09.03.2018

ŽENEVA: Mercedes-AMG GT 4-door – superšport s výkonom 639 koní odvezie štyroch

Tak konečne sa fanúšikovia AMG GT dočkali. So švordverovou verziou môžu odviesť deti do školy a potom si zašantiť na okruhu.

Mercedes na autosalóne v Ženeve predstavil štvordverové kupé s označením AMG GT. K dispozícii budú tri verzie počínajúc hybridizovanou AMG GT 53 a končiac verziou 63S.

Superšportové kupé AMG GT dostalo dlhšieho bračeka. Odvezie pohodlne štyroch, no zároveň dokáže besnieť na okruhu skoro tak ako dvojdverové kupé GT. 

AMG GT 4-door je prvé štvordverové športové auto z Affalterbachu a genetický základ čerpá z modelov SLS a AMG GT. Ide o ďalšie auto z nezávislého vývoja športovej vetvy Mercedesu. Mercedes-AMG stvoril pohodlné priestranné vozidlo s enormným športovým arzenálom a mimoriadnym dizajnom štvordverového fastbacku. Auto je určené pre tých, ktorým najvyššie verzie „bežných“ tried E a S nestačia, chcú sa odlíšiť a pritom chcú viacúčelové auto, ktorým dvojdverové kupé nikdy nebude. Načo myšlienku ďalej rozvádzať slovami, pozrite si video, to vysvetlí omnoho viac: 

Vozidlo disponuje najmodernejšími prvkami výbavy známymi práve z Triedy S vrátane svetiel Multibeam LED a najnovších asistenčných systémov. Na zadných sedadlách sa odvezú dvaja, ba až traja cestujúci. V kufri je 395 litrov voľného priestoru a ďalších 60 pod dvojitým dnom.

Všetky verzie majú športovo ladený pohon všetkých kolies  AMG Performance 4MATIC+ a tiež natáčanie zadných kolies (v prípade 53 ide o doplnkovú výbavu). Najvyššia verzia 63S má v základnej výbave elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál na zadnej náprave a autá možno doplniť o aerodynamický paket ešte zvyšujúci prítlak pri športovaní. Modely 63 a 63S disponujú špeciálnou 9-stupňovou prevodovkou využívajúcou mokrú spojku pre ešte rýchlejšie reakcie a nižšiu hmotnosť, motor ponúkne vypínanie valcov v prípade nízkej záťaže. Základný model má len obyčajnú 9 stupňovú prevodovku s meničom.

 Základný model AMG GT 53 má Podkapotou novovyvinutý prepĺňaný radový šesťvalec s objemom 3,0 litra, ktorý je doplnený elektrickým dúchadlom/kompresorom pre okamžitú odozvu a tiež elektromotorom umiestneným medzi motorom a prevodovkou pre dodatočný kopanec so silou 16 kW a 250 Nm. Maximálny výkon motora je 320 kW (435 k) a maximálny krútiaci moment je 520 Nm. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 285 km/h.

Verzia 63 má Podkapotou benzínový biturbo osemvalec V8 s objemom 4,0 litra. Maximálny výkon je 430 kW (585 k) a maximálny krútiaci moment je 800 Nm. Verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 310 km/h. Verzia 63S vytlačí z rovnakého motora až 470 kW (639 k) a dosiahne maximálny krútiaci moment 900 Nm v rozmedzí 2500 až 4500 ot/min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť 315 km/h. Keďže Mercedes uvádza priemerné spotreby ešte podľa starého cyklu, nie je dôvod ich zverejňovať. Lebo za 11,2 litra jazdiť s autom s výkonom takmer 640 koní je možné ozaj iba v laboratóriu... Do detailu si tento stroj môžete pozrieť v bohatej galérii. 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku