05.02.2014

Super Bowl bol o množstve špičkových televíznych reklám, aj automobilových

Amerika a Super bowl, teda finále amerického futbalu každoročne prekvapuje aj inou formou zábavy.

Televízne reklamy počas priameho prenosu stoja neuveriteľné peniaze. Za 30 sekundový spot sa platí 4 milióny dolárov. To je „iba“ necelé tri milióny eur. Reklamy pritom majú buď pol minúty, alebo minútu. Niektoré dokonca aj minútu a pol...

Keď sa 2. februára konalo tohtoročné finále ligy amerického futbalu NFL medzi Seattlom a Denverom, sedelo pri televíznych obrazovkách 150 miliónov Američanov, aby boli svedkami tohto zápolenia (pomenovaného  v USA tiež ako „Game Day“, teda voľne Deň hry) a zasypávaní v prestávkach medzi hrou televíznymi reklamnými spotmi.

Výsledok zápasu pomerne celkom nečakaný, aj keď zrejme zaslúžený. Hráči Seattlu Seahawks prvý raz v histórií vyhrali populárny Super Bowl. V boji o trofej Vince Lombardiho zvalcovali Denver Broncos vysoko 43:8. Na štadióne MetLife v New Jersey dominovala hlavne ich obrana, ktorá počas troch štvrtín zápasu úplne vymazala najlepší útok Broncos na čele s hviezdnym quarterbackom Peytonom Manningom.

Výsledok je tretí najvyšší v histórií finále a najvyšší s počtom dosiahnutých víťazných bodov od roku 1990. Podaktorí fanúšikovia tvrdili, že tohtoročné finále bolo dosť nudné a najlepšie na celom zápase boli práve vtipné reklamy a prestávka v polovici, kde vystupovali Bruno Mars a Red Hot Chilli Peppers... Nuž neviem, nedokázal som sledovať tento maratón, ktorý sa začal pol hodinu po polnoci nášho času.

Ale späť k reklamám

Treba povedať, že sú to špeciálne, väľmi často aj veľmi vtipné spoty pripravované pre túto príležitosť. Alebo sú natoľko emotívne, že si ich človek tiež zapamätá. TV spoty pre Super Bowl sú väčšinou perly televíznej reklamnej kultúry. Aj výrobcovia automobilov prinášajú svoje najlepšie a neraz najvtipnejšie reklamy na Game Day. Tento rok to bolo z automobilového sveta spoločne 13 reklám od Audi, Kia, Chevrolet... a spol. Zaujímavé, že tento rok napríklad absolútne absentovala značka Mercedes-Benz, inak stály a pravidelný účastník.

Niektoré z reklám sme vám už priniesli v predstihu, dokonca sme priniesli aj pokračovania so značkami KIA a neskôr aj Volkswagen. Mnohé z nich boli iba upútavkami na plné vezie reklám, alebo skrátené verzie.

Teraz máme pre vás zvyšné reklamy z automobilovej branže. Mnohé z nich naozaj zaujmú. Máme svojho favorita, podľa nás sú dobré minimálne dve: Audi s ich kríženým psom, ktorým kritizuje rôzne netradičné crossovery a ešte viac nás zaujala reklama Kia s názvom „Pravda“ na spôsob filmu Matrix s hlavným predstaviteľom, ktorým je „Morpheus“, presnejšie herec Laurence Fishburne. Dosť cool je hlavne záverečná časť, keď spieva opernú áriu...

Ktorý z televíznych reklamných spotov pre Super Bowl 2014 je najzaujímavejší pre vás?

Začnime reklamou od Chevroleta na jeho Silevrado, alebo, žeby niečo predsa iné? Aká romantika...

Reklama, ktorá má zasiahnuť srdce aj myseľ - tak akosi koncipovali tvorcovia spot s Bobom Dylanom pre Chrysler:

Ford pripravil dve reklamy, predstavíme si jednu, ktorej hlavnými aktérmi je Ford Focus (v USA Fusion) a takmer dvojitá porcia (dojazdu) - ide totiž o spotrebu (a hybrid). Prezentujú Rob Riggle a James Franco:

Honda tiež neostala stranou, pomôcť k úspechu a zapamätaniu jej mal známy herec Bruce Willis:

Minule sme vám ukázali iab upútavky, teraz je tu kompletná reklama Jaguaru - a jeho Rendezvous:

Už sa pomaly dostávame ku koncu prehľadu doteraz nezverejnených automobilových reklám pre Super Bowl 2014. Na rade je Jeep a jeho nepokoj:

Predposledným TV spotom je Maserati a jeho "Strike". Mimochodom, Maserati predalo v minulom roku 15 400 áut, čo je obrat k lepšiemu. Pomôže aj táto reklama na zvýšenie predaja aj v USA?

No a máme tu záver - Toyota to tentoraz tiež zobrala z tohto úsmevného konca. Aj vy môžete hlasovať za najlepšiu reklamu. Bude to práve táto?

Jozef Vydra
ZDROJ: autoblog.com

Komentáre k článku