Audi A6 Sedan nakoniec nebude A7, ale prinesie aj dízel
Quo Vadis Audi? Automobilka Audi pripravila novú generáciu modelu A6 Sedan po tom, čo sa šepkalo, že A6 bude vlastne A7.
Už máte hlavu zamotanú? A to máme šťastie, že sa manažéri automobilky rozhodli vypustiť úplne zvláštne označovanie motorov intervalovými hodnotami, aby dokázali auto priblížiť ku elektrickým.
Len sa pozrime na ponuku celkovo. Audi A6 Sedan má dve karosárske verzie. Jedna je postavená na platforme Premium Platform Combustion a druhá je postavená na platforme Premium Platform Electric. PPC a PPE sa líšia presne tým, čím by ste mysleli. Líšia sa pohonom. Audi A6 e-tron je iné ako Audi A6. Sú to úplne rozličné autá, ktoré majú rovnaký názov, takže hlavolamy pokračujú.
A keď už porovnávame tieto dve autá s rovnakým menom, tak si musíme povedať, že Audi A6 na elektrickú energiu môže mať koeficient odporu vzduchu 0,21, kým spaľovacia alternatíva sa dostáva na 0,23. Aj to pri využití tých najlepších verzii, pri električke dokonca s elektronickými kamerovými spätnými zrkadlami.
Lenže my môžeme byť radi, že vôbec automobilka A6 Sedan vyrába. Je to totiž okrajová karoséria, ktorá už nemá taký úspech ako kedysi a ten úspech jej berie prevedenie kombi s názvom Avant. To je predsa žiadané kvôli praktickosti a niekomu sa dokonca aj viac páči. Lenže hodnoty tradičného sedanu sú neprekonateľné v porovnaní tuhosti karosérie. Kde tam bojuje aký batožinový priestor! Veď rozdiel medzi batožinový priestormi Sedanu a kombi jej len 11 litrov, pričom A6 Sedan má 492 litrov objemu.
Ak by sa vám zdalo, že 492 litrov v Audi A6 Sedan je relatívne málo, tak máte pravdu. Je to takmer o 40 litrov menej ako kedykoľvek predtým. Teda, nie kedykoľvek, ale ako v minulej generácii. Sedadlá sedanu, tie zadné, sa dajú sklápať v pomere 40:20:40, čím vznikne objem väčší. Ale stále bude priestor na nakladanie relatívne malý, čo bude vadiť každému, kto je zvyknutý napríklad na Škodu Octavia.
Interiér Audi A6 Sedan bude ponúkať trochu menej miesta na hlavu ako kombi, čo bude dôsledkom klesajúcej strechy, ale na kolená bude miesta dosť. Veď rázvor osí kolies je stále 2 927 mm, takže dokonca o pár milimetrov viac ako mala minulá generácia. Celkovo sa dĺžka tohto auta zväčšila o 60 mm a šírka zmenšila o 21 milimetrov.
V prednej časti Audi A6 je to ale biznis ako kedykoľvek doposiaľ v ostatných nových modeloch Audi. Audi A6 Sedan kráča prísne v šľapajách Audi A6 Avant, čo sa asi dalo čakať. Len rátajte s tým, že za základnú cenu 55 500 €, ktorá bola stanovená v Nemecku, nedostanete takýto parádny displej pred spolujazdcom, ten je vo výbave príplatkovej. Dostanete displej pred vodičom, stredový displej a dostanete tento malý kváder na voľbu prevodovky a jej režimov. Tento kváder je známy napríklad so Škody Enyaq.
No a tým som načal jednu zásadnú charakteristiku vozidla. Audi A6 Sedan bude vždy dostupné iba s automatickou prevodovkou. Bez ohľadu na motor, bez ohľadu na pohon.
Nový Audi A6 Sedan príde na trh najskôr s tromi agregátmi. Základným kameňom bude dvojlitrové TSI, ktoré poskytne výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment celkom rozumných 340 Nm. Základné prevedenie ale bude poháňať iba predné kolesá.
Ak by ste chceli benzín a štvorkolku, musíte siahnuť po trojlitrovom motore V6, ktorý bude mať prepĺňanie a celkový výkon 270 kW (367 k). Krútiaci moment bude 550 Nm a vďaka nemu zrýchli A6 V6 na stovku za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť bude, už štandardne, obmedzená na 250 km/h. Ale dôležité je, že za príplatok budete mať dostupný špeciálny diferenciál, ktorý dokáže rozdeliť krútiaci moment medzi zadné kolesá. V prípade štvorkolky je možné smerovať až 70 % výkonu práve na zadok. Toto bude najvýkonnejšie prevedenie Audi A6 až do príchodu Audi S6. Audi S6 príde aj ako Sedan, ale o Audi RS6 toto tvrdiť zatiaľ nemôžeme.
Klasická inštitúcia, naftové Audi A6 príde tiež. Príde aj ako Sedan a na začiatok bude vo forme dvojlitrového motora TDI, ktorý prinesie výkon znova 150 kW (204 k), krútiaci moment sa dostane na 400 Nm. Automatická prevodovka bude štandardom a štandardom bude aj pohon prednej nápravy. Ale na rozdiel od benzínového dvojlitra môžete mať naftové 2,0 TDI aj s pohonom všetkých 4 kolies.
Audi A6 Sedan príde s rovnakými formami výbavy ako kombi Avant. Znamená to kompletnú výbavu z pohľadu bezpečnosti a zároveň to znamená aj možnosti natáčania zadnej nápravy, maticových LED svetiel s veľkým rozlíšením, ale aj 20 reproduktorov a mnohých ďalších zaujímavých prvkov. Väčšina z týchto zaujímavých prvkov ale nebude vo výbave, ktorá v Nemecku stojí spomenutých 55 500 €.
AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Audi
Komentáre k článku