03.09.2018

Platia nové predpisy na meranie škodlivín, VW mal skresľovať údaje aj pri benzíne

3. septembra – Nová metóda merania škodlivín vo výfukových plynoch osobných áut presnejšie zisťuje ich skutočné množstvo.

      Jej aplikácia umožňuje, aby sa od soboty (1.9.) do cestnej premávky v EÚ dostali len vozidlá vyhovujúce norme WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).

      Použitím metódy sa získavajú presnejšie údaje počas testov v laboratórnych podmienkach, ale aj počas prevádzky vozidiel. Metóda je spoľahlivejšia než jej predchodkyňa NEFZ. Európska komisárka pre priemysel Elzbieta Bienkowska uviedla, že od vypuknutia škandálu Dieselgate sa normy pre obsah škodlivín vo výfukových plynoch výrazne sprísnili.
      Metóda WLTP sa v mnohých bodoch odlišuje od svojej predchodkyne. Test v laboratórnych podmienkach trvá o 13 minút dlhšie než doteraz. Musí sa prekonať trasa 23,25 km, čo je raz toľko ako počas testu NEFZ, ktorý sa používal od začiatku 90. rokov minulého storočia. Meranie sa robí pri najvyššej rýchlosti 131 km/h, kým doteraz bola rýchlosť maximálne 120 km/h.

VW mal údajne skresľovať objem škodlivín aj v autách s benzínovým motorom

      Manipulovanie hodnôt CO₂ vo výfukových plynoch vozidiel s benzínovým motorom Volkswagenu (VW) sa zatiaľ nepreukázalo. V nedeľu o tom informovalo spolkové ministerstvo dopravy.
      Denník Bild am Sonntag napísal, že svedkovia v záznamoch z vyšetrovania prokuratúry v Mníchove uviedli, že v autách VW, Audi a Porsche s benzínovým motorom dochádzalo pri testoch k manipulácii množstva škodlivín vo výfukových plynoch. Podľa nich experti na prevodovky 2. novembra 2015 uviedli, že automatické prevodovky všetkých značiek dostali programy, ktoré sa mali aktivizovať len počas testov v staniciach technickej kontroly.
      Agentúra DPA uviedla, že mníchovská prokuratúra sa k správe denníka odmietla vyjadriť.
      Volkswagen uviedol, že problematiku v uplynulých mesiacoch intenzívne konzultoval s Úradom pre motorové vozidlá (KBA) a nie je v nej nič nové. V dôsledku škandálu Dieselgate Volkswagen v novembri 2015 potvrdil, že problémy sú s 800 000 autami, z ktorých malo byť 98 000 s benzínovým motorom. Neskôr bol údaj opravený, že išlo o 36 000 áut s benzínovým motorom.

Hliadky dopravnej polície na 03.09.2018

WLTP,VW,emisie
AUTOR: © Zoznam/jv
ZDROJ: TASR, minv.sk

Komentáre k článku