22.09.2015

VOLKSWAGEN: Nelegálny softvér ovplyvňujúci emisie má 11 miliónov áut celosvetovo!

Ide o autá s naftovými motormi 2,0 TDI s kódovým označením EA 189. Bude to stáť miliardy.

Volkswagen práve priznal, že softvér ovplyvňujúci emisie motorov počas emisnej kontroly má nainštalovaných približne 11 miliónov áut celosvetovo. Ide o dvojlitrové naftové turbodiesle s kódovým označením EA 189.

Séria motorov EA 189 bola aj v Európe používaná ešte nedávno. Ide o dvojlitrové turbodízle 2,0 TDI, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 5. Problém sa teda môže týkať nielen materského Volkswagenu, ale aj Škody, Audi, či Seatu, ktoré taktiež využívali tieto motory. Približne pol milióna automobilov s týmito motormi sa nachádza v USA a práve ich sa týka vyšetrovanie Úradu na ochranu životného prostredia EPA a ďalších.  

V súčasnosti Volkswagen v Európe ale aj inde na svete (zväčša) už využíva novú generáciu rodiny naftového dvojlitra s kódovým označením EA 288. Volkswagen tvrdí, že sa situácia týchto motorov (Euro 6) netýka a softvér v ňom nemá žiadny vplyv na spotrebu, výkon ani emisie...

Rozdiel medzi motormi sa teda zdá byť jasný. Nové motory EA 288 používajú na znižovanie emisií okrem katalyzátora a DPF filtra aj pascu na NOx, prípadne AdBlue (vyššia vyššia záťaž).

Z tlačovej správy koncernu pritom nevyplýva, či európske naftové motory 2,0 TDI s emisnou normou Euro 5 a označením EA 189 potrebovali na splnenie emisnej normy tento nelegálny softvér, no Volkswagen ani neuvádza, čo s dotknutými automobilmi plánuje urobiť. Uviedol iba, že si pripravil 6,5 miliardy eur „bokom“ na obnovenie dôvery zákazníkov v produkty spoločnosti.

Celkovo je správa napísaná šalamúnsky tak, aby Volkswagen síce oznámil výsledky interného vyšetrovania, avšak neuviedol detailné informácie a neinformoval ani o svojom ďalšom konaní.

Zo správy je ale zrejmé, že motory s týmto označením EA 189 klamlivý softvér obsahujú. Viac sa teda dozvieme v nasledujúcich dňoch.

Takisto sa v nasledujúcich dňoch dozvieme, či naozaj šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn odstúpi. Situácia je taká vážna, že podľa nás nemá na výber a musí odstúpiť. Nemal by byť jediný.

jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku