FOTO: Lexus ES prichádza s riešeniami, ktorým nie je čo vytknúť
Nová vlajková loď značky Lexus sa volá ES. Deviata generácia je globálna a má špeciálnu ponuku pre západ a východ Európy.
Lexus ES zažil svetovú premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne v činskom meste Šanghaj. Model sa môže pochváliť dizajnom, ktorý dával nádej tým, ktorí radšej než sedan chcú liftback, avšak ES svoj vzor správania nemení. Trojpriestorová karoséria ostáva so špecifickým výrezom kufra, ktorý sa nielenže zarezáva do bočných častí auta, ale tiež do zadného skla.
Slovo špecifický tiež možno použiť pri opise prednej časti, ktorá niekomu môže naznačovať spojitosť so súčasnými modelmi Toyoty, ale najmä spojitosť s najmodernejšími modelmi značky. Prižmúrené LED svetlá, výrazne tvarovaný nos bez tradičnej mriežky chladiča, pričom nasávanie je posunuté do spodnej časti tak, aby boli nasýtené chladiace potreby spaľovacej verzie a zároveň sa táto výrazne neodlišovala od elektrických modelov značky. Z boku okrem zvýšenej zadnej časti zaujme výrazná lomená línia na dverách podčiarknutá kontrastným lakovaním. Zozadu ide o jasné ES, ktoré sa skôr než revolučne odlišovať chce evolučne ponášať na predchádzajúce modely. Zaujímavé je naznačené aerodynamické krídlo v hornej polovici zadnej časti a dizajnu nechýba ani dnes veľmi populárny LED pás spájajúci zadné svetlomety. Tu ale treba dizajnérom uznať väčšiu snahu a aj vyššiu estetiku, keďže zadné združené svetlomety sú rovnakej šírky ako samotný prepojujúci pás. Opäť je vzadu výrazná lomená línia zasahujúca až do dverí kufra. To budú mať vo výrobe veľkú radosť.
V kabíne sa človeku do úst derie jedno slovo - strohosť, no ak to chcete slušnejšie - jednoduchosť a čistota. Príkladné geometrické spracovanie bez rušivých elementov. A to píšem pri vedomí, že trčiaci displej infotainmentu môže byť braný ako rušivý element, no z hľadiska konkurentov je vlastne konzervatívny. A to platí aj o stredovom paneli, kde absentuje ovládacie koliesko. Absencie si píšu aj fyzické ovládače, ktorých je v aute naozaj minimum.
V Európe sa ES vyberie dvomi cestami. Elektrickou a hybridnou. V ponuke minimálne zo začiatku nebude kompromis medzi týmito dvoma riešeniami. To znamená, že na výber bude alebo čisto elektrická alebo full hybridná verzia. A elektrické budú dve. Aj hybridné, ale jedna bude pre západné trhy a jedna pre trhy východné. ES 300h bude kraľovať na západe s výkonom bezzástrčkovej sústavy na úrovni 201 k. ES 350h určená pre východné trhy bude mať 247 koní. Obe motorizácie založené na najnovších hybridných komponentoch a na atmosférickom 2,5 litrovom štvorvalcovom motore budú k dispozícii s pohonom prednej či oboch náprav. Hybridom budú sekundovať elektrické verzie 350e a 500e. Prvá ponúkne výkon 224 koní, druhá 343 koní. Prvá koníky posiela na prednú nápravu, druhá na obe. Kapacity batérií zatiaľ nepoznáme.
Ponuka motorov tak ide v trende elektrifikácie, ale ponúkne riešenie aj pre tých, ktorí nechcú byť závislí od zástrčiek. A pre tých, ktorí už sú pripravení na prechod na elektrinu má hneď dve verzie.
Lexus ES je v porovnaní s odchádzajúcim modelom o 165 mm dlhší. Celková dĺžka je 5140 mm, šírka 1920 mm, výška 1550 mm a rázvor 2950 mm. Do EÚ dorazí začiatkom budúceho roka.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Lexus
Komentáre k článku