16.06.2013

Va Va Voom - neviete, čo to je? Renault to urobil tak, že sa stačí pozerať

Renault vsadil na francúzsky štýl v reklame. Veľký úspech na internete majú videá, ktoré vás prenesú do Paríža.

Postaralo sa o to britské zastúpenie značky, ktoré propaguje štvrtú generáciu Clia pomocou dvojice videí. Volajú sa VA Va Voom. Prečo sú dve? Tentoraz tvorcovia mysleli na mužov, aj na ženy. A pre každú skupinu urobili vlastnú verziu.

V tej prvej sa objavujú polonahé tanečnice (aké príznačné...), v tej druhej zasa samozrejme tanečníci (ó, aké prekvapenie). Okrem toho nechýbajú v obrazovom spracovaní ani postavy Nicole a Papá, ktoré sa objavili už v reklamách na Renault Clio v deväťdesiatych rokoch.

Videá sledujú vždy dvoch záujemcov (a dve záujemkyne) o nové Clio a testovaciu jazdu tohto auta. Počas nej sa po tom, ako predajca ponúkne vyskúšať tlačidlo Va Va Voom, sa začnú diať veci! Okolie sa prenesie do Paríža. Záujemci o Clio sa tak dočkajú prekvapenia, ktoré im sľubuje Renault sloganom Nikdy nezabudnete na to, kedy ste s prvý raz stretli s novým Cliom.

Na internete výrazne boduje hlavne variant pre mužov (so ženami), ktorý má od 28. marca už viac ako 3,4 milióna zhliadnutí. Ženská verzia reklamy s polonahými tanečníkmi už prekročila 925 tisíc... No, zdá sa, že ženy majú trocha iné starosti. Ale video na internete je pritom interaktívne, umožňuje otáčať kameru o 360⁰, takže umožňuje zažiť testovaciu jazdu z pohodlia domova. Naozaj škoda, že to tlačidlo Va Va Voom na prístrojovej doske testovaného Clia je naozaj iba fikciou...

Reklama sa páči nielen na internete. Oba krátke filmy (ich stopáž nepresahuej 2 minúty), získali v Británii ocenenie za najlepšiu marketingovú iniciatívu roka (Best Manufacturer Marketing Initiative Of The Year), ktorú  udeľuje špecializovaný magazín Car Dealer. Slávnostný večer s vyhlásením víťazov Car Dealer Power sa konal v Spinnaker Tower v Portsmouthu túto stredu, 12. júna 2013. Do ankety hlasujú priamo samotní dealeri, a to aj iných značiek. Bolo ich viac ako 2,5 tisíca. K víťazstvu na Clio sa vyjadrili približne takto: „Je to presne ten typ propagácie, na ktorý sme od Renaultu zvyknutí. Reklama je to šikovná, zábavná a nezabudnuteľná. Prečo by sa teda nemala páčiť?“  My sa k tomu otázniku pridávame, lebo nám v redakcii sa páči. Hlavne ta prvá, samozrejme...

Jozef Vydra
ZDROJ: renault.co.uk

Komentáre k článku