Citroën C5 Aircross ukazuje odvahu vzhľadom, ale prvýkrát bude aj elektrický
Francúzska automobilka Citroën predstavila novú generáciu modelu C5 Aircross, ktorý je celkovo úspešným vozidlom.
C5 Aircross pokračuje v šľapajach toho predchádzajúceho rovnomenného zástupcu stredných SUV, ale prináša nové prvky, ktoré doteraz dostupné neboli a celkový štýl vozidla bude omnoho modernejší a futuristickejší. Novinka bude väčšia a prinesie aj elektrické pohonné sústavy.
Nové auto určite zaujme oblou prednou častou, ktorá prináša výrazné tvarovanie s ostrými hranami svetiel a masky. Pre prevedenie s pohonom na elektrickú energiu bude predná časť uzavretá, kým pre spaľovacie verzie bude predvádzať otvory na prívod vzduchu k motoru. Zaujímavé budú maticové LED svetlá, ktoré majú relatívne malú plochu, ale o to viac technológií predvádzajú. Veď každé svetlo prináša 20 LED segmentov, ktoré môžu byť automaticky zapnuté a vypnuté podľa toho ako okolitá premávka umožňuje. Takisto systém deteguje aj značky, ktoré sú reflexné a mohli by vodiča oslepiť, preto na ne svieti trochu menej.
Citroën C5 Aircross predvádza moderný štýl aj zboku, karoséria je predĺžená o 150 mm až na 4 652 mm a z toho je rázvor 2 784 mm, čo tiež predstavuje nárast o 60 mm. Automobilka potvrdila, že vnútorný priestor pre pasažierov vzadu bude porovnateľný s tým, ktorý predviedol model C5 X ako nový referenčný bod.
Kým sa dostaneme ale úplne do interiéru, tak C5 Aircross môžete mať na diskoch s priemerom až 20 palcov a s veľmi odvážnym tvarovaným.
Zadná časť je teda rozmerovo jasná, ale nie je jasné, že zadné operadla sa dajú na klapať v rozmedzí 21 a 33°. Základný objem batožinového priestoru 565 litra je rovnaký ako pre spaľovacie verzie, tak pre plug-in hybridy a rovnako pre elektrické prevedenie tohto modelu. Hodnota je v počítaná tým kritickejším štýlom cez štandard VDA. Ak by ste do kufra naliali vodu, tak by to bolo viac ako 640 litrov.
Veľmi zaujímavo pôsobí predná časť s upravenými sedadlami Advanced Comfort, ktoré majú prvýkrát možnosť naklápania bočníc a to rovno elektricky. To znamená, že sú pohodlné, sú nastaviteľné pre veľa osôb a prinášajú aj vyhrievanie, ventiláciu, ale aj masáž v 5 programoch.
Prístrojová doska je stavaná horizontálne, až na vertikálny dotykový displej. Je to najväčší displej, ktorý koncern Stellantis vôbec kedy použil. Zatiaľ. Citroën C5 Aircross preto prichádza s marketingovým štýlom hovoriacim o vodopáde. To má byť ten displej, ktorý je takomto prevedení. Na displeji sú štandardne stavové riadky a ovládanie klimatizácie a v nastaviteľnej zóne si môžete zvoliť až zo 16 widgetov. Druhý displej žiari pred vodičom. Ale vodičov displej je pekne zakomponovaný do širokého štýlu prístrojovej dosky.
Nový Citroën C5 Aircross predvedie aj zástup pomocníkov, medzi ktorých patrí vylepšený štýl parkovania, či nové snímanie mŕtveho uhla. Ale takisto prinesie aj 3 druhy pohonu. Základom bude 1,2-litrový trojvalec s prepĺňaním, ktorý bude fungovať v hybridnom systéme so 48V. Tento motor je najnovšou generáciou agregátu a spolieha sa na vylepšenú konštrukciu pripravenú priamo na samotné zakomponovanie hybridnej sústavy. Motor samotný má výkon 100 kW (136 k), ale sekunduje mu elektrický agregát s výkonom 9 kW (12 k). V maxime sa vie dostať elektrický motor na 21 kW (28 k) a energiu čerpá z 0,9 kWh batérie, ktorá si našla miesto pod sedadlom vodiča. Elektrický motor je integrovaný do šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Oproti predchádzajúcemu prevedeniu hybridu v predchádzajúcej generácii modelu je úspora dôležitá najmä vďaka aerodynamickému koeficientu a je až 4%.
Plug-in hybrid bude mať celkový výkon 143 kW (195 k), na ktorom sa bude podieľať benzínový motor s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 92 kW (125 k). Bude stále s objemom 1,6 litra a s prepĺňaním. Bude spojený s dvojspojkovou prevodovkou so 7 prevodovými stupňami, ktorá obsahuje elektrický motor. Kapacita batérie je 21 kWh, čo umožňuje elektrický dojazd až 86 km v kombinovanom cykle, ale v meste je to až 100 km. Opätovné nabíjanie bude možné výkonom až 7,4 kW, ale to bude za príplatok. V štandardnom prevedení to bude 3,7 kW, presne tak, ako to bolo doposiaľ.
Elektrický Citroën ë-C5 Aircross bude mať dve prevedenia. Základné sa popasuje s výkonom 157 kW (210 k) a batériou s kapacitou 73 kWh. Bude mať dojazd 520 km. Ak by ste chceli niečo viac, tak 680 km prinesie výkonnejšia verzia dosahujúca 170 kW (230 k). Pod podlahou ale bude mať batériu s kapacitou 97 kWh. Bez ohľadu na výkon a veľkosť batérie je jasné, že Citroën C5 Aircross bude možné nabíjať výkonom až 160 kW jednosmerného prúdu a ponúkne až 3 stupne rekuperácie.
U nás bude v druhej polovici tohto roka. Predpoklad je, že v septembri, ale uvidíme.
AUTOR: © Zoznam/jm
Komentáre k článku