Mercedes to všetkým poriadne natrel, je najrýchlejší
Vyzerá to tak, že tento rok bude v kráľovskej automobilovej disciplíne skutočne veľmi zaujímavý a hlavne veľmi vyrovnaný a napínavý.
To zatiaľ potvrdili tri štvordňové testy, jeden v Jereze a dva v Barcelone, ktoré sa skončili včera. Pred nástupom novej éry turbomotorov od sezóny 2014 sa zdá byť pole štartujúcich oveľa bližšie pri sebe, ako v predchádzajúcom roku.
Stabilita a rýchlosť
Takmer všetky tímy počas testov svorne tvrdili, že ich autá sú lepšie, ako pred rokom. Nico Rosberg potvrdil vynikajúcu formu Mercedesu z prípravy na novú sezónu a po dosiahnutí najrýchlejšieho času na okruhu Circuit de Catalunya pri Barcelone v posledný deň testovania ho zaradil medzi najväčších favoritov úvodných pretekov. Za nemeckého pretekára sa dostal Španiel Fernando Alonso na Ferrari a tretí čas dosiahol Brit Jenson Button z McLarenu. Tímy sa teraz vrátia späť do továrni, aby mohli doladiť autá, zbaliť ich a potom ich už čaká cestovanie na prvú tohtoročnú Veľkú cenu v austrálskom Melbourne, ktorá je na programe o necelé dva týždne už 17. marca.
Majster na každom kroku
Neprekvapilo, že sa to na trati len tak hemžilo majstrami sveta. Red Bull poslal na trať úradujúceho šampióna Sebastiana Vettela (2010, 2011 a 2012), vo Ferrari dostal poslednú príležitosť domáci Fernando Alonso (2005 a 2006), za Lotus nastúpil po žalúdočných problémoch uzdravený Kimi Räikkönen (2007) a v kokpite McLarenu sa objavil Jenson Button (2009). Len v Mercedese sa ujal volantu nového F1 W04 Nico Rosberg potom, čo deň predtým zajazdil Lewis Hamilton (majster sveta 2008) dovtedy absolútne najlepší čas 1:20,558 min. v tejto časti prípravy.
Konečne bez dažďa a teplo
Predpoludním väčšina tímov pracovala na aerodynamike. Na monopostoch Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa sa objavila špeciálna farba, ktorá zviditeľní prúdenie vzduchu pri obtekaní karosérie. Nico Rosberg mal namontovanú Pitotovu trubicu pre presné meranie rýchlosti. V záverečnom slnečnom dni testovania bolo na trati oveľa teplejšie. Nico Rosberg dosiahol najlepší čas 1:20,130 min. na mäkkej zmesi pneumatík a potvrdil vynikajúcu formu Mercedesu z posledných dní príprav na novú sezónu. V porovnaní so sobotňajším časom tímového kolegu Lewisa Hamiltona bol rýchlejší o takmer pol sekundy a o skoro dve sekundy rýchlejší, než bol kvalifikačný čas poslednej Veľkej ceny Španielska, ktorá sa konala na okruhu Catalunya. Podobnú taktiku tiež predpoludním zvolil celkovo druhý Fernando Alonso. V jeho prípade je zaujímavé, že keď prezul na super mäkké pneumatiky, nedosiahol zlepšenie. Mercedes i Ferrari vo svojich reakciách brzdia eufóriu a nabádajú k zdržanlivosti pri hodnotení dosiahnutých časov. S nezvyčajný rešpektom hovorili o rýchlosti Mercedesu v Lotuse. Zrejme sú stratou na nemecký tím zaskočení.
Kde sa stratil Red Bull
Na záverečný deň prípravy úradujúceho majstra sveta Sebastiana Vettela sa osobne prišli pozrieť aj majiteľ stajne Red Bull Racing Dietrich Mateschitz a tímový šéf Christian Horner. Prvý raz v tomto týždni v rámci oficiálneho testu videli monopost RB9 v akcii na okruhu. Výsledok opäť vyvolal otázky okolo skutočnej výkonnosti auta. Rôzne komentáre sa najviac prikláňajú k tomu, že Red Bull blafuje a tají svoje schopnosti. Objavujú sa však aj informácie o problémoch s vyvážením auta. To všetko sa nakoniec uvidí už o necelé dva týždne, v Melbourne určite vyjde pravda najavo. Dúfajme, že o (príjemné) prekvapenia nebude núdza.
Testy F1 Barcelona – 3.3.2013
poradie |
jazdec |
vozidlo |
čas |
strata |
počet kôl |
km |
|
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes F1 W04 |
1:20.130 |
0 |
0 |
131 |
609.805 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari F138 |
1:20.494 |
0.364 |
0.364 |
120 |
558.600 |
3 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes MP4-28 |
1:21.444 |
1.314 |
0.950 |
122 |
567.910 |
4 |
Nico Hülkenberg |
Sauber-Ferrari C32 |
1:21.541 |
1.411 |
0.097 |
118 |
549.290 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault E21 |
1:21.658 |
1.528 |
0.117 |
50 |
232.750 |
6 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes VJM06 |
1:21.664 |
1.534 |
0.006 |
112 |
521.360 |
7 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault FW35 |
1:22.415 |
2.285 |
0.751 |
42 |
195.510 |
8 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault RB9 |
1:22.514 |
2.384 |
0.099 |
100 |
465.500 |
9 |
Valtteri Bottas |
Williams-Renault FW35 |
1:22.524 |
2.394 |
0.010 |
31 |
144.305 |
10 |
Charles Pic |
Caterham-Renault CT03 |
1:23.115 |
2.985 |
0.591 |
116 |
539.980 |
11 |
Jules Bianchi |
Marussia-Cosworth MR02 |
1:23.167 |
3.037 |
0.052 |
62 |
288.610 |
12 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso-Ferrari STR8 |
1:23.628 |
3.498 |
0.461 |
91 |
423.605 |
13 |
Max Chilton |
Marussia-Cosworth MR02 |
1:24.103 |
3.973 |
0.475 |
49 |
228.095 |
Komentáre k článku