2024-11-21 15:46:00
Hyundai Ioniq9
Hyundai Ioniq9
Zdroj: Hyundai

Hyundai Ioniq 9: Najväčší model značky pojme tri rady pasažierov a obrovské batérie

Hyundai dnes oficiálne ukázal svoje najväčšie SUV. Ioniq 9 hrá na podobnú nôtu ako hybridné Santa Fe. Je však ešte väčší.

Nový Hyundai Ioniq 9 sa začne predávať na domácom trhu v Kórei a v USA v prvej polovici budúceho roka. Do Európy príde o niečo neskôr. Svetová premiéra aj pre prioritu na trhu v USA prebehla v ikonickom objekte Holdstein House v Los Angeles.

Nový model sa môže pýšiť celkom rovnou podlahou, pod ktorou sa skrýva batéria s kapacitou až 110,3 kWh. Takáto baterka dá verzii Long Range RWD dojazd až 620 km na nabitie, pričom architektúra E-GMP zas umožní nabitie baterky z 10 na 80 percent za 24 minút vďaka 800 V architektúre a 350 kW nabíjačke.

Ioniq 9 je skutočne masívne elektrické vozidlo, veď za všetkými tromi radmi sedadiel dodáva až 620 litrový kufor, no k dispozícii je aj 88 litrov v tzv. „frunku“ teda v prednom kufri pre RWD a 52 litrov pre AWD modely. Hyundai v tlačovej správe zdôrazňuje prítomnosť konzoly Universal Island, ktorú možno posúvať o 190 mm. Konzola má 5,6 litra voľného objemu v hornej a 12,6 úložného objemu v dolnej priehradke. A zabudnúť netreba ani na udržateľnosť, kam sa pozriete v kabíne, tam zočíte eko materiály vrátane tkanín z PET fliaš.

Ale poďme k podstatnejšiemu, Ioniq 9 je ďalším z celkom svojských áut značky, ktorá robí všetko preto, aby každé jej auto bolo originál. Dizajn pritom nie je len o kráse, obor disponuje koeficientom odporu vzduchu na úrovni Cd 0,259. To pri vonkajších rozmeroch 5060 mm na dĺžku, 1980 mm na šírku, 1790 mm na výšku a pri rázvore 3130 mm rázvore znie naozaj obdivuhodne. No trik tkvie okrem napr. aktívnej aerodynamiky (klapka vpredu) v digitálnych zrkadlách.

Model stojí na pneumatikách s rozmerom od 19 až do 21 palcov. Do ponuky pôjde vo verziách Long Range a Performance. LR RWD pôjde do sveta so zadným motorom s výkonom 160 kW a 350 Nm, kým LR AWD dostane slabší predný motor s výkonom 70 kW a 255 Nm. Performance verzia má dvojicu rovnako silných 160 kW motorov. To jej zabezpečí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a Vmax 200 km/h. Inak, Ioniq 9 utiahne v európskej špecifikácii bremeno s hmotnosťou do 2500 kg.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku


Stream naživo