2015-08-20 12:50:00
Elektrický SAAB 9-3
Elektrický SAAB 9-3
Zdroj: saabsunited.com

NEVS oznámil spoluprácu s čínskym koncernom Dong-Feng. Ožije SAAB?

To, čo sme očakávali už viac než rok napokon prišlo. Spolupráca s čínskym koncernom Dongfeng je tu.

NEVS oznámil spoluprácu s čínskym koncernom Dong-Feng. Ožije SAAB?

To, čo sme očakávali už viac než rok napokon prišlo. Spolupráca s čínskym koncernom Dongfeng je tu.

NEVS vlastník patentov deklasovanej automobilky SAAB opäť nadobúda pôdu pod nohami. Začalo to začiatkom leta uzavretím dohôd o výstavbe výrobného závodu a vývojového centra v meste Tianjin (áno, presne to mesto, v ktorom bola explózia). Príprava závodu už začala a NEVS tvrdí, že na mieste bude schopný vyrábať do 200 000 automobilov ročne.

Až teraz však prichádza to, o čom sa už dlho diskutovalo – spolupráca s obrovským čínskym koncernom Dongfeng. Spolupráca má jednak zahŕňať produkciu ekologických vozidiel v Číne a v celej Európe ako aj vývoj automobilov pre Čínu a zvyšok sveta. Spolupráca má tiež zahŕňať pomoc pre DongFeng na vývoji automobilov vlastnej značky, ktoré budú mať potenciál úspechu v Európe a v Severnej Amerike.

NEVS bude ťažiť z dodávateľskej a distribučnej siete koncernu DongFeng, zatiaľ čo DongFeng bude ťažiť z know-how spoločnosti NEVS.

Podkapotou komentuje:

Kde sa v tejto spleti dohôd a informácií nachádza značka SAAB a jej legendárne automobily zostáva skôr záhadou. Podľa nás však k dokonalosti týchto správ nechýba len ich realizácia a rukolapné dôkazy že nejde o tisíckrát opakovanú obohranú pesničku, chýba tiež ešte čerešnička na torte, ktorá by jasne dokazovala, že značka SAAB so všetkým čo k tomu patrí, bude žiť. Budúcnosť automobilov SAAB totiž podľa nás nezaručí ani spolupráca s IT čínskymi firmami ani s koncernom Dongfeng, i keď treba povedať, že DongFeng je skutočným oporným bodom v tejto „neistote“, ba dokonca zárukou posunu vpred. Tou čerešničkou na torte je podľa nás očakávaná dohoda s indickým koncernom Mahindra. Práve ten prejavil reálny záujem o značku SAAB a autá, ktoré k nej patria.

Ak totiž zostane len pri DongFengu, je veľmi pravdepodobné, že to, čo si pod označením SAAB Automobile AB predstavujeme, už nikdy nepríde. Bez Mahindry (alebo iného veľkého automobilového koncernu, ktorý potrebuje luxusnú značku pre svoj rozvoj) to nevyzerá na viac než elektrické automobily prioritne predávané v Číne...

Tak či onak, NEVS vo Švédsku prijíma inžinierov a uzatvára dohody s vývojárskymi spoločnosťami, s ktorými spolupracoval predtým. Podľa informácií saabsunited.com chystá NEVS niečo veľké a o výrobu áut, ktoré by boli hodné označenia SAAB sa naozaj pokúsi.

Problém ale je, že NEVS nevlastní práva na označovanie svojich modelov ani značkou ani logom SAAB. To vlastní zbrojárska spoločnosť SAAB AB, ktorá nemieni riskovať svoju povesť pre „nejaké“ pochybné projekty a už viac ráz sa poriadne popálila (stratou kontraktov v hodnote miliárd švédskych korún). Podľa zdrojov saabsunited však medzi NEVS a SAAB AB predsa len prebieha nejaká komunikácia, či dokonca mierne zlepšovanie vzťahov a NEVS chce dokázať, že si jeho budúce produkty zaslúžia označenie SAAB. Či sa dočkáme oživenia áut SAAB so všetkým čo k tomu patrí je naďalej vo hviezdach.

Dongfeng je čínsky automobilový koncern, ktorý v roku 2014 vyrobil 3,8 milióna vozidiel a ktorý zamestnáva približne 176-tisíc ľudí. Pod Dongfeng patrí viacero značiek. Koncern vlastní 14 percent akcií koncernu PSA, investoval doň milióny eur a spolupracuje tiež na vývoji a výrobe áut značiek Hyundai, Kia, Volvo, Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Infiniti, Honda (pre Čínu)

Ján Hargaš
ZDROJ: saabsunited.com, NEVS

Komentáre k článku


Stream naživo