2014-06-10 04:40:00
Auta
Auta Ilustračné foto
Zdroj: wiki

Pozrite si TOP 10 najlacnejších nových malých áut pre rodinu!

Nájsť najlacnejšie malé rodinné auto nie je ťažké, ale čo ak k základnej cene pridáme niekoľko prvkov doplnkovej výbavy? Zostanú najlacnejší najlacnejšími?

Môžeme si hovoriť čo chceme, ale vždy bude cena najdôležitejším parametrom na kúpu automobilu. Teda minimálne pre jednotlivcov, firmy nech si nakupujú ako chcú...

Nájsť najlacnejšie auto predávané na Slovensku nie je ťažké. Možno trocha prekvapivo to nie je zároveň najmenšie auto. Super mini, alebo ak chcete vozidlá v A segmente sa cenami bez problémov vyrovnajú väčším vozidlám na začiatku B segmentu. Pre nás boli najzaujímavejšie práve malé rodinné autá. Predsa len, mini autíčka sú na hranie do mesta pre maximálne dvoch ľudí. Parkovanie s nimi nie je problém, ale ísť na dlhšiu cestu, to už chce odvahu.

Na druhú stranu kategória malých áut, ktoré sme porovnávali, do istej miery dokáže plniť úlohu jediného rodinného auta. O aké autá teda v tomto výpočte ide?

V kategórii malých áut sme hľadali najlacnejšie päťdverové vozidlá so slušným kufrom, dostatkom priestoru a kompaktnými proporciami. Ide o autá karosérie hatchback v základnej výbave. K nej sme pridali tri prvky, ktoré najlepšie preveria reálnu cenu nového tátoša pre užívateľa. Kupovať si úplne holé auto, to je extrémizmus vhodný iba pre ozaj odhodlaných. Každý si predsa k autu pridá aspoň niečo.  Pridali sme jeden komfortný prvok, jednu samozrejmosť a jeden skrášľujúci prvok. Základnú cenu sme teda navýšili o manuálnu klimatizáciu, rádio CD/MP3 s aspoň dvoma reproduktormi a zliatinové pätnásť palcové kolesá s najnižšou cenou.

Ak si pri kúpe nového auta dáte tieto podmienky a zamierite na stránky predajcov, zakrúti sa vám hlava. Niektorí totiž autá predávajú v podstate iba s motorom, s tým, že si všetko navyše musíte priplatiť, iný vám už v základe ponúknu slušnú výbavu.

Základná cena znamená i základnú motorizáciu s manuálnou prevodovkou. V našom výpočte majú takmer všetky vozidlá základný motor s najnižším výkonom a manuálnu päťstupňovú prevodovku. Iba zo dve autá majú silnejší motor a iba jedno šesťstupňový manuál a to preto, lebo so slabším sa nedali spojiť niektoré prvky našej „doplnkovej“ výbavy (aj keď si myslíme, že je to v dnešnej dobe ozaj základ). Všetky vozidlá vo výpočte získali v nárazových testoch Euro NCAP aspoň štyri hviezdičky, mnohé dostali plný počet päť hviezd. Vo výpočte sa nachádza viacero modelov, ktoré čakajú na nástupcu, respektíve na ďalšiu generáciu. Zmestili sa tam však aj nové. Ceny sú uvádzané vrátane DPH.

Je dosť problematické hodnotiť autá iba podľa základnej ceny, o to ťažšie je vyznať sa v ponukách predajcov. Mimochodom, v našom výpočte sú započítané aj aktuálne akciové ceny. Pravda, ak nejaké akcie automobilky mali.

10. Ford Fiesta

Fiesta sa vďaka akcii vyšplhala na desiate miesto. S motorom 1,25 Duratec s výkonom 60 kW (82 k) a so všetkými spomenutými prvkami stojí 10 925. V základe má však mimoriadne bohatú výbavu vrátane kolenných airbagov za cenu 10 390,- Táto suma je však pre výpočet najnižších základných cien príliš vysoká.

Zdroj: Jozef Vydra
 

9-7.

Deviate až siedme miesto zdieľajú s cenou 10 790,- eur Citroen C3, Hyundai i20 a Renault Clio.

Zdroj: Citroen.sk
Citroen C3 má za  10 790 eur vo výbave vrátane vyššie spomenutých prvkov už dokonca automatickú klimatizáciu, hlavové airbagy, tempomat a kožený volant. Problém C3-jky bol, že zliatinové kolesá ponúkal až od vyššej výbavy. Ak by ste si ich odpustili, v základe má manuálnu klimatizáciu i rádio, a to za 8790,- čo je 6. najnižšia cena vôbec. V základe má tiež slabšiu verziu „jednanulky“

 

 

 

Zdroj: wiki
Hyundai i20 má za 10 790,- vo výbave všetky spomenuté prvky plus silnejší motor 1,4 s výkonom 74 kW a s výnimočnou 6-stupňovou prevodovkou. Tiež nepripúšťal možnosť spojiť slabší motor so zliatinovými diskami. Avšak vďaka navýšeniu ceny zo základných 7 990 eur má auto silnejší motor a najvyššiu možnú výbavu. Ak by ste si odpustili zliatinové disky, ktoré automobilky v tejto kategórii považujú za ohromný luxus, za základnú cenu máte auto ako s manuálnou klimatizáciou, tak i s dobrým rádiom. Vo výpočte základných cien je Hyundai na veľmi dobrom 3-ťom mieste!

Zdroj: Ján Hargaš
Nový Renault Clio je akoby auto z vyššej spoločnosti. Keď už chcete zliatinové disky, rovno vám pribalí aj systém Media Nav s dotykovým displejom a mapovými podkladmi pre navigáciou. Cena 10 790 je slušná, no v základe stojí pekných 8 888,-. Základné Clio dostanete s Keyless kartou a tempomatom. V hodnotení najnižšej sumy je na 7. mieste.

 

 

 

6. Mazda 2

Stárnuca Mazda 2 má čakajúc na nový model slušnú cenu. V základe je síce s cenou 10 290 eur až na nelichotivom 13-tom mieste, zliatinové disky však ponúka za smiešnych 189 eur (v porovnaní s inými) a tak je razom na peknom šiestom mieste.

Zdroj: wiki

5. SEAT Ibiza

Tu už ide do tuhého. Španielske dieťa nemeckého koncernu podliezlo Polo, ktoré sa do rebríčka tesne nedostalo a s výslednou cenou 10 280,- je na piatom mieste. Ako to v koncerne býva, k základnej cene 9290 eur (v rebríčku najnižšej ceny 8. miesto) si môžete prirátať v podstate čokoľvek, a tak s overeným základným motorom 1,4 MPI s výkonom 63 kW a manuálnou klimatizáciou v akciovej ponuke môžete mať hocičo. My sme k základnej cene prirátali rádio a disky s veľkosťou 15 palcov a bolo vymaľované.

Zdroj: wiki

4. Škoda Fabia

Zemiakovú medailu získala Škoda Fabia s výslednou cenou 9 614,-. Ak by v súčasnej akcii boli zahrnuté aj zliatinové disky, bola by to skvelá ponuka. V akciovej výbave Extra stojí 8 990. Úplný základ je ešte o pár eur nižšie a to na sume 8 717 eur. Vo výpočte najnižších základných cien je to 5. miesto. Ako v najnižšej tak i s doplnkami ide o Fabiu s trojvalcom HTP s výkonom 44 kW (60 k). Mnohým sa možno z tejto skratky zakrútila hlava, ale faktom je, že súčasná „haťapka“ je na tom v spoľahlivosti celkom slušne a určite lepšie ako mnohé nové turbom prepĺňané motory.

Zdroj: wiki

3. Fiat Punto

Starnúci päťdverový Talian sa postupom času prebojoval až takmer na vrchol rebríčka. Už v základe ponúka enormnú hŕbu prvkov a nebyť chýbajúcich zliatinových diskov a rádia je na tom fiatík slušne. Vďaka nízkej základnej cene sa s doplnkami dostal na 9 450 eur. Základ stojí 8 660 čo je 4. miesto v poradí základných cien.

Zdroj: wiki

2. Opel Corsa

Rozmerovo nepatrí k najväčším a tiež sa jej čas pomaly nakláňa, aj päťdverová Corsa sa dá použiť ako malé rodinné auto. Za 9300 éčok vám okrem požadovaných doplnkov pribalí aj tempomat, ale bez bočných airbagov vpredu, ktoré iné automobilky ponúkajú ako základ. Corsa je na druhom mieste aj v rebríčku najnižších základných cien týchto automobilov so sumou 7 900 v akcii.

Zdroj: Opel AG

1. Dacia Sandero

Tipovali ste vôbec niečo iné? Dacia Sandero s "jednadvojkovým" štvorvalcom nebude vyhlásená za najrýchlejšie auto výpočtu, zato ale v cene nemá konkurenciu. Aj keď sa zo základu pridávaním doplnkových prvkov dosť rýchlo vyšvihnete vyššie, náskok, ktorý Sanderu poskytuje základná cena 6 990,- je pre iné automobilky jednoducho nedosiahnuteľný. Ak si prirátame klimatizáciu, rádio a zliatinové disky, Sandero vyjde na 8 260 eur. Jeho braček menom Logan s karosériou sedan podlezie 6 990,- ešte o päť stovák a na to sa ďalšie automobilky jednoducho nechytajú.

Zdroj: Jozef Vydra

Sandero je aj s doplnkami pomerne holé auto a zatiaľ čo ostatné automobilky s niekoľkými výnimkami ponúkajú za dané ceny viacero prvkov navyše, Sandero ponúka seba a šarm ľudového auta. Pochopiteľne je Sandero víťazom aj v kategórii celkových najnižších cien.

 

*Autá, ktoré sa do rebríčka tesne nedostali, no stoja za zmienku: Toyota Yaris, Volkswagen Polo, Peugeot 208, Kia Rio a Suzuki Swift.

Ján Hargaš

Komentáre k článku


Stream naživo