2015-04-06 04:10:00
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
Zdroj: Carrozzeria Touring Superleggera

Ak vás nudí Ferrari F12, Carrozzeria Touring Superleggera vám ho prerobí

Vlna stavieb na zákazku u talianskych karosárov sa znova rozmáha. Dôkazom je aj „prezlečené“ Ferrari F12.

Talianska karosáreň si tentoraz vzala do parády Ferrari F12 berlinetta a urobila z neho svoju Berlinetta Lusso. Atypicky, ale nádherne modré kupé je prepracované tak trochu do štýlu retro. Spoločnosť, ktorá sídli v neďaleko Milána, vyrobí kupé Berlinetta Lusso pre piatich zákazníkov za pekne tučnú sumičku.

Za návrhom elegantného kupé stojí šéf štúdia Carrozzeria Touring Superleggera, Belgičan Louis de Fabribeckers. Výnimočné auto s ručne vyrobenou karosériou z hliníkových zliatin svojimi tvarmi odkazuje na Ferrari 166 MM Barchetta, ktorého majiteľom bol Gianni Agnelli. Toto pretekárske a športové auto z konca štyridsiatych rokov minulého storočia malo totiž karosériu od vtedajšej spoločnosti Touring a mohlo sa pochváliť výnimočným dvojlitrovým dvanásťvalcom, ktorý sa dal naladiť až na 110 kW (150 k).

Výsledok nie je až tak iný, z pôvodnej karosérie ale nezostalo nič. Novinka využíva priestorový rám Ferrari F12berlinetta vrátane skeletu karosérie. Karosáreň použila na úpravu 12 rôznych hliníkových zliatin a torznú tuhosť zvýšila o ďalších 20%. Všetky vonkajšie panely sú nové, napriek tomu auto váži len 1525 kg, čo je asi o 100 kg menej, ako má predloha.

Zdroj: Carrozzeria Touring Superleggera

Moderné Berlinetta Lusso ukrýva pod kapotou atmosférický vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,2 litra s výkonom 545 kW (740 k). Dvojspojková prevodovka prenáša 690 Nm krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Nielen vďaka nemu je kupé schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za ešte menej ako 3,1 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 341 km/h.

Berlinetta Lusso sa tak stane štvrtým modelom v ponuke karosárne, ktorej novodobá história sa začala písať v roku 2006. Na Concours d'Elegance Villa d'Este koncom apríla roku 2008 sa predstavili dve autá znovuzrodenej karosárne Carrozzeria Touring, ktoré využívali technický základ vozidiel značky Maserati. Prvým z tejto dvojice bolo luxusné kombi Bellagio, vychádzajúce z Maserati Quattroporte. Stalo sa prvým vozidlom ponúkaným zákazníkom. Druhý voz s označením A8GCS Berlinetta s osemvalcom Maserati pod kapotou zostal však len konceptom.

Ďalšími produkčnými modelmi Carrozzeria Touring Superleggera sú luxusné shooting brake Bentley Continental Flying Star, ktorý mal premiéru v roku 2010 v Ženeve a o dva roky mladšie kupé Disco Volante s technikou Alfy Romeo 8C Competizione.

Je zjavné, že v tomto prípade sa prakticky vôbec nemenil interiér, hlavné zmeny sa odohrali na vonkajšom vzhľade. Taliani sa s nám vyhrali dosýta a tvrdia, že na karosérii nezostalo pôvodné prakticky nič a museli obetovať 5 000 „človekohodín“, aby toto dielo dali dokopy.

Zdroj: Carrozzeria Touring Superleggera
Zdroj: Carrozzeria Touring Superleggera

No a čerešnička na záver – koľko to vlastne stojí? Nuž cena za Ferrari F12berlinetta je 276 tisíc eur a na modifikáciu si záujemca musí pripraviť približne ďalší milión eur! To je 3,6x viac! Lenže prestavba zhltne spomínaných 5 000 osobohodín, respektíve pol roka manuálnej práce. A tú si továreň musí vedieť nechať zaplatiť! Napriek tomu, že sa Berlinetta Lusso (aspoň podľa mňa) na prvý pohľad až tak výrazne od Ferrari F12 neodlišuje a pôvodný vzhľad z novinky doslova srší... A kto neverí, nech sa pozrie, ako to vyzeralo po odhalení novinky na autosalóne v Ženeve:

Jozef Vydra
ZDROJ: Carrozzeria Touring Superleggera

Komentáre k článku


Stream naživo