Porsche: 911, 911 T, 911 S, kto sa v tom má vyznať? Viete ktoré kúpiť?
Porsche postupne mení celé svoje portfólio športového modelu 911 a po základných verziách sa na faceliftový rad 992.2 dostalo aj GTS a teraz prichádza novinka vo forme 911 Carrera S.
Ale nie je jedinou novinkou v portfóliu. Nedávno pribudlo aj zaujímavé prevedenie 911 Carrera T. Pozrime sa na obe detailnejšie, ale práve 911 Carrera T má šancu stať sa tým najšoférskejšim základným modelom, pokiaľ sa nebudeme pozerať na vrch cenníka a nebudeme brať do úvahy modely GT3 a GT3 Touring, tiež po modernizácii. Aké sú rozdiely medzi novými verziami 911 Carrera T a 911 Carrera S? A čo do toho povie základné Porsche 911?
Porsche 911 Carrera
Úplným základom, ktorý si môžete kúpiť už od necelých 140-tisíc eur je Porsche 911 Carrera. A nie je to úplný základ, čo sa týka výkonu, lebo už toto auto má 290 kW (394 k) 450 Nm. Už toto vozidlo je na stovke za 4,1 sekundy a v prípade, že sa podujmete k nákupu balíka Sport Chrono Package, tak sa dostanete na stovku za 3,9 sekundy. Toto vozidlo dokáže jazdiť s priemernou spotrebou 10,1 litra benzínu na 100 km a je dôstojným vstupom do sveta Porsche 911.
A ak budete veľmi chcieť, tak ani nikto nebude vedieť, čo za auto vlastne máte. Ako je to možné? Zvonka vyzerá presne rovnako ako Carrera T, prípadne ako Carrera S, rozdielom je maximálne označenie na kufri, ktoré ale môžete odstrániť. Už v procese konfigurácie, nemusíte nápisy odlepovať.
Lenže keď chcete Porsche 911, tak zjavne chcete niečo naviac. A preto existujú modely Carrera T a Carrera S.
Porsche Carrera T
Druhým bodom v ponuke je Carrera T a rozdiel je jeden a markantný. Nie, nehovorím o tom, že auto vyzerá trochu inak vďaka iným polepom a menším možnostiam kustomizácie diskov. Dôležitá je jedna konkrétna nálepka, ktorú má každá Carrera T. Aspoň by ju mala mať. Je na malom zadnom okne a ukazuje, že toto auto má iné radenie.
Od základného modelu Carrera sa Carrera T nelíši ani tak výkonom motora, ani jeho krútiacim momentom. Líši sa zrýchlením. To je až 4,5 sekundy a tu vám nepomôže ani Sport Chrono Package. V tomto prípade iné nastavenie prevodovky nehrozí. Ako je to možné? Vy si nastavujete prevodovku! Prevodovka je totiž manuálna so 6 prevodovými stupňami, na rozdiel od 8 prevodových stupňov všetkých ostatných prevedení Porsche 911, aspoň tých základných.
A dá sa povedať, že za rozumnú cenu je toto najšoférskejšie dostupné Porsche 911. Ak sa môžeme o dostupnosti baviť pri základnej cene 153-tisíc eur. Ale cenu môžete ľahko vystreliť ku 200 000 €, bez výraznej námahy pár prvkami, najmä ak načriete do PTS farebnej schémy.
Porsche 911 Carrera S
Najnovším prírastkom do hierarchie Porsche 911 je model Carrera S. Oproti verzii pred modernizáciou pridáva 22 kW (30 k) a dostáva sa na 353 kW (480 k). To ale nie je ten najzaujímavejší údaj. Krútiaci moment je 530 Nm a vozidlo môže byť vybavené balíkom Sport Chrono Package, ktorý zrýchlenie na stovku skráti z 3,5 sekundy na 3,3 sekundy.
Veľkou novinkou pre Porsche 911 Carrera S je absencia manuálnej prevodovky, ale to rieši prevedenie Carrera T. Základná cena Porsche 911 Carrera S je 166-tisíc eur.
Bez ohľadu na zvolenú verziu však môžu mať všetky základné Porsche, až po Carrera S, dve karosárske verzie. Buď zvolíte klasické kupé, alebo kabriolet. Je to len na vás, ale rátajte s tým, že základné ceny sú základné iba na papieri a nikdy pri nich neostanete. Vždy si pridáte niekoľko prvkov výbavy a bez ohľadu na prevedenie bude finále stále minimálne na 180 000 €.
Tá cena vyzerá hrozivo, ale za ňu dostávate vozidlo, ktoré celkom drží cenu aj do budúcna. Znamená to, že ho budete predávať so stratou, ale nie s extrémnou, ako by ste predávali iné prémiové automobily, alebo, prípadne, Porsche Cayenne s rovnakou cenníkovou sumou.
AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Porsche
Komentáre k článku