2025-03-10 13:27:00
Audi A6 Avant
Audi A6 Avant
Zdroj: Audi

FOTO: Audi A6 sa vracia. Rovnaký názov a spaľovacie motory

Audi v ostatnom období pôsobí trošku zmätene. Ale ono to časom prejde a nové modely štyrom kruhom istotne pomôžu.

Ak by ste sledovali ako sa vyvíjali označenia model Audi, tak by ste si mysleli, že v automobilke niekto vymýšľa až príliš a je to ten manažér, ktorý vytvára činnosť len preto aby bola, nie preto aby sa niečo zjednodušilo a uľahčilo. Bolo to tak s označeniami motorov, malo to tak byť s označeniami modelov. Ale verejná mienka zasiahla: Audi A6 ostáva Audi A6, aby manažéri nemuseli odôvodňovať prečo majú sedmičku v názve. A sedmičku by vám aj tak HR oddelenie neschválilo. Privítajte Audi A6, najskôr ako kombi Avant!

Automobilka Audi siahla do dizajnových skríň a vytiahla dizajn, ktorý je oblejší ako kedykoľvek doposiaľ. Toto vozidlo vyzerá moderne a pritom nie je hranaté ako predchádzajúca verzia. Audi A6 Avant si zachováva masívnu prednú masku chladiča s minimalistickým logom v 2D prevedení a na bokoch vidno veľké svetlá, ktoré dokážu poskytnúť domov HD rozlíšeniu maticových LED svetlometov.

Zdroj: Audi

Bočný profil stavil skôr na športovú nôtu a predvádza, že Audi A6 Avant bude stále relevantným hráčom s dynamickou charakteristikou vďaka línii strechy. Výrazným prvkom bočnej časti nie sú ani tak kľučky zapustené do tvarov karosérie, ale hlavne bočné blatníky rozširujúce sa do svalnatých proporcií. Automobilka hovorí, že Audi A6 Avant bude mať koeficient odporu 0,26. Koeficient odporu vzduchu A6 e-tron s karosériou kombi je ale až 0,24. To nič nemení na fakt, že vozidlo bude stále dostatočne aerodynamické, tak, aby malo aj nízku spotrebu. A najväčšia zmena k lepšiemu? Tou nie je oblejšie tvarovanie, ale použitie reálnych koncoviek výfuku. Audi bolo totiž priekopníkom používania náznakov, ktoré sú ale v súčasnom svete celkom zavrhované. Preto sa vrátilo ku štandardným koncovkám výfuku. Konečne! Z tohto by sa mohol stať trend aj pre ostatné automobilky.

Interiér, dá sa povedať, že berie svoje inšpirácie z menšieho Audi A5, ktoré vlastne tiež narástlo. Vidno to najmä v prednej časti, ktorá okrem displeja pred vodičom a displeja v strede môže obsahovať aj displej pre spolujazdca. Audi A6 Avant sa tak dostáva na rovnakú surferskú vlnu akou sa prezentuje Mercedes triedy E so Superscreenom. Našťastie aspoň BMW ostáva pri štandardnom štýle. Je to zvláštne povedať, ale zjavne to tak je.

Veľmi zaujímavé je to ale s priestorom. Rázvor má 2 923 mm a celková dĺžka je 4 999 mm. Jediná verzia, ktorá má reálne použiteľný batožinový priestor, teda dostatočne veľký, je benzínová predokolka. Tá má 503 litrov. Ostatné prevedenia majú, kvôli mild hybridným doplnkom umiestneným pod podlahou batožinového priestoru objem kufra iba 466 litrov.

No a aké teda budú motory? Základom má byť dvojlitrový turbobenzín s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Tento základný motor si vystačí bez akejkoľvek elektrickej pomoci. Je na stovke za 8,3 sekundy s relatívne ťažkým autom vážiacim 1,8 tony. No a maximum je obmedzené iba fyzikálnymi zákonmi a je 240 km/h. Audi uvádza, že toto prevedenie má spotrebu 7,1 až 8 litrov benzínu na 100 km. Má pohon iba prednej nápravy.

Ak by ste chceli benzínovú štvorkolku, tak musíte siahnuť po motore V6 TFSI s objemom 3,0 litre. Ten má už aj mild hybrid a váži 2 tony. Výkon sa dostáva na 270 kW (367 k) a krútiaci moment na 550 Nm. To je zárukou šprintu na stovku za veľmi slušný čas 4,7 sekundy a elektronicky obmedzená je maximálna rýchlosť. Je stanovená na 250 km/h. Mild hybridný doplnok má výkon 18 kW (24 k) a krútiaci moment 230 Nm. Tieto parametre znamenajú, že priemerná spotreba bude do konca nižšia ako pri základnom benzínovom štvorvalci. Kombinovaná hodnota je 6,9 až 7,8 litrov benzínu na 100 km.

Zdroj: Audi

Ale Audi nezabúda ani na naftové motory. Tým zatiaľ jediným bude dvojlitrové TDI, ktoré dosahuje výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 400 Nm. Parametre sa ale líšia podľa toho, či máte vozidlo s pohonom prednej nápravy, alebo všetkých štyroch kolies. Štvorkolka šprintuje na stovku za 7 sekúnd, predokolka za 7,9 sekundy. Štvorkolka má maximálnu rýchlosť 238 km/h a predokolka sa dostane až na 241 km/h. Spotreba by sa mala pohybovať okolo 5 litrov, čo je vzhľadom na obrovské auto veľmi pozitívna správa. Spotreba by mala byť približne podobná pre obe prevedenia. Rozdiel bude iba deci na 100 km.

Predstavenie spaľovacieho Audi A6 Avant ide teda proti tomu, čo automobilka hlásala. Pôvodný plán bol totiž vykašlať sa na klasické označovanie modelov a prejsť na jednoduchší princíp, kde nepárne označenia patria spaľovacím agregátom a párne patria elektrickým. To však nevyšlo, takže máme stále možnosť rýchleho kombi RS6. Čiže tradícia bude možno pokračovať, ale vyzerá to, že určite s nejakou formou hybridného pohonu.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo