2014-04-09 09:29:25
Trabant versus Nissan GT-R
Trabant versus Nissan GT-R - kto je naozaj rýchlejší?
Zdroj: worldcarfans.com

Môže „bakeliťák“ zosmiešniť nadupanú Godzillu? Verte-neverte, môže!

Mnohí si možno poriadne nespomeniete, čo je to Trabant. Mal nelichotivé prezývky.

Papundeklové približovadlo, alebo bakeliťák, to vďaka duroplastovým panelom karosérie namontovanými na oceľovej kostre. Ale porazil Nissan GT-R v šprinte!!

Už je to tak dávno, čo vyšiel posledný z výrobných liniek.... Časy, keď z brán Sachsenring Automobilwerke vo východonemeckom Zwickau vychádzali státisíce nových  áut Trabant sú nenávratne preč. Takmer neuveriteľne znie, že sa ich vyrobilo viac ako tri milióny. Automobilka však skončila s výrobou áut tesne po zjednotení Nemecka, v apríli 1991. priestory získal koncern VW a zostala nástupnícka spoločnosť, ktorá vyrábala komponenty pre automobilový priemysel. No aj tá v auguste minulého roka vyhlásila bankrot.

Je otázkou, či sa vďaka snahám niektorých skupín ešte dočkáme návratu mena Trabant  na trh nových áut. No pre pamätníkov toto meno len tak ľahko z pamätí nevymizne. No a pre tých, ktorí si ho nepamätajú, máme zvláštne pripomenutie.

Trabant sa nikdy nemohol pochváliť nejakým zaujímavým výkonom svojho dvojvalcového dvojtaktu. Ani po tom, čo sa začali objavovať podkapotou litrové štvorvalce VW, nešlo o nič významné. No ak  namontujete do jeho útrob trojlitrový turbomotor, stane sa z krásky (?!) brutálne zviera. Táto šelma už dokáže potrápiť nejeden superšport.

Zdroj: drivinggirls.com
Zdroj: hemmings.com

Trabant má jednu zvláštnosť – v posledných rokoch sa prezentuje nejednou šialenou tuningovou kreáciou, ktoré sa snažili dostať pod kapotu ľahučkého auta výkonnejší motor a urobiť tak z neho netušeného vlka v baránčom rúchu... Možno to s určitosťou povedať o Trabante, ktorého vám predstavujeme vo videu. Na prvý pohľad je to celkom obyčajný „Trabi“ vo verzii kombi, ktorého síce výnimočne, ale predsa ešte kde-tu máte možnosť vidieť aj na našich cestách. To je však asi to jediné, čo ho spája s pôvodným autom. Ako inak by sa táto, na prvý pohľad obstarožná „barabizňa“ na koleách dokázala zodpovedne postaviť na štart šprintu po boku vyhláseného a superrýchleho Nissanu GT-R?

Autori podareného projektu síce nezverejnili podrobnejšie technické parametre auta, vie sa o ňom totiž len to, že má v útrobách preplňovaný trojliter neznámeho pôvodu. No nech už robili, čo chceli, výsledkom je poriadna beštia, ktorá je schopná v šprinte na štvrť míle (400 metrov) poraziť vyhlásenú a výkonnú japonskú Godzillu s dvakrát preplňovaným šesťvalcom a pohonom všetkých kolies! A nebola to porážka o prsia, či nejaké centimetre. Nakoniec, presvedčte sa sami. Premotorovaný Trabi totiž zvládne tento úsek za 11,3 sekundy – a to je o pol sekundy menej, ako Nissan. Ak sa vám teda v blízkom čase podarí stáť na križovatke v prvej „lajne“ s podobným autom, nedráždite ho „túrovaním.“ Nikdy neviete, či vás nepoloží na lopatky. Preto zvážte, či sedíte v niečom poriadne výkonnom. Čokoľvek na úrovni GT-R zrejme stačiť nemusí...

Jozef Vydra
ZDROJ: worldcarfans.com

Komentáre k článku


Stream naživo