímy, "ale nestratíme zo zreteľa pracovné miesta a jasne sa postavíme k týmto nezodpovedným požiadavkám".

Automobilky už teraz majú problémy splniť limitnú hodnotu 95 gramov CO2 na kilometer, ktorá pre nové vozidlá platí do roka 2021. Ak cieľ nesplnia, hrozia im miliardové pokuty. Návrhy Európskej komisie predpokladajú zníženie emisií CO2 do roka 2030 o ďalších 30 % z hodnoty pre rok 2021. Sektorové združenie ACEA s tým kategoricky nesúhlasí. Zníženie emisií o 20 % je reálne, no iba za predpokladu, že sa budú lepšie predávať autá s alternatívnym pohonom.

Ďalšie obavy vyvoláva obchodný spor medzi USA a EÚ. Prezident Donald Trump totiž európskym automobilkám a dodávateľom pohrozil 20-percentným dovozným clom. Tamojšie ministerstvo obchodu v súčasnosti skúma možnosti. "Už len diskutované americké ochranné clá môžu nemeckým výrobcom spôsobiť miliardové škody," napísal Diess.

Diess, šéf Daimleru Dieter Zetsche, šéf BMW Harald Krüger, predseda predstavenstva Continentalu Elmar Degenhart a prezident nemeckého Združenia automobilového priemyslu (VDA) Bernhard Mattes sa minulý týždeň stretli s americkým veľvyslancom Richardom Grenellom. Podľa nemeckých médií Grenella informovali, že by si vedeli predstaviť zrušenie európskych dovozných ciel na americké autá, čo by mohlo presvedčiť Trumpa, aby neuvalil sankčné clá. Tieto clá navyše zaťažujú aj nemecké vozidlá vyrábané v USA a dovážané do Európy.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku