Ford Capri rozmenený na drobné: Koľko stojí? Aký vlastne je?
Ford Capri ste mohli už vidieť našom videu, ale pozrime sa na auto do hlbších detailov a celkovo aj z pohľadu výbav.
Najskôr ale treba vedieť, čo je Ford Capri. Ford Capri je druhým najnovším zástupcom elektrických vozidiel Fordu v osobnom svete. Nerátam sem vozidla odvodené od úžitkových áut s logom modrého oválu. Prvým zásadnejším prelomom medzi elektrickými osobnými autami bol Mustang Mach-E, po ňom nasledoval Explorer, nasledoval ho Capri a najnovší je Puma Gen-E.
Nový Ford Capri je postavený na platforme, ktorú automobilka zdieľa s Volskwagenom. Je to platforma MEB, na ktorej vzniká napríklad aj Škoda Enyaq, ale toto vozidlo je bližšie prevedeniu Enyaq Coupe. Naživo pôsobí kvalitne a je pripravené bojovať o zákazníka zaujímavými tvarmi. Niektorí hovoria, že použitie mena Capri je trochu prehnané a že toto auto sa malo volať inak, lebo slávne meno by si vraj zaslúžilo niečo iné. Ale realita je taká, že niektoré tvary naozaj pôvodný model pripomínajú. Stačí sa pozrieť na predné svetlá, alebo na tvar línie okien, či zadnej časti. Presne toto sú pripomienky, ktorými chce Ford ukázať, že meno je použité adekvátne. Akurát je to miesto dvojdverového kupé štvordverové SUV kupé s obrovskou hmotnosťou, vďaka elektrickému pohonu.
Ale keďže je Capri obrovské zvonka, tak je obrovské aj zvnútra. Znamená to batožinový priestor s objemom 572 litrov, ale aj veľmi rozumný priestor pre pasažierov na zadných sedadlách. To je ale štandardom pre platformu MEB celkovo. Čo prináša Ford Capri také, aby ho odlíšilo od konkurencie, aj na rovnakej platforme? V prvom rade prináša zaujímavú prístrojovú dosku, ktorú sme už mohli vidieť v modeli Explorer, takže má veľký portrétovo orientovaný displej s možnosťou posúvania a odhalenia špeciálneho odkladacieho priečinka v spodnej časti. No a na rozdiel od Exploreru má ešte jednu výraznú pripomienku starého Capri aj tu. Čo to je? Pozrite sa na spodný lúč volantu. Je tvarovaný ako na kupé zo sedemdesiatych rokov! O tom, že pred vodičom je malý displej a páka prevodovky je pod volantom asi netreba hovoriť, to sú už samozrejmé veci, ktoré sa dostávajú aj do iných modelov celkovo.
Pozrime sa spolu na to, ako chce Ford zaujať z hľadiska cien, výbav a pohonu. Úplný základ bude totiž stáť 40 990 € už pre prevedenie na rok 2025 s cenou upravenou aj o zvýšenú DPH. Výbava Capri bude mať na výber tri rôzne možnosti pohonu. Úplný základ, za túto cenu bude mať 125 kW (170 k) a využiteľnú kapacitu batérie 52 kWh. To by malo autu umožniť dojazd 393 km. A ak by ste chceli vyšší dojazd, tak môžete siahnuť po verzii Max s pohonom zadnej nápravy. Tá ponuka práve najväčší dojazd zo všetkých, konkrétne 627 km. Cena za toto prevedenie bude 49 190 € a batéria bude mať kapacitu 77 kWh. Ale to nie je všetko. Výkon sa posunie na 210 kW (286 k). Úplný vrchol pre základné výbavové prevedenie bude prevedenie Max s pohonom všetkých štyroch kolies. Bude mať batériu s využiteľnou kapacitou 79 kWh a možnosťou prejsť až 592 km na nabitie. Bude mať celkový výkon 250 kW (340 k) a bude stáť 52 990 €.
Ford do základnej výbavy Fordu Capri prináša nielen 5-ročnú záruku s obmedzením na 150 000 km (batéria 8 rokov/160 000 km), ale aj 19-palcové zliatinové disky a 14,6-palcový vertikálny displej posúvateľný dopredu a dozadu. Bude disponovať aj bezdrôtovým Apple CarPlay a Android Auto. No a bezkľúčové bude štartovanie aj odomykanie a zamykanie a do interiéru sa nasťahujú elektricky nastaviteľné športové sedadlá. Elektricky nastaviť sa bude teda dať len pre vodiča, ale aj to sa predsa ráta. Ďalej bude základná výbava obsahovať aj prvky ako automatická dvojzónová klimatizácia, vyhrievaný volant a sedadlá vodiča a spolujazdca, či zadná parkovacia kamera a aj množstvo rôznych asistentov.
Za príplatok 2 000 € si pre základnú verziu môžete priplatiť sadu Assist, ktorá pridáva aktívny parkovací asistent, head-up displej, udržiavanie v centre jazdného pruhu, či tristošesťdesiat-stupňovú kameru a elektrické otváranie piatych dverí. Okrem toho si viete priplatiť certifikované sedadlá AGR s ergonomickým tvarovaním a športovou náturou za 1 330 €. Dôležitejšie však bude priplatiť si za tepelné čerpadlo s cenou 1 530 €. To, čo nebudete potrebovať sú 21-palcové zliatinové disky.
Ak by ste chceli výbavou Premium, tak tá má iba väčšie batérie a prevedenie MAX. S výkonom 210 kW (286 k) a kapacitou 77 kWh sa dá prejsť 598 km a cena je 52 090 €. Štvorkolka s rovnakými parametrami ako pre základné Capri je pre Premium s dojazdom 560 km a s cenou 55 990 €. Oproti základnej výbave je tu naviac prémiový systém Bang and Olufsen, adaptívne maticové LED svetlomety, elektrické otváranie piatych dverí, ambientné osvetlenie interiéru, ale aj 20-palcové zliatinové disky, ktoré sú hlavným prvkom znižujúcim dojazd. Aj tu je možné doplatiť za sadu Assist, ale stojí iba 1 490 €, pričom sedadlá AGR stoja 880 €. Taktiež ale treba rátať s príplatkom za tepelné čerpadlo. Ten je rovnakých 1 530 €.
Bez ohľadu na výbavu bude mať Capri 6 farieb. Ponúkne žltú, bielu, čiernu, sivú, modrú a červenú. Na výber bude zo zliatinových diskov s priemerom 19 až 21 palcov, ale úplný základ bude mať 19-palcové oceľové disky s celoplošnými puklicami. Plecháče nájdete na prevedení s malou batériou, všetky ostatné majú zliatinové disky.
Ford postavil auto, ktoré je dlhé 4634 mm, čo je asi o 10 cm viac ako má model Explorer. Má rázvor až 2767 mm.
A teraz sa pozrime vlastne na dynamiku. Prevedenie s pohonom všetkých štyroch kolies zrýchli na stovku za 5,3 sekundy a prevedenie s 210 kW (286 k) dá stovku za 6,4 sekundy. Úplný základ potrebuje 8,7 sekundy. Ale rozdielne sú aj iné výkony. Konkrétne výkony nabíjacie. Kým základnú batériu s využiteľnou kapacitou 52 kWh môžete nabíjať výkonom 145 kW, batériu s kapacitou 77 kW nabijete iba výkonom 135 kW. Najvyšší výkon a najrýchlejšie nabíjanie ponúka batéria v prevedení s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorá prináša až 185 kW.
AUTOR: © Zoznam/jm
Komentáre k článku