Na trati BA – Komárno vyššia kapacita vlakov zvýši komfort cestovania
23. januára – Vlaky na frekventovanej trati Bratislava – Komárno odvezú opäť viac ľudí.
Spoločnosť RegioJet, a. s., na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno v pondelok nasadila novú vlakovú jednotku typu DB 628 s kapacitou 143 miest na sedenie, ktorá má odľahčiť najvyťaženejšie spoje v dopravnej špičke. Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) pre zvyšujúci sa záujem o cestovanie na tejto trase vyzvalo súkromného dopravcu urýchlene riešiť túto situáciu. RegioJet informoval, že na spoje, kde pôvodne premávala jedna jednotka, teraz vysiela dve spojené a v špičke tak posilnil svoje vlaky o päťsto miest na sedenie, resp. o 12 %. Do leta plánuje pridať ďalšie dve súpravy a navýšiť tak kapacitu vlakov o tisíc nových miest alebo o 25 %.
„Ľudia budú môcť cestovať pohodlnejšie a kultúrnejšie, pretože práve najviac vyťažené a preplnené spoje budú radené tak, aby odviezli viac ľudí. Teší ma, že sa to podarilo zrealizovať v pomerne krátkom čase. Dúfam, že postupne prídu ďalšie takéto pozitívne správy pre cestujúcich,“ uviedol minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na tejto trati takmer zdvojnásobil. V minulom roku tam vlak využilo približne 2,7 mil. cestujúcich. V súčasnosti na trati z Dunajskej Stredy v smere do Bratislavy premáva 22 vlakov, 12 vlakov smeruje z Komárna do Bratislavy a späť. V smere z hlavného mesta do Dunajskej Stredy je to celkom 25 vlakov (vrátane vlakov do Komárna).
Ministerstvo dopravy preto naďalej rokuje so spoločnosťou RegioJet o zvyšovaní kapacity. Zámerom je zdvojenie, resp. strojenie nasadzovaných vlakových súprav, ktoré tým poskytnú dostatok miest na sedenie, a tým aj komfortnejšie cestovanie pre ľudí. Už začiatkom leta sa má na trať BA – Komárno vrátiť aj poškodená jednotka 643 Talent, ktorá bola v oprave po dopravnej nehode.
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek pricestoval včera ráno žltým vlakom do Bratislavy na Hlavnú stanicu. Pre jednokoľajnosť trate Bratislava - Komárno, a tým obmedzené možnosti križovania a predchádzania vlakov, podľa neho nie je možné zaviesť ďalší posilový vlak v smere do Bratislavy. „Viac vlakov nevieme pridávať, je to jednokoľajka a všade musia čakať na vyhnutie sa. Niektoré súpravy v špičke je možné predĺžiť, ale je to obmedzené na tri súpravy, lebo štvrtá už prečnieva z nástupišťa,“ povedal Érsek po vystúpení z vlaku. Náladu mu skazilo, že spoj, ktorým prišiel, meškal takmer hodinu.
Dôvodom hodinového meškania spoja s príchodom do Bratislavy o 7:20 bola technická chyba na súprave. "Cestujúcich sme odviezli a zrýchlené vybrané vlaky mimoriadne zastavovali aj v staniciach, kde mal zastavovať tento vlak, aby meškanie bolo čo najmenšie," uviedol Žarnovický. „Cestujúcich sme prerozdelili do ďalších vlakov a zabezpečili sme im náhradnú dopravu,“ dodal.
Rozšíreniu kapacity by podľa ministra pomohlo rozšírenie trate o jednu koľaj, napríklad do Dunajskej Stredy. „Začali sme štúdiu uskutočniteľnosti rozšírenia trate,“ uviedol Érsek. V tomto roku by podľa neho mali pribudnúť parkoviská pri staniciach v Dunajskej Lužnej a Podunajských Biskupiciach, kde už sú vydané stavebné povolenia.
RegioJet aktuálne obstaráva tri súpravy, ktoré chce pripojiť k súpravám na najvyťaženejších spojoch. „Snažíme sa o to, aby sme dokázali posilniť naše vlaky do leta približne o tisíc miest v čase špičky,“ povedal koordinátor RegioJetu pre komunikáciu Martin Žarnovický. Prepravca koncom vlaňajška vykonal rozsiahly prieskum vyťaženosti vlakov a ten ukázal, že počet cestujúcich za posledný rok vo vybraných spojoch v špičke vzrástol aj o 30 % a podobne by sa mal zvyšovať aj v budúcnosti v súvislosti s bytovou výstavbou.
Érsek upozornil na rozsiahlu výstavbu domov smerom z Bratislavy na juhovýchod. Mestá a obce vydávajú stavebné povolenia bez toho, aby bola vybudovaná primeraná infraštruktúra a služby. „Pre niekoho je to dobrý biznis. Keď sa dokončí rýchlostná cesta R7, štyri pruhy budú možno málo,“ povedal minister dopravy.
Pridanú jednotku si RegioJet prenajal od spoločnosti Arriva, premávať bude dovtedy, kým si obstará vlastné súpravy. „Na najvyťaženejšom spoji z Komárna do Bratislavy by sme chceli nasadiť až trojjednotkovú súpravu, ktorá by ponúkla veľmi vysokú kapacitu a dokázala pohodlne odviezť všetkých cestujúcich. Na jednom spoji z Dunajskej Stredy do Bratislavy takúto súpravu už nasadzujeme,“ priblížil Žarnovický.
RegioJet očakáva ďalší výrazný nárast počtu cestujúcich pred letom po zaradení dopravcu do Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja. Od 1. apríla bude stačiť cestujúcim na prepravu v žltých vlakoch iba električenka na MHD. Prepravca bude v rámci Bratislavy fungovať ako aglomeračná mestská železnica pre spojenie odľahlých mestských častí Podunajské Biskupice a Vrakuňa s centrom mesta.
Hliadky dopravnej polície na 23.01.2018
Úsek | Typ a farba vozidla |
---|---|
Bratislavský kraj | 27 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 8 neoznačených hliadok polície |
D1 | Škoda Superb hnedá, VW Passat čierna |
D2 | VW Passat čierna |
okres Senec | Škoda Fabia modrá |
BA – mesto | Škoda Fabia modrá |
BA – mesto | VW Golf modrá |
BA – mesto | Škoda Fabia biela |
okres MA, PK, SC | SEAT Leon sivá |
Trnavský kraj | 16 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 7 neoznačených hliadok polície |
Diaľnica D1, Rýchlostná cesta R1 | Audi A4 strieborná, VW Passat čierna |
okres Dunajská Streda | Škoda Fabia modrá |
okres Galanta | VW Golf biela |
okres Trnava | Škoda Superb hnedá, VW Golf sivá |
TT kraj | VW Passat čierna |
Trenčiansky kraj | 116 hliadok na označených policajných vozidlách aa motocykloch a 6 neoznačených hliadok polície |
Diaľnica D1 | Audi A4 strieborná |
okres Nové Mesto nad Váhom a Myjava | VW Golf čierna |
okres Partizánske | VW Golf modrá |
okres Považská Bystrica a Púchov | Škoda Fabia modrá |
okres Prievidza | Škoda Superb tmavohnedá |
okres Trenčín a Ilava | Škoda Fabia modrá |
Nitriansky kraj | 25 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 11 neoznačených hliadok polície |
okres Nitra a Zlaté Moravce | Kia cee´d hnedá, SEAT Leon strieborná |
okres Nové Zámky | Škoda Fabia modrá, Škoda Superb hnedá |
okres Levice | VW Golf čierna, VW Golf sivá |
okres Komárno | Škoda Fabia modrá, VW Golf sivá |
okres Topoľčany | Škoda Fabia sivá, VW Golf čierna |
okres Šaľa | Škoda Fabia modrá |
Banskobystrický kraj | 22 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 12 neoznačených hliadok polície |
okres Banská Bystrica | VW Golf sivá |
okres Brezno | Kia cee´d biela |
okres Lučenec | Škoda Fabia biela |
okres Revúca | VW Golf čierna |
okres Rimavská Sobota | SEAT Leon sivá |
okres Veľký Krtíš | Kia cee´d biela |
okres Zvolen | VW Golf biela, VW Passatčierna, VW Passat modrá |
okres Žiar nad Hronom | Škoda Fabia biela |
R1 KDI DO (okres BB,ZV,ZH,ZC) | Audi A4 čierna, Škoda Superb čierna |
Žilinský kraj | 17 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 9 neoznačených hliadok polície |
okres Čadca, Kysucké Nové Mesto | Škoda Fabia modrá |
okres Dolný Kubín, Tvrdošín, Námestovo | Škoda Fabia modrá |
okres Liptovský Mikuláš, Ružomberok | Audi A4 modrá, VW Golf sivá |
okres Martin, Turčianske Teplice | SEAT Leon strieborná, Škoda Fabia biela, VW Passat modrá |
okres Žilina, Bytča | Škoda Superb čierna, VW Golf modrá |
Prešovský kraj | 20 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 9 neoznačených hliadok polície |
Diaľnica D1 | Audi A4 kombi čierna, VW Passat čierna |
okres Bardejov | Škoda Fabia biela |
okres Kežmarok | VW Golf modrá |
okres Prešov | Škoda Superb čierna, VW Golf modrá |
okres Stará Ľubovňa | VW Golf čierna |
okres Svidník | Škoda Fabia biela |
okres Vranov nad Topľou | Škoda Fabia biela |
Košický kraj | 19 hliadok na označených policajných vozidlách a motocykloch a 5 neoznačených hliadok polície |
okres Rožňava | VW Passat červená |
okres Košice | VW Golf Variant čierna |
okres Michalovce, Sobrance | Škoda Fabia modrá, VW Golf sivá |
okres Trebišov | Škoda Fabia biela |
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
AUTOR: © Zoznam/jv
ZDROJ: TASR, minv.sk
Komentáre k článku