2018-04-07 03:55:00
Continental meranie, hĺbka dezénu
Continental meranie, hĺbka dezénu
Zdroj: Continental Barum

Continental vám zadarmo zmeria hĺbku dezénu pneumatík

Možno že už vaše pneumatiky nemajú dostatočný dezén a pritom o tom neviete.

Continental a BECEP chcú zvýšiť bezpečnosť na cestách. Päť slovenských miest, päť čerpacích staníc Shell. To je päť stanovíšť, na ktoré v apríli zavíta tím spoločnosti Continental. Jeho úlohou bude preveriť stav pneumatík, ktoré používajú slovenskí vodiči. Práve obutie automobilov je jedným zo základných kameňov bezpečnosti cestnej premávky, sprostredkováva totiž kontakt medzi vozidlom a cestou a rozhoduje teda o tom, či auto dokáže včas zastaviť.

Ojazdené plášte môžu byť nebezpečné predovšetkým v daždi, na mokrej vozovke. Podľa nedávnych prieskumov realizovaných pre Continental na Slovensku a v Česku je povedomie o bezpečnosti v súvislosti s pneumatikami u vodičov nedostačujúce. Vyše dve tretiny opýtaných vodičov nevedeli, aké majú byť správne hodnoty dezénu na ich pneumatikách a viac ako polovica vodičov nepozná zákonný limit hĺbky dezénu. Plánovaná road show chce v tomto smere priniesť osvetu a zlepšenie situácie.

Kontrola hĺbky dezénu sa bude konať na Slovensku aj v Českej republike. Na Slovensku sa v spolupráci s BECEP-om, ako odborným garantom, merania uskutočnia na piatich čerpacích staniciach Shell, v piatich slovenských mestách. Okrem zmerania hĺbky dezénu ponúkne vyškolený tím vodičom aj kontrolu tlaku v pneumatikách. Ten okrem jazdných vlastností ovplyvňuje aj mieru opotrebovania plášťa a spotrebu paliva. Cieľom akcie na Slovensku je preveriť a poskytnúť rady približne 500 vodičom.

Zdroj: Continental Barum
Zdroj: Continental Barum

RoadShow Vision Zero odštartuje 23. apríla v Považskej Bystrici na diaľničnej čerpacej stanici Shell. Následne sa presunie do Bratislavy, Banskej Bystrice, Košíc a Prešova, kde sa 27. apríla akcia končí. Všetky termíny a umiestnenie jednotlivých zastávok nájdete v priloženej tabuľke:

Dátum

Čas

Miesto

Čerpacia stanica Shell

23. 4. 2018

8:30 – 16:30

Považská Bystrica

Diaľničná stanica D1

24. 4. 2018

8:30 – 16:30

Bratislava

Einsteinova

25. 4. 2018

8:30 – 16:30

Banská Bystrica

Partizánska cesta

26. 4. 2018

8:30 – 16:30

Košice

Alejová

27. 4. 2018

8:30 – 16:30

Prešov

Volgogradská

„Týmto unikátnym prieskumom chceme ďalej rozvinúť stratégiu značky Continental VisionZero. Chceme zistiť minimálne dve informácie: či slovenskí vodiči prezúvajú pneumatiky na letné a kedy? Ale hlavne to, v akom stave svoje pneumatiky majú,“ uvádza šéf divízie marketing Continental Barum s.r.o. Juraj Ižvolt. „V prieskumoch, ktoré sme realizovali v minulosti, množstvo z nich uviedlo nesprávnu hĺbku dezénu, pri ktorej by sme mali plášte meniť za nové. Dve tretiny opýtaných tiež priznalo, že nevie, ako veľmi sú ich pneumatiky opotrebované.“

Hĺbka dezénu je pritom rozhodujúcim faktorom bezpečnosti - najmä na mokrej vozovke. Ak nie je dostatočná, nedokáže plášť spod seba dostatočne a účinne odvádzať vodu. Pri brzdení sa potom pred ním tvorí vodný klin, ktorý výrazne predlžuje brzdnú dráhu. Podľa testov, ktoré vykonal Continental, sa pri zastavení z rýchlosti 100 km/h brzdná dráha predĺži aj pri pneumatikách ojazdených na stále zákonom povolenej hĺbke dezénu 3 mm takmer o 10 metrov. V mieste, kde by vozidlo na nových plášťoch už stálo, prejde na použitých plášťoch rýchlosťou 35 km/h. Ojazdené pneumatiky tiež zle odolávajú akvaplaningu (stratia kontakt s vozovkou a plávajú) a horšie prenášajú bočné sily (rýchlejšie dostanú šmyk).

Zdroj: Continental Barum

"Správne nahustené pneumatiky a zodpovedajúca hĺbka dezénu sú v krízových situáciách dôležitým faktorom, vďaka ktorému môžeme predísť nehode. Bezpečnostné systémy ako ABS nemôžu dobre odviesť svoju prácu, keď pneumatika nemá potrebnú priľnavosť. Okrem kontroly stavu pneumatík vodičom tiež odporúčame, aby s prezutím na letné plášte počkali na obdobie, keď sa už námraza a sneh neobjavujú. Naopak, pri vyšších teplotách by sa zimné pneumatiky s ohľadom na bezpečnosť rozhodne nemali dojazďovať," dopĺňa Milan Troška, riaditeľ oddelenia bezpečnosti cestnej premávky (BECEP) .

Podľa testu sú vlastnosti zimného plášťa s 3 mm zostávajúcim dezénom na mokrej vozovke ešte o poznanie horšie ako v prípade rovnako opotrebeného letného plášťa. Brzdná dráha sa v tomto prípade predlžuje o ďalších 11 metrov.

Vision Zero

Stav pneumatík je teda jedným zo základných kameňov bezpečnosti cestnej premávky a jedným z najdôležitejších prvkov stratégie Vision Zero. Spoločnosť Continental si v nej za cieľ vytýčila zabrániť v konečnom dôsledku nehodám na cestách. V stratégii sa spája kombinácia expertízy v oblasti vývoja a výroby pneumatík aj ďalších automobilových súčiastok, ktoré sú za bezpečnosť zodpovedné. Príkladom sú komponenty brzdových systémov, alebo snímače jazdných asistentov.

Komentáre k článku


Stream naživo