2016-08-12 04:30:00
Žltý anjel zasahuje
Žltý anjel zasahuje
Zdroj: Žltý anjel Assistance

Dovolenka v čarovnom Toskánsku – kým sa nepokazí auto

Štatistiky vravia, že jeden z 10 Slovákov cestuje na dovolenku lietadlom a až 75 % dáva prednosť autu.

Auto je flexibilný dopravný prostriedok, ideálne pre vozenie nákladu aj zdroj zábavy a relaxu. No tiež problémov v momente, keď sa pokazí. Na to väčšina z nás nemyslí. Predpokladáme, že ak auto funguje pri našom cestovaní a „poskakovaní“ na pár desiatok kilometrov po Slovensku, nič sa nepokazí. Nasledujúci „cestopis“ je skúsenosť pracovníka asistenčnej služby, ktorého požiadal o návrat pokazeného auta znechutený motorista v núdzi...

Je nedeľa 14 hod. a chystáme sa pre klienta do Toskánska v severnom Taliansku. Podľa želania klienta tam máme byť o 10:00 predpoludním. Preto vyrážame s dostatočným časovým predstihom. Cesta vedie z Bratislavy smer Kittsee cez Viedeň, Graz, Benátky (Venezia), Padova, Firenze až do Province Grosseto. Cesta cez Rakúsko je pohodová, až na husté radary pri cestách a neustále opravy ciest. Ideme rýchlosťou 80-90 km/h, pretože jazdíme takmer neustále z pruhu do pruhu .

Cesta cez celé Rakúsko je časovo náročná, trvá nám to skoro 5,5 hod. Pri prekročení hraníc prichádzame na prvú mýtnu bránu, kde nás odchytí talianska Finančná polícia, ktorá robí bežnú kontrolu. Kontrolujú nám celé auto, stav pneumatík  pýtajú sa nás koľko máme pri sebe eur. Potom si sadnú do ich auta a vypisujú nám 4 papiere formátu A4, kde je podrobný protokol o kontrole. Trvalo to asi 40 min.

Po odovzdaní papierov od polície si berieme lístok na mýtnej bráne a ideme na miesto určenia. Cesta je zdĺhavá, pretože aj Taliani robia nové úseky diaľnic a naša navigácia GARMIN sa trochu zbláznila, lebo nevie rozoznať nové diaľnice. Ale našťastie sú cesty pekne označené a nemáme s tým problém.

Zdroj: Žltý anjel Assistance

Cesta nám trvala takmer 15 hodín a ostal nám čas na malý spánok. Ráno voláme klienta, nech nás po telefóne naviguje, pretože náš Garmin opäť nevie nájsť presné miesto určenia. Po navigovaní klientom vchádzame do súkromného rezortu. Je tam krásna príroda, koníky, milý personál a neskutočné ticho. Na mieste zisťujeme, že sme asi 5 km od mora. Vyzdvihli sme klienta a jeho batožinu. Pýtame sa ho, čo to má za problém s  vozidlom, čo sa mu stalo. Oznamuje nám, že má auto asi 20 km od rezortu a treba ho ísť vyzdvihnúť.

Asi po 30 minútach stojíme pri Škoda Superb. Zisťujeme, že auto je totálne mŕtve bez elektriky a ducha. Pýtame sa klienta čo sa vlastne udialo a začína mám rozprávať príbeh nad ktorým sa rozum zastavuje:

„Išiel som s autom po celkom dobrej poľnej ceste, ale zrazu mi auto vypovedalo. Tak ako nás učia poisťovne som ihneď volal do mojej asistenčnej služby. Prvé čo ma zarazilo bolo, že som sa dovolal do Prahy.

Ešte som ani nepovedal operátorke čo sa mi stalo a už mi stihla povedať, že mám krytie len 125,- eur, takže určite budem doplácať odťahovku a iné služby. Nevedela mi povedať aspoň cenu odťahu. No skvelý začiatok, skvelá asistenčka.

Žiadal som asistenčnú službu, aby ma dali odviezť do autorizovaného servisu Škoda. Operátorka mi povedala, že to nebude problém. Po dvoch hodinách prišla miestna odťahovacia služba, ktorá mi naložila auto, ktoré bolo plne pod elektrickým prúdom a odviezli ma do servisu. Prišli sme do nejakej betónovej garáže. Pýtam sa toto je originálny servis Škoda? Odťahovkár odpovedal, že áno a toto je v oblasti jediný servis. No poviem Vám okolo Škodovky to ani nechodilo. Proste si dohadzujú kšefty. Volám na asistenčku, že toto nie je originál servis Škoda. Odpoveď ma úplne dostala. Oznámili mi, že oni službu poskytli a pre nich sa to skončilo! Vozidlo zobrali do garáže v servise, kde sme ho nechali. Dozvedel som sa neskôr, že asi bude chyba v nafte a oprava bude stáť do 4000,- eur. Tak som im povedal, nech to nechajú tak, auto nech mi vytlačia na ulicu a ja si ho dám odtiahnuť. Samozrejme sa to domácim nepáčilo a hneď mi povedali, že treba doplatiť odťahovku, parkovné a to čo sa pozreli na motor. Tak sme doplácali  - 700,- eur!!!“, končí sa rozprávanie nahnevaného a rozčarovaného klienta.

Zdroj: Žltý anjel Assistance

Pri nakladaní auta zisťujeme, že je bez elektriky a niečo na ňom museli spraviť naschvál. Nemáme silu to riešiť na mieste a pripevňujeme auto. Naložili sme aj posádku a vyrazili sme smer Bratislava. Ešte v Taliansku sme sa zastavili kúpiť si dobré červené vínko a domáce cestoviny, aby sme po návrate domov zažili aspoň na chvíľu chuť Talianska.

Na druhý deň v nočných hodinách prichádzame do Bratislavy , klienta sme odviezli domov a auto do servisu. V našom servise chlapci zisťujú, že na aute je odpálené vysokotlakové naftové čerpadlo a komplet trysky.

Ťažko je ľahko žiť a škoda plakať nad už rozliatym mliekom. Človeka to mrzí, všetko to bude stáť ešte dosť veľa peňazí, ale menej ako v Taliansku. Klient je však v poriadku a to je hlavné. O to išlo.

Čo dodať na záver? Motoristi nemyslite si, že každý na Vás čaká v zahraničí s otvorenou náručou. Všetko, čo si nezabezpečíte inak, ostane na Vás a na Vašich peniazoch. Oplatí sa uvažovať vopred – radšej s katastrofickým scenárom, ako zostať prekvapený a bez peňazí v cudzine...

 

Marián ÜRGE

Žltý Anjel Assistance

red.

Komentáre k článku


Stream naživo