2018-02-21 18:30:00
Ford Edge ST Line
Ford Edge ST Line 2,0 TDCi EcoBlue 2018
Zdroj: Ford

Ford Edge 2018: nový dizajn, nové technológie a motor so silou šesťvalca

Ford Edge priviezol do Európy svoj faceliftovaný Edge. Prémiové SUV dostalo silnejší naftový motor.

Ford Edge je vlajková loď medzi modelmi SUV značky Ford v Európe. Edge dostal začiatkom roka výrazný facelift a dnes prichádza s novinkami aj európska verzia. Podkapotou je výrazne silnejší naftový motor a osemstupňová automatická prevodovka.

Nový Edge má prepracovanú masku s novou mriežkou chladiča a novou kapotou (s lepšou aerodynamikou?). Nové sú svetlá s denným LED svietením. Novinkou je tiež výbava ST Line zvyšujúca športový charakter automobilu prostredníctvom niekoľkých doplnkov vo vnútri vrátane hliníkových pedálov a športových sedadiel, výfukov a 20 resp 21 palcových diskov kolies.

Facelift upravil aj interiér, aj keď viditeľných zmien je výrazne menej ako vonku. Všimnúť si možno rotačný ovládač automatickej prevodovky, či mierne upravenú centrálnu konzolu.

Edge získal indukčné nabíjanie, vylepšený adaptívny tempomat s funkciou Stop and go, asistenta pre jazdu v strede pruhu, jazdný asistent schopný vyhnúť sa kolízii a pokolízne brzdenie.

Zdroj: Ford

Nová európska paleta motorov opäť disponuje iba naftovými verziami. Vo všetkých prípadoch ide o novú generáciu naftového dvojlitrového turbomotora so štyrmi valcami s označením 2,0 TDCi EcoBlue. Motor môžu zákazníci zakúpiť vo verzii s výkonom 110 kW (150 k) s predným náhonom a automatickou prevodovkou alebo vo verzii s výkonom 139 kW (190 k) manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Vrcholná motorizácia je štandardne spojená s pohonom všetkých kolies a s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Motor dosahuje maximálny výkon 175 kW čo je 238 koní, odhadom bude mať krútiaci moment na úrovni 500 Nm. Ide o biturbo verziu s malým vysokotlakým turbodúchadlom a veľkým nízkotlakým turbodúchadlom. Obe turbá pracujú v nižších otáčkach spoločne pre ideálny ťah a odozvu. Vo vyšších otáčkach pracuje veľké turbo samostatne pre maximálny výkon. Turbodúchadlá a výfukové zvody obsahujú približne 30 percent niklu pre lepšiu odolnosť vysokým teplotám dosahujúcim úroveň 860 °Celzia. Chladenie je taktiež vylepšené. Vodné chladenie dosiahne k ložiskám turbodúchadiel.

Nový Ford Edge zažije európsku premiéru na blížiacom sa autosalóne v Ženeve. Následne pôjde do predaja. 

Zdroj: Ford


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku