2014-07-19 11:23:02
Hyundai ix 35 Fuell
Hyundai ix 35 Fuell Cell prekonal rekord v dojazde na jednu nádrž
Zdroj: Hyundai Motors Europe GmbH

Hyundai ix35 Fuel Cell absolvoval rekordnú diaľkovú jazdu na vodíkové palivo

Rekordné vozidlo so štandardnou veľkosériovú výbavou výrazne prekonalo výrobcom uvádzaný dojazd 594 kilometrov

Ekonomickú jazdu uskutočnili nezávislí nórski neziskoví ekologickí priekopníci Marius Bornstein a Arnt Gjøran Hartvig. Pri nezávislom teste dosiahli najväčší dojazd na jednu nádrž vodíkového paliva. Hyundai ix35 Fuel Cell absolvoval rekordnú vzdialenosť pre sériovo vyrábané automobily poháňané vodíkom, keď na jednu náplň palivovej nádrže prešiel 700 kilometrov cez tri štáty, pričom palubný počítač po príjazde do cieľa indikoval dojazd ešte približne 10 kilometrov.

Prešiel trasu z Oslo (Nórsko) cez Göteborg (Švédsko) a Kodaň (Dánsko)do Malmö (Švédsko). Jazda trvala celkovo 10 hodín a viedla cez mestá a po diaľniciach. Vozidlo dosiahlo priemernú rýchlosť 76 km/h.

Marius Bornstein, povedal: „Pôvodne sme plánovali ukončiť jazdu v Kodani, no zistili sme, že v nádrži je ešte dosť vodíka na pokračovanie v jazde. Keď sme dorazili na čerpaciu stanicu v Malmö, ešte nám stále zostával dojazd niekoľko kilometrov. Absolvovanie takejto vzdialenosti na jedinú náplň vodíka ukazuje potenciál tejto technológie a výkonnosť automobilu Hyundai ix35 Fuel Cell. Som presvedčený, že je to svetový rekord.”

V apríli 2012 títo dvaja vodiči prešli s automobilom Hyundai ix35 Fuel Cell z Oslo do Monaka, čo predstavuje vzdialenosť 2260 kilometrov, demonštrujúc praktickú využiteľnosť automobilu poháňaného palivovým článkom a rozširovanie infraštruktúry čerpacích staníc na vodík.

Zdroj: Hyundai Motors Europe GmbH
Zdroj: Hyundai Motors Europe GmbH
Zdroj: Hyundai Motors Europe GmbH

Frank Meijer, šéf oddelenia Hyundai Motor Europe pre automobily poháňané palivovým článkom, okomentoval dosiahnutý: „Vzdialenosť, ktorú absolvoval Hyundai ix35 Fuel Cell, demonštruje životaschopnosť a reálne výhody technológie pohonu palivovým článkom – je to elektromobil s dlhým dojazdom. Hyundai Motor je prvým automobilovým výrobcom, ktorý sériovo vyrába automobil poháňaný palivovým článkom. Budeme ďalej pokračovať v propagácii rozširovania európskej siete čerpacích staníc na vodík.”

V rámci iniciatívy Hydrogen For Innovative Vehicles (HyFIVE), vytvorenej pre rozšírenie  európskej infraštruktúry čerpacích staníc na vodík, bola v júni 2014 otvorená vodíková stanica v Malmö. Pri realizácii projektu HyFIVE bude zákazníkom v celej Európe dodaných 110 automobilov poháňaných palivovým článkom od piatich výrobcov, z toho 75 kusov od Hyundai Motor. Hyundai ix35 Fuel Cell je najnovším modelom v rámci programu vývoja automobilu FCEV, ktorý odštartoval v roku 1998 a pokračoval v osobitnom výskumnom centre ekologických technológií značky Hyundai v Kórei. V januári 2013 začala spoločnosť Hyundai Motor ako prvá na svete sériovo vyrábať automobil poháňaný palivovým článkom.

Jozef Vydra
ZDROJ: Hyundai Motors Europe

Komentáre k článku


Stream naživo