2025-02-26 20:54:00
Alpina B8 GT
Alpina B8 GT
Zdroj: Alpina

FOTO: Alpina B8 GT nie je na okruhy. Je na cestovanie

Story úpravcu Alpina ste už všetci počuli. V roku 2022 sa väčšinovým vlastníkom stalo BMW Group, čo znamená, že Alpina má lepší prístup k novým vozidlám.

A má prístup aj ku čerešničke na torte, ku BMW radu 8, z ktorého spravil úpravca zaujímavý kúsok B8 GT. Je to taká nadstavba ku klasickému B8 s vyšším výkonom a pár odlišnosťami. Je to spôsob ako z modelu vyťažiť čo najviac a BMW Group vie presne čo robí a robí to dobre.

Pozrime sa najskôr na auto samotné. Poháňa ho 4,4-litrový motor V8 s dvomi turbami, ktorý ale nie je z M8 Gran Coupe. Je zo štandardného BMW M850i. Ako to môžete zistiť? Nie je to motor S63, je to motor N63. A aj ten je dostatočne upravený, aby ponúkal vysoký výkon. Oproti klasickému Alpina B8 narastá výkon o 9 kW (12 k) a krútiaci moment o 50 Nm. Celkovo má tento motor výkon 468 kW (636 k) a krútiaci moment sa dostáva na 850 Nm. Toto je recept, ktorý automobilka zvolila pri prevedení B5 GT postavenom zo sedanu radu 5.

Automobilka Alpina, čo je reálne označenie, lebo nemôže svoje modely označovať názvom BMW a musí pridávať vlastné VIN číslo, tvrdí, že toto auto dokáže vyšprintovať na stovku za 3,3 sekundy a dvojstovka je záležitosťou len 10,5 sekundy, kým auto dosiahne maximálnu rýchlosť 330 km/h. BMW M8 Competition Gran Coupe je stavané skôr ako okruhové náčinie, ale Alpina B8 GT nie. Aj keď má trochu vyšší výkon, stále je to auto, s ktorým dokážete jazdiť každodenne a je dostatočne komfortné. Dokonca je faktom, že Alpina ako producent tvrdí, že B8 GT má byť práve tým GT, ktoré má v názve. To znamená, že do auta sadnete a vystúpite oddýchnutí vo svojej destinácii a budete tam šialene rýchlo, ak nebudete rešpektovať dopravné predpisy. Ale dopravné predpisy odporúčam rešpektovať v každej krajine. Ak chcete ísť rýchlo, tak nemecký Autobahn môže byť tou správnou skratkou.

Zdroj: Alpina

Vozidlo je lakované viacerými farbami, ale môžete mať aj špeciálne dvojfarebné lakovanie s príplatkom 11 150 €. Toto lakovanie kombinuje buď modrú, alebo zelenú s čiernou. Nie som si úplne istý, či sa to na takéto auto hodí, ale to už nechám na vás. Ja by som skončil pri štandardnom prevedení, ktoré stojí iba 225 000 €.

Štandardom pre toto auto, pre Alpina B8 GT, budú 21-palcové zliatinové disky, ktoré budú mať dizajn Classic. Ak by ste hľadali ventil na dofukovanie, tak by ste ho nenašli. Je schovaný v strede, pričom cez jeden z lúčov vedie trubička až do pneumatiky. Možno by som si priplatil za inú kožu, možno iné drevo. Čítate správne, v interiéri tohto auta je klasická koža, nie sú v ňom extrémne športové sedadlá a je v ňom drevo. Toto je GT, nie pretekársky automobil.

Alpina potvrdila , že B8 GT vznikne v počte deväťdesiat-deväť kusov, z ktorých dvadsať bude lakovaných farbou s dvomi odtieňmi. A ak počítam správne, tak automobilke sa týmto zvýši Cashflow minimálne o 22,5 milióna eur. A čo je bonus, v cene auta sú aj špeciálne hodinky a batožina. A to sa oplatí!


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Alpina

Komentáre k článku


Stream naživo