2025-01-06 15:32:00
DS N8
DS N8
Zdroj: DS

Čo dokáže ponúknuť nový elektrický sedan DS N°8?

Francúzska automobilka DS si pripravila nový elektrický model.

Francúzska automobilka DS, ktorá vznikla odpojením od automobilky Citroën je už dlhodobo samostatnou značkou, ktorá dokáže zaujať svojimi parametrami a svojimi schopnosťami vytvoriť úplne avantgardný a unikátny druh dizajnu. Nie je tomu inak ani pri modeli DS N°8, ktorý bude novým zástupcom elektrických vozidiel, ale rovno v tej najväčšej crossoverovej sekcii. Bude crossoverom medzi sedanom a kupé, ktorý bude o niečo vyšší vďaka umiestneniu baterky v podlahe.

Ale pozrime sa na to auto poriadne. Ostrý a dynamický štýl mu nie je cudzí. DS N°8 vyzerá ale aj extrémne elegantne a luxusne už na prvý pohľad. Môže za to aj predná časť, ktorá nepotrebuje masku chladiča, lebo chladič je riešený úplne inou formou, nepotrebuje ani príliš veľa otvorov na nasávanie a preto sú tvary veľmi jednoduché. Ale ešte dôležitým faktom bude, že automobilka použila prvýkrát úplne nové svetlá s maticovým usporiadaním. Tie majú vysoké rozlíšenie a automobilka ich volá pixelové. Majú veľmi jemne vyrezávať lúče tak, aby vodič videl čo najviac a aby videli aj vodiči okolitých áut bez toho, aby im svetlá oči vypálili.

Bočná časť DS N°8 je v znamení siluety kupé. Veď kľučky zadných dverí sú schované, automobilka priznala len tie predné, ktoré sú aerodynamický optimalizované tak, aby nevytŕčali zbytočne von. 

No a zadná časť DS N°8 vyzerá znova elegantne, ale aj dostatočne dynamicky vďaka ostrému tvaru zadných svetiel a relatívne ostrému prechodu z vodorovnej do zvislej časti kufra. Automobilka tu nenechala nič na náhodu a pripravila prevedenie, ktoré dokáže zaujať nie iba extrémnym vzhľadom, ale hlavne eleganciou a dojmom luxusu.

Zo zadnej časti sa dá rovno dostať do batožinového priestoru. Má veľmi schopný objem 620 litrov, ale to nie je všetko. Aj napriek menšiemu nakladaciu otvoru môžete batožinový priestor zväčšovať a zmenšovať sklápaním zadných sedadiel. Sú rozdelené v pomere 40:20:40 a prinášajú tak zaujímavú variabilitu pri nakladaní a prevoze rôznych vecí.

Zdroj: DS

O priestore určite hovorí aj dlhá platforma STLA Medium, na ktorej je postavený aj Peugeot e-3008 a Peugeot e-5008. V prípade DS N°8 znamená táto platforma veľa priestoru na kolená zadných pasažierov, ale taktiež znamená aj rovnú podlahu, ktorá tiež dokáže pomôcť pasažierovi v strede vzadu.

Predná časť DS N°8 bude o luxuse. Sedadlá sú čalúnené buď semišom, alebo kožou Nappa, pričom všetko pôsobí honosne a automobilka využíva aj prvky ako originálny hliník, či rôzne iné kovové, či ďalšie obklady. Automobilka potvrdila, že interiér bude mať tri displeje. Jeden s uhlopriečkou 12 palcov bude pred vodičom a bude zobrazovať aj nočné videnie. Druhý s uhlopriečkou 16 palcov a dotykovým ovládaním bude v strednej časti, bude na ňom bežať najnovšia generácia systému DS Iris, ale dôležité je, že dokáže bezdrôtovo zrkadliť aj všetky mobilné platformy, ktoré to umožňujú. Tretí displej bude už štandardne head-up displej s relatívne veľkou plochou a hlavne s rozšírenou realitou.

Ale ešte dôležitejšie ako luxus a komfort bude použitie elektrickej sústavy jazdy. Tu sa automobilka naozaj zase spolieha na možnosti platformy STLA Medium. Tá hovorí o základnom výkone 170 kW (230 k) v štandardnom režime. Tento výkon je krátkodobo možné zvýšiť až na 191 kW (260 k). Krútiaci moment je pritom vždy 343 Nm a vozidlo s kapacitou batérie 74 kWh netto dokáže na nabitie prejsť 572 kilometrov. Ale ešte zaujímavejšie je určite, že nabíjať bude možné výkonom až 200 kW. Na stovku sa toto prevedenie dostane za 7,7 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 190 km/h.

Rovnako bude obmedzená maximálna rýchlosť aj strednej verzie s dlhším dojazdom. Bude mať výkon 180 kW (245 k), ktorý bude dočasne možné zvýšiť na 206 kW (280 k). Krútiaci moment ostáva na 343 Nm, ale hmotnosť bude nepatrne vyššia. To ale tiež znamená, že batéria bude mať kapacitu 97,2 kWh a tá hmotnosť pribudla iba v tomto aspekte. Automobilka potvrdila, že zrýchlenie N°8 s verziou Long Range s pohonom stále prednej nápravy bude 7,8 sekundy a dones má byť masívnych 750 km. To je údaj meraní v režime WLTP.

Najvýkonnejšia verzia bude tá, ktorá bude mať pohon všetkých 4 kolies a pridá teda zadný elektrický motor. Celkovo sa výkon dostane na 258 kW (350 k), pričom to dočasné zvýšenie výkonu bude o 19 kW (25 k). Krútiaci moment oboch elektrických motorov spolu bude 509 Nm a AWD Long Range bude mať rovnakú batériu s čistou kapacitou 97,2 kWh. To by malo autu udeliť predbežne dojazd 686 km a na stovku sa má najvýkonnejší DS N°8 dostať za 5,4 sekundy.

Výkon nabíjania bude štandardne, pri jednosmernom prúde, 200 kW, ale štandard pre striedavý prúd bude 11 kW. Za príplatok ale môžete mať aj 22 kW palubnú nabíjačku. Ak by ste chceli vedieť aký je rozdiel v hmotnostiach, tak základné N°8 začína na hmotnosti 2 132 kg, pričom Long Range pridáva 48 kg a štvorkolka Long Range pridáva ešte 109 kg naviac. Práve štvorkolka Long Range bude môcť ťahať príves s hmotnosťou 1400 kg, ak bude brzdený.

O cenách zatiaľ ešte skoro hovoriť, ale vzhľadom na prémiovosť značky a  luxus prvkov v interiéri sa budeme určite pozerať niekde ku 60 000 € za základné prevedenie.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo