16.09.2016

PSA Peugeot Citroën chce samostatne vstúpiť na trh dopravných aplikácií

Francúzsky koncern PSA nebude po vzore ostatných koncernov kupovať dopravné aplikácie na zdieľanie jazdy.

Francúzsky automobilový koncern PSA Peugeot Citroën chce samostatne vstúpiť na trh dopravných aplikácií namiesto toho, aby sa spojil s nejakým start-upom. V prípade partnerstva totiž hrozí nebezpečenstvo straty priameho kontaktu so zákazníkmi, uviedol šéf PSA Carlos Tavares pre Financial Times. Informovala o tom agentúra DPA.

PSA by mohol spustiť vlastnú dopravnú službu v priebehu troch rokov, pričom prevádzkovať by ju mohol aj pod inou značkou než Peugeot alebo Citroën. "Nemusí to byť automobilová značka," uviedol Tavares. Koncern sa chce stať "celoživotným partnerom v oblasti mobility", popísal Tavares hlavnú myšlienku. Koncern by chcel v USA najprv začať ponúkať služby a až potom opäť začať s predajom áut.

Automobilové koncerny sa vo svojich budúcich plánoch čoraz viac sústredia na služby v oblasti mobility namiesto klasického predaja áut. Ide o to, že predovšetkým medzi mladšou generáciou je viac ľudí, ktorí chcú používať auto, keď ho budú potrebovať, a nechcú ho vlastniť. Navyše sa predpokladá, že s rozvojom samostatne jazdiacich áut budú čoraz viac prepravy zabezpečovať autonómne vozidlá, či taxíky.

jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku