2024-08-06 12:50:00
Audi A6 2024
Audi A6 2024
Zdroj: Audi

FOTO: Nové Audi A6 sa konečne ukázalo. A vyzerá naozaj dobre

Audi A6 vyzerá veľmi dobre, no už nebude vysnívané manažérske auto, mení pohon.

Audi A6, modla regionálnych manažérov, mení svoju podstatu. Stalo sa to s Audi A4, ktoré už nebude vhodné pre tých jazdiacich extrémne dlhé trasy a stáva sa to aj s modelom A6. Ale Audi A6 bude presne podľa schémy akú Audi presadzuje teraz. Bude jednoducho vozidlom schopným zaujať elektrické publikum. Áno, každé parné číslo v označení Audi bude, po novom, znamenať elektrické vozidlá a nepárne zase značia spaľovacie.

Audi ale stále nepovedalo to, čo už niektoré automobilky prehlásili, že budú pokračovať vo vývoji spaľovacích agregátov, lebo prechod na elektrickú energiu bol výrazne uponáhľaný. Audi stále razí cestu elektrických vozidiel a je otázka dokedy. Zatiaľ mu to ale vychádza. Veď Audi A4 je hudba budúcnosti, ale Audi A6 už tu máme teraz a je to podobný prerod ako bol pre BMW radu 7 z minulej na súčasnú generáciu. Tiež ho niektorí budú nenávidieť.

Ale poďme rovno k novému Audi A6, ktoré sa stalo niečím značne iným ako bolo doposiaľ a ako je zakorenené v mysliach. Už to nie je klasické Audi A6 s obvykle trojlitrovým naftovým motorom, je to elektrické auto postavené na novej platforme. Je to platforma PPE, na ktorej funguje aj Audi Q6 e-tron a Porsche Macan druhej generácie.

Novinka, A6 e-tron, prezentuje rozdelené svetlomety, ktoré rozdelili publikum pri viacerých BMW, ale zároveň bude mať dve karosérie, klasickú, čo vyzerá ako sedan, je však liftbackom, ale aj veľmi čisto tvarované kombi. Samotný základ PPE už prezentuje aké veľké zruba auto môže byť, má predsa dĺžku 4 928 milimetrov a rázvor 2 946 milimetrov a aké bude mať pohonné sústavy. Všetky budú elektrické a na spaľovacie bude čakať nová generácia modelu A7.

Zdroj: Audi

Audi A6 e--tron má zopár podobných čŕt ako nové A5, ale ako celok je prispôsobené elektrickému životu. Koeficient odporu vzduchu nového liftbacku je 0,21 vrátane aerodynamicky optimalizovaných diskov a kamier na miestach, kde by boli normálne spätné zrkadlá. Hovorí sa, teda automobilka prezentuje, že Audi A6 e-tron je najviac aerodynamické vozidlo koncernu v súčasnosti.

A ak by sme hľadali spojitosti medzi A5 a A6 zvonka, tak vnútri už budú priam očividné. To znamená dva displeje, jeden pred vodičom zobrazujúci informácie o jazde, s uhlopriečkou 11,9 palca, stredový displej informačno-zábavného systému s uhlopriečkou 14,5 palca a možnosť ešte jedného displeja pre spolujazdca s uhlopriečkou 10,9 palca. Od Audi sa už akosi očakáva, že model A6 ponúkne rozumné vnútorné priestory. Nebude tomu inak ani teraz a v kľude sa na palube odvezie štvorica pasažierov, piati nebudú mať úplnú radosť kvôli tvarovaniu zadného sedáku. No a Audi A6 zachováva aj použiteľný batožinový priestor.

Uhľadené tvary a DNA modelu sú jednoliatou súčasťou celkového pohľadu na vozidlo. Auto prichádza aj s novými OLED technológiami zadných svetiel na komunikáciu o bezpečnosti na cestách s ostatnými účastníkmi. Čo je však ešte dôležitejšie, je približovanie elektromobility ľuďom samotným. Batériový modul vozidla má 180 prizmatických buniek, ktoré zaručujú celkovú kapacitu 100 kWh, z čo je využiteľných 94,9 kWh. Pre štandardné Audi A6 e-tron Sportback to znamená 756 km dojazdu a 720 km je údaj pre kombi Avant. Celkový výkon základnej verzie je 270 kW (367 k). Na stovku sa dostane za 5,4 sekundy a maximum je obmedzené na 210 km/h. Výkonnejšia alternatíva Audi S6 e-tron bude mať výkon 370 kW (503 k) a 405 kW (550 k) v režime Launch Control. To by malo zaručiť akceleráciu na stovku za 3,9 sekundy a maximum 240 km/h. Maximálny dojazd výkonnejšej verzie je 675 km pre liftback a 647 km pre kombi. Ak si zvolíte základnú verziu, dostanete pohon zadnej nápravy a ak chcete štvorkolku, tak skočte do S6.

Bez ohľadu na karosériu a prevedenie majú batérie 800 V a maximálny výkon nabíjania 270 kW. To znamená dobitie 310 km len za 10 minút a z 10 na 80% viete auto dostať za 21 minút.

Nové Audi A6 e-tron bude určite pre mnohých sklamaním, ale stále bude zaujímavým modelom z celkového pohľadu štruktúry automobilky. Už to nebude to Audi A6, ktoré zdobí vozový park nejednej firmy a príjazdovú cestu nejedného záujemcu o vozidlo z druhej ruky, bude to auto na špecifickejšie jazdy, ale elektromobilitu má priblížiť vďaka novým možnostiam dojazdu na nabitie.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo