2024-09-16 21:09:00
Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Zdroj: Ford

Ford Mustang GTD konečne kompletne odhalený. Je ešte lepší, než sme čakali

Ubehol približne rok od prvých správ o novom Forde GT. Teraz vieme čoho je reálne schopný.

Reálna špecifikácia je ešte pôsobivejšia, než prísľub, ktorý prišiel pred rokom. Vtedy Ford hovoril o výkone cez 800 koní. GTD produkuje z prepĺňaného 5,2 litrového motora 826 koní a 900 Nm. Maximálna rýchlosť je fantastických 325 km/h. Tieto parametre robia z GTD-čka najvýkonnejší Mustang všetkých čias. Ford v tlačovej správe špecialne podčiarkuje, že auto má vyšší litrový výkon ako Porsche 911 GT3 RS. A zároveň tvrdí, že na údaj o výkone sa dá spoľahnúť, keďže si údaje o výkone dal oficiálne certifikovať – to znamená, že žiadne GTD nemôže mať menej ako 826 koní – aspoň teda pri predaji prvému zákazníkovi.

A vďaka aktívnej aerodynamike a masívnemu využitiu karbónu Ford verí, že toto je prvý Mustang, ktorý bude na okruhu pod hradom Nurburg v Nemecku schopný odjazdiť jedno kolo pod 7 minút.

Inžinieri Fordu ešte zvýšili výkon a aj maximálne otáčky motora (na 7650 ot/min) vďaka prvému využitiu suchej kľukovej skrine v Mustangu (pod kľukou nie je olejová vaňa, iba plochý kryt a olej je ukladaný mimo motora). Toto pretekárske riešenie využíva viacero superšportových motorov, u bežného výrobcu a u Mustangu je to veľká vec. Využitie suchej skrine pomáha predovšetkým zlepšiť distribúciu oleja pri veľkých Géčkach, zlepšiť chladenie (chladič oleja) a teda zvýšiť výkon i otáčky. Okrem toho konštruktéri upravili sanie, výfuk (v základe titánový), úpravy sa dočkal aj kompresor (remenica).

Ford tvrdí, že celkovú hmotnosť vozidla drží na minime vďaka rozsiahlemu použitiu uhlíkových vlákien, ktoré nájdeme na prednom spojleri, kapote, blatníkoch, prahoch dverí, streche, kufri a zadnom difúzore. Karbónový je dokonca aj hnací hriadeľ a karbón využívajú aj karbón-keramické brzdy. Auto má poloaktívne zadné zavesenie kolies s posuvnými tyčami. Zákazníci môžu ísť ešte ďalej a voliteľným výkonnostným balíkom môžu k svojmu GTD doplniť aerodynaimcké prvky vrátane veľkého spojleru. Balík obsahuje tiež „systém redukcie odporu vzduchu“ a 20-palcové horčíkové kolesá.

Záujemcovia budú musieť za GTD vysoliť minimálne 325 000 dolárov (približne 300 000 eur). Ford neoznámil koľko týchto áut vlastne plánuje vyrobiť, no napísal, že za 37 dní od spustenia objednávok výrobca dostal 7500 objednávok. Netreba očakávať, že by sa tieto autá vo veľkom importovali do Európy, no nejaké kúsky sa na európskych cestách objaviť môžu. Minimálne teda v okolí Nurburgringu... 

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo