08.03.2018

ŽENEVA: Takto vyzerá budúcnosť značky Hyundai. Je sa na čo tešiť

Hyundai predstavil v Ženeve svoj koncept s názvom Le Fil Rouge. Ukazuje dizajn všetkých modelov značky.

Hyundai Le Fil Rouge, čo v preklade znamená Spoločné Vlákno spája do jedného celku budúcnosť, prítomnosť a minulosť značky. Korene dizajnu tohto vozidla siahajú ešte ku konceptu kupé z roku 1974. Koncept ukazuje akým smerom sa bude uberať dizajn značky. Nejde pritom o prehnanú napodobeninu, ale reálny manifest dizajnu budúcnosti.

Cieľom budúceho dizajnu je „vytvoriť milovanú značku tým, že stvoríme autá so silnou emocionálnou hodnotou, ktoré dokážu úplne zmeniť prostredie automobilového dizajnu...“ vraví Sang-yup Lee, šéf dizajnu značky.

Sensuous Sportiness, po slovensky zmyselná športovosť, to je meno budúceho dizajnu kórejskej automobilky, ktorý práve Le Fil Rouge ukazuje.

Dizajnéri sa pri tvorbe vozidla nechali viesť zlatým rezom, teda iracionálnym číslom znázorňujúcim pomer na seba naviazaných veličín, ktorý možno často nájsť v prírode. Vidieť by ste ho mali na rázvore, krátkych previsoch, veľkých kolesách, nízkej dynamickej siluete sedanu, no tiež v interiéri.

Automobil má aj vďaka jemným precíznym líniám a výrazným prelisom pôsobiť akoby bol stále v pohybe a zároveň akoby bol nakreslený jedným ťahom ceruzky. Všimnite si výraznú masku, ktorá zdanlivo úplne pohltila svetlomety. Veľká maska, úzke svetlá, to sú prvky, ktoré môžete nájsť aj na najnovších vozidlách značky v súčasnosti.

Medzi tie možno zaradiť napríklad elektrickú Konu, alebo nové Santa Fe, či vodíkové Nexo. Všetky možno nájsť na výstavisku Palexpo v Ženeve.  


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku