VW Transporter 7: van, kombi, Caravella, PanAmericana, diesel, hybrid i elektro...
Volkswagen má ID. Buzz, má Multivan a teraz už má aj Transporter a Caravellu. A k tomu hŕbu verzií.
Nový Volkswagen Transporter prichádza. Toto je už 7. generácia užitkového automobilu, ktorá prichádza ako vo verzii van, double cab a ďalšími čisto úžitkovými variantmi, tak so sedadlami s názvom kombi, s možnosťou nadstavby i v hodnotnejšie vybavenej verzii Caravella pre cestujúcich i vo verzii PanAmericana pre dobrodruhov. No a k dispozícii bude s tromi naftovými verziami motora 2,0 TDI, s plug-in hybridom a s tromi elektrickými variantmi. Chýbať nesmie ani možnosť zvoliť si pohon všetkých kolies a keďže budú aj elektrické verzie, vybrať si budete môcť aj dodávku s pohonom zadných kolies. Neskôr pribudnú ďalšie a ďalšie a ďalšie verzie. Trh dodávok a ich osobných verzií je skrátka dôležitý a každý zákazník si zaslúži svoj Transporter siedmej generácie.
A ak v ňom vidíte trochu z nového Turnea Custom/Transitu Custom, nie je to náhoda. Autá sú dvojičky postavené na rovnakých základoch no s odlišnými prístupmi. Volkswagenu sa ale relatívne dobre podarilo vštepiť najmä prednej časti vozidla dizajn predchádzajúcej generácie 6.1 a ďalších pred ňou. Síce z radu bude nový Transporter vytŕčať a na základe zadných svetiel hneď nájdete spojitosť s modrým oválom, auto má svoj charakter a prenáša si ho aj do kabíny.
Veľké spojené displeje infotainmentu (do 13 palcov) a prístrojového štítu (12 palcov) vyzerajú presne tak ako v osobných Volkswagenoch. K tomu kvantum odkladacích priestorov. Novinkou je úplná absencia štartovania kľúčom i absencia ručnej brzdy. Obe funkcie majú ovládacie prvky na palubnej doske.
Nový Transporter má v základe dĺžku 5050 mm (+146 mm). Rázvor je 3100 mm (+97 mm) a šírka je 2032 mm (+128 mm). Priestor medzi kolesami v úložnom priestore stúpol až na 1392 mm (+148 mm) a celková ložná plocha narástla na 2602 mm. Dostupná bude aj predĺžená verzia s celkovou dĺžkou 5450 mm, ktorá ponúke ložnú plochu s dĺžkou 3002 mm. Maximálny objem úložného priestoru tak stúpol na 5,8 m3 pri štandardnom rázvore a až 9 m3 pri predĺženej verzii s vyššou úrovňou strechy. Nosnosť auta je od 1,33 tony, hmotnosť brzdeného prívesu sa šlphá až k 2,8 tony podľa verzie.
Transporter môžete vybaviť až šiestimi sedadlami pre pasažierov, USB-A, USB-C a 12V vstupmi, rovnako tak 230V zástrčkou. Bežné zástrčky v prípade elektrickej verzie môžu byť až tri, pričom celkovo ponúknu až 2300 Wattov. Auto tak môže poslúžiť aj na živenie karbošky, či iných mašiniek.
Auto už v základe disponuje hŕbou mašiniek podporujúcich vodiča a bezpečnosť jazdy vrátane núdzového brzdenia, sledovania značiek a ďalších.
Caravella pre zmenu ponúkne v základe 9 miest na sedenie a o triedu vyššiu úroveň komfortu cestovania. Výbavy sú tri - Caravella, Life a Style. Rozdiel je vo výbave i vo vzhľade auta. Verzia PanAmericana s drsnou vizážou je dostupná aj pre Transporter, aj pre Caravellu. Model má za cieľ dostať toto auto aj na horšie a nespevnené povrchy.
Pre Transporter i Caravellu budú s istými úpravami pre jednotlivé verzie dostupné tri naftové verzie s výkonmi 110, 150 a 170 koní. Plug-in hybrid ponúkne 232 koní a elektrické verzie získate s výkonmi od 136, cez 218 až po 286 koní. Všetky výkony električiek budú mať jednu kapacitu batérie: 64 kWh. A ak by to bolo veľa, neskôr VW ponúkne aj EV verzie s poníženým výkonom i dojazdom pre využitie na doručovanie v mestách. Pohon všetkých kolies bude dostupný pre verzie s naftovým motorom s výkonom od 110 kW vrátane. Hybrid bude iba FWD a elektro RWD s tým, že neskôr pribudnú aj AWD verzie. No a pri TDI bude jedna verzia výhradne s automatickou 8-stupňovou prevodovkou - tá najvýkonnejšia. Verzia 110 kW ju bude mať ako príplatok
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku