2016-06-07 05:50:00
TEST: Honda NC750S
TEST: Honda NC750S
Zdroj: Ján Drobný

TEST: Honda NC750S – zážitkový a návykový „naháč“

Honda pre tento rok vynovila svoj modelový rad motocyklov NC. Na vyskúšanie som dostal naháča s typovým označením S.

Už na prvý pohľad pôsobí naked agresívne a jeho drsnú povahu ešte zdôrazňuje bojové červeno-čierne pomaľovanie, ktoré neobišlo ani sedadlo spolujazdca či ráfiky kolies. Štíhly motocykel je ako stvorený pre jazdu do mesta a vďaka vzpriamenejšiemu posedu sa vynikajúco ovláda. Dvojvalec v ráme s nízko posadeným krútiacim momentom dodáva povestnú čerešničku na torte.

Do rúrkového oceľového rámu je vtesnaný takmer ležiaci kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec. Výkon tesnme nad 40 kW (takmer 55 k) sa na prvý pohľad takto číselne zdá pomerne málo. Vynahradzuje ho krútiaci moment 68 Nm v takmer celom spektre otáčok. Motor pritom ide veľmi ochotne do otáčok už od voľnobehu a pružne reaguje na pokyny ruky na rýchlopale.

Je jasné, že je stavaný na mestskú premávku. Až po hodnotu 5000 ťahá výborne, len treba často radiť. Vysoké otáčky mu ale vôbec nesvedčia a to som ešte urazil slovo „vysoké“.

Pri 7000 otáčkach ma totiž vždy nekompromisne zastavil obmedzovač. Motor má kultivovaný prejav a nová ladená koncovka výfuku odfukuje do tempa dvojvalca priam ukážkovo.

Zdroj: Ján Drobný
Zdroj: Ján Drobný

Podvozok je odladený výborne, pre jazdu určenú hlavne do mesta je naladený skôr mäkšie. Vpredu sa o pohodlie stará 41 mm teleskopická vidlica, „zadok“ má na starosti zavesenie Pro-Link s nastaviteľným predpätím. Sedlo jazdca je pohodlné a široké, sedlo pre spolujazdca skrýva 14-litrovú palivovú nádrž, čo je benzínu až až. Mne sa priemerná spotreba po meste pohybovala okolo štyroch litrov paliva/100 km.

Zdroj: Ján Drobný
Zdroj: Ján Drobný

A čo sa „tankuje“ do perfektne vytvarovanej nádrže pred jazdcom? No predsa prilba. Geniálne vyriešený priestor vzniknutý ležiacim dvojvalcom využili v Honde na vytvorenie uzamykateľného „kastlíka“, do ktorého sa pohodlne zmestí integrálna prilba. Keď sa mám priznať, do tohto riešenia som sa zamiloval, pretože priam neznášam namontované „hyzdiče“ motoriek (čítaj domontované kufre). Osobne radšej jazdím s ruksakom, ako by som niečo také mojej motorke spravil, ale riešenie spraviť miesto nádrže odkladací priestor je ešte viac cool.

Zdroj: Ján Drobný
Zdroj: Ján Drobný

NC-čko je už v sérii vybavené LED svetlami vpredu i vzadu a svietia naozaj dobre, pritom neoslňujú protiidúcich vodičov. Nad predným svetlom je ešte malý štít na rozrážanie prúdiaceho vzduchu, ktorý chráni aj multifunkčný displej. Áno, TEN multifunkčný displej. Niečo podobné som videl už v Thajsku, kde platí – čím viac farieb, tým viac sexi. Tento displej je doslova najsexi úplne najviac. Svieti až siedmimi rôznymi farbami, pri každom zaradenom rýchlostnom stupni inak. Pri neutráli na bielo a postupne cez žltú, červenú a modrú až do tyrkysovej. Aby toho nebolo málo, má ešte 5 – slovom päť – rôznych režimov svietenia jednotlivých častí panela. Za denného svetla sa displej javí ako biely, ale v noci alebo ako som jazdil ja, pri každom prejazde podjazdom sa z tohto ázijského zázraku úprimne zasmejete a hneď budete mať lepšiu náladu.

Zdroj: Ján Drobný
Zdroj: Ján Drobný

No ale dosť bolo vtipkovania, poďme jazdiť. Ako som už spomínal, imitácia palivovej nádrže je perfektne vytvarovaná a ja som sa priam zasekol do motorky a skvele ju ovládal už len držaním samotného tela. Ruky iba pohodlne pohodené na riadidlách len zlepšovali cit na skvele ovládanom stroji. Výborne odstupňovaná 6-stupňová manuálna prevodovka pomáha držať motor v optimálnych otáčkach. Pre pohodlnejších sa vyrába aj verzia s dvojspojkovou prevodovkou DTC. 

Zdroj: Ján Drobný
Zdroj: Ján Drobný

Jazda na NC-čke je zážitkom. Štíhly, ľahko ovládateľný stroj, je postavený na zdolávanie mestských nástrah, predieranie sa kolónami áut i vystrájanie na križovatkách. Vďaka výkonu motora dokáže dostať do želaného preklzu koleso pri rozjazde, alebo si môžete pomôcť parádnym šmykom do zákruty. Len to treba vedieť, samozrejme.

Technické údaje

Model Honda NC750S 
Typ motora Štvortaktný kvapalinou chladený dvojvalec SOHC
Vŕtanie x zdvih 77 x 80
Zdvihový objem (cm³) 745
Kompresný pomer 10,7:1
Výkon (kW/ot.): 40,3kW/6250 
Krútiaci moment (Nm/ot.): 68/4750
Maximálna rýchlosť (km/h): 168
Spotreba priemerná (l/100 km): 3,5
Spúšťanie motora elektrické
Prevodovka 6 stupňová manuálna
   
Rázvor náprav (mm): 1520
Výška sedadla (mm): 790
Objem palivovej nádrže (l): 14,1
Pneumatiky - predné 120/70ZR-17M/C
Pneumatiky - zadné 160/60ZR-17M/C
Odpruženie - predné 41 mm teleskopická vidlica, 120 mm
Odpruženie - zadné Pro-Link, nastaviteľné predpätie, 120 mm
Brzdy - predné kotúčová, dvojpiestiková, 320 mm
Brzdy - zadné kotúčová jednopiestiková, 240 mm
Prevádzková hmotnosť (kg): 217
Užitočné zaťaženie (kg):  
   
Cena motocykla 6 690 €
Ján Drobný

Komentáre k článku