2015-08-11 15:03:28
Suzuki Baleno
Suzuki Baleno
Zdroj: Suzuki

Suzuki Baleno ide do sériovej výroby, bude mať blízko k Swiftu

Suzuki pripravilo ženevský koncept päťdverového hatchbacku IK-2 do výroby za neuveriteľne krátky čas.

Corsa, Fabia, Fiesta, či Polo tak budú mať ďalšieho konkurenta. V 90. rokoch bolo Baleno celkom nenápadný model, ktorý extra nevynikal dizajnom ani výkonmi. Bol však spoľahlivý a ľahko ovládateľný. Pred rokmi zabudnuté meno teraz vracia Suzuki na cesty. Nové Baleno však bude menšie, aspoň podľa kategórie, do ktorej sa zaradí.

Baleno v novom vydaní bude približne rovnako veľké, ako bolo pred pätnástimi rokmi, keď hatchback mal 3,87 metra, sedan a kombi 4,4 m a zaraďovali sa vtedy napríklad medzi modely Volkswagen Golf a Nissan Almera. Tieto a im podobné autá však v priebehu rokov vyrástli, preto bude nové Baleno patriť medzi malé autá. Bude praktickejšie, usadlejšie a zdá sa že o niečo dospelejšie než Suzuki Swift, po bok ktorého sa zaradí v ponuke japonskej značky.

Dostať sa z autosalónovej štúdie po sériový model nie je možné pri dnešných technológiách počas šiestich mesiacov. Preto je viac než isté, že koncept IK-2 predstavený na tohtoročnom autosalóne v Ženeve vlastne nebol určený na prieskum názorov potenciálnych klientov. Suzuki tak vlastne postavilo všetkých pred hotovú vec.

Je to fakt, lebo japonská automobilka Suzuki už oficiálne oznámila, že svoju novinku predstaví na jesennom frankfurtskom autosalóne IAA 2015. Dizajnéri dali Balenu módny mohutný vzhľad, ak sa tak dá súdiť podľa jedinej oficiálnej fotografie, ktorú Suzuki vypustila do sveta. Baleno na nej pripomína kríženca s SUV. To je segment, o ktorý majú dnes zákazníci  záujem. Ak sa ešte pozriete na prvú video-upútavku, netreba zvlášť zdôrazňovať, že sa auto v porovnaní s východiskovou štúdiou IK-2 prakticky vôbec dizajnovo nezmenilo. Nový päťdverový hatchback dizajnom priamo vychádza z konceptu IK-2 predstavenom na tohtoročnom marcovom autosalóne v Ženeve.

Dĺžka auta by mala zostať na hodnote 4023 mm, šírka ba tiež mala zostať 1920 mm (so zrkadlami), výška 1450 mm a rázvor 2520 milimetrov. Pre porovnanie: Škoda Fabia má rázvor 247 cm. Baleno je postavené na modernej platforme Suzuki, vďaka ktorej vývojári ušetrili 15 percent hmotnosti. Pod kapotou novinky sa v ako vôbec prvom modelu Suzuki objaví úplne nový benzínový preplňovaný trojvalcový motor BoosterJet s objemom 1,0 litra.

Neskôr sa na trhu objaví aj verzia s mikrohybridnou technológiou SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki) zahŕňajúcou malý elektromotor integrovaný do štartéra. Funguje aj ako generátor a rekuperovanú energiu ukladá do paketu lítium-iónových akumulátorov. Základom má byť v tomto prípade benzínový štvorvalec Dualjet s objemom 1,2 litra. Výkon elektromotora ale nebude taký, aby mohol poháňať vozidlo samostatne, no bude ako podpora pri rozjazdoch, či pri potrebe plnej akcelerácie. Premiéru bude mať nové Baleno na autosalóne vo Frankfurte v polovici septembra, na trhu sa má objaviť v budúcom roku.

Jozef Vydra
ZDROJ: Suzuki

Komentáre k článku


Stream naživo