Škoda Enyaq RS a Enyaq RS Coupe s novými tvárami a premiérou na MS v hokeji
Škoda využila príležitosť a priestor, ktorý má na štadiónoch vo Švédsku a v Dánsku na predstavenie dvoch noviniek.
Elektrické škodovky Enyaq RS a Enyaq RS Coupe prešli faceliftom, premiéru mali počas štartu majstrovstiev sveta v hokeji. Facelift na nich zmenil presne to, čo na ostatných verziách daných modelov. Autá majú novú vizáž vďaka integrácii Tech-Deck Face - teda čierneho plastu medzi svetlami a s tým súvisiacimi úpravami vizuálu. Autá sa od ďalších verzií faceliftovaného Enyaqu odlišujú vlastnými dizajnovými prvkami, úpravou interiéru, doplnenou štandardnou výbavou a samozrejme výkonom.
Obe karosérske verzie modelu Enyaq RS disponujú rovnakým výkonom sústavy ako pred faceliftom. Zmena totiž prebehla už skôr. Výkon je teda 250 kW (340 k) vďaka dvojici elektromotorov tvoriacich pohon všetkých kolies. Nové RS-ká zrýchlia z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Z 20 na 80 zrýchlia za 26 minút. Ak teda ide o energiu uloženú v 84 kWh (79 kWh netto) batérii. Výkon DC nabíjačky je 185 kW, výkon AC-čka je 11 kW. Enyaq RS prejde na jedno nabitie maximálne 550 km, kým Enyaq RS Coupe s mierne lepšou aerodynamikou zvládne 560 km.
Modely majú na karosérii niekoľko čiernych prvkov vrátane krytov spätných zrkadiel, nápisu Škoda v čiernej farbe, čiernych lemov okien i čiernych strešných lyžín. Autá stoja na 20-palcových diskoch, ktoré taktiež vedia využiť čiernu, no priplatiť si môžete za 21-palcové disky.
V kabíne nájdete RS Lounge a RS Suite. Prvý menovaný interiér je v základnej výbave a kombinuje mikrovlákno Suedia s umelou kožou a to najmä na čalúnení športových sedadiel. Mikrovlákno však nájdete aj na ďalších miestach vrátane palubnej dosky. Lounge od Suite odlíšite najmä prešívaním. Základ je v zelenej farbe, kým Suite má prešívanie v sivej. A k tomu viac umelej kože.
Škoda autá upravila aj podvozkovo. Model RS je na prednej náprave nižší o 15 mm, vzadu o 10 mm v oboch karosárskych verziách. Obe autá tiež disponujú silnejšími prednými brzdami. V základnej výbave je toho dosť vrátane Matrix LED svetiel, palety asisstentov Travel Assist i panoramatického pohľadu kamier okolo vozidla. V základe je tiež väčší 13-palcový displej infotainmentu. Novinky prináša aplikácia MyŠkoda, ktorá umožňuje využívanie funkcie nabíjania bez prikladania karty a parkovania bez prítomnosti vo vozidle.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Škoda
Komentáre k článku