Obnova radiály v Karlovej Vsi v Bratislave sa má začať v júli
Prvá etapa rekonštrukcie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave by sa mala začať v júli.
Takýto termín uvádza Karlova Ves na svojom webe, odvoláva sa pritom na projektovú dokumentáciu. Primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal to však nepotvrdil a netuší, odkiaľ tento údaj vedenie mestskej časti má. Mesto je podľa jeho slov momentálne ešte pred koncom súťaže na zhotoviteľa rekonštrukcie.
Mestská časť však poukazuje na dokumentáciu, podľa ktorej by sa v prvej etape mali realizovať práce na obratisku električiek na konci Karlovej Vsi a výhybke pri tuneli. "Celkovo by mali práce na rekonštrukcii a modernizácii trate podľa dokumentácie trvať 16 mesiacov. Práce na prvej etape by mali byť ukončené v septembri," uviedla karloveská samospráva.
Zaujíma ju, ako budú riešené obchádzkové trasy a náhradná hromadná doprava v čase výluky električkovej dopravy. "Na tieto otázky sme z magistrátu odpovede nedostali. Rovnako magistrát dodnes verejnosti nepredstavil projekt rekonštrukcie tejto trate, hoci ho na to Karlova Ves niekoľkokrát vyzvala," podotkla mestská časť. Realizácia stavebných prác má podľa jej informácií prebiehať v štyroch etapách. Ako priblížila, počas prác v prvej a druhej etape bude zriadená dočasná koľajová spojka.
Bratislavský primátor tvrdí, že nevie, o akom termíne spustenia rekonštrukcie Karlova Ves informuje. "Netuším odkiaľ to pani starostka zobrala. Ja som ju niekoľkokrát vyzýval nech prestane šíriť takéto poplašné a falošné správy a zneisťovať ľudí," povedal Nesrovnal pre TASR s tým, že bratislavských starostov pravidelne informujú, v akom stave je tento projekt. Kedy sa rekonštrukcia električkovej radiály začne, však nepovedal. Hlavné mesto je podľa jeho slov pred koncom súťaže na zhotoviteľa rekonštrukcie.
Celá dokumentácia musí ísť ešte na kontrolu na Úrad pre verejné obstarávanie a na ministerstvo dopravy, až následne sa bude môcť podpísať zmluva s víťazom. Zhotoviteľ bude musieť ešte pripraviť presný harmonogram stavebných prác a plán organizácie dopravy. "Až potom sa môže začať stavať. Toto je ešte veľmi veľa administratívnych vecí pred nami, ktoré mesto neovplyvní," podotkol primátor.
Celkové náklady na rekonštrukciu radiály môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur. Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Obnoviť sa majú aj nástupištia. Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ.
Hliadky dopravnej polície na 07.05.2018
Úsek | Typ a farba vozidla |
---|---|
Bratislavský kraj | 27 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 8 neoznačených hliadok polície |
D1 | Škoda Superb hnedá, VW Passat čierna |
D2 | VW Passat čierna |
okres Senec | Škoda Fabia modrá |
BA – mesto | Škoda Superb čierna |
BA – mesto | SEAT Leon sivá |
BA – mesto | Škoda Fabia modrá |
okres MA, PK, SC | VW Golf modrá |
Trnavský kraj | 10 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 6 neoznačených hliadok polície |
Diaľnica D1, Rýchlostná cesta R1 | Audi A4 sivá, VW Passat čierna |
okres Galanta | VW Passat čierna |
okres Trnava | VW Golf sivá, Škoda Superb hnedá |
TT kraj | VW Passat čierna |
Trenčiansky kraj | 12 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 3 neoznačených hliadok polície |
Diaľnica D1 | Audi A4 strieborná |
okres Bánovce nad Bebravou | VW Golf čierna |
okres Partizánske | VW Golf modrá |
okres Považská Bystrica a Púchov | Škoda Fabia modrá |
okres Prievidza | Škoda Superb tmavohnedá |
okres Trenčín a Ilava | Škoda Fabia modrá |
Nitriansky kraj | 20 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 11 neoznačených hliadok polície |
okres Nitra a Zlaté Moravce | SEAT Leon strieborná, Škoda Superb sivá |
okres Nové Zámky | Škoda Fabia modrá, Škoda Superb hnedá |
okres Levice | Škoda Superb sivá, VW Golf čierna |
okres Komárno | Škoda Fabia modrá, Škoda Octavia strieborná |
okres Topoľčany | Škoda Fabia sivá, VW Golf čierna |
okres Šaľa | Škoda Fabia modrá |
Banskobystrický kraj | 24 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 14 neoznačených hliadok polície |
okres Banská Bystrica | VW Golf biela, VW Golf sivá |
okres Brezno | Kia cee´d biela |
okres Lučenec | Škoda Fabia biela |
okres Revúca | VW Golf čierna, VW Passat čierna, VW Passat modrá |
okres Rimavská Sobota | SEAT Leon sivá, Škoda Fabia biela |
okres Veľký Krtíš | Kia cee´d biela |
okres Zvolen | VW Golf biela |
okres Žiar nad Hronom | Škoda Fabia biela |
R1 KDI DO (okres BB,ZV,ZH,ZC) | Audi A4 čierna, Škoda Superb čierna |
Žilinský kraj | 15 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 10 neoznačených hliadok polície |
okres Čadca, Kysucké Nové Mesto | Škoda Fabia modrá |
okres Dolný Kubín, Tvrdošín, Námestovo | Škoda Fabia modrá |
okres Liptovský Mikuláš | VW Golf sivá |
okres Martin, Turčianske Teplice | SEAT Leon strieborná, Škoda Fabia biela, VW Passat modrá |
okres Žilina, Bytča | Škoda Superb čierna, VW Golf čierna, VW Golf modrá |
Prešovský kraj | 19 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 9 neoznačených hliadok polície |
Diaľnica D1 | Škoda Superb čierna |
okres Kežmarok | VW Golf modrá |
okres Prešov | Škoda Fabia modrá, Škoda Superb čierna, VW Golf modrá |
okres Poprad | Škoda Superb Combi sivá |
okres Svidník | Škoda Fabia biela |
okres Vranov nad Topľou | Škoda Fabia biela |
okres Stará Ľubovňa | VW Golf čierna |
Košický kraj | 19 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 5 neoznačených hliadok polície |
okres Košice | Škoda Superb čierna, VW Passat červená |
okres Michalovce, Sobrance | VW Golf sivá |
okres Trebišov | Škoda Fabia biela |
D1, R2, R4 okres Košice; Košice - okolie | SEAT Leon sivá |
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR, Ministerstvo vnútra SR
Komentáre k článku