2024-07-03 07:53:00
Defender OCTA
Defender OCTA
Zdroj: Land Rover

Boli sme pri tom: Land Rover DEFENDER OCTA: Nová V8 a brutálne schopnosti v teréne

Land Rover mi ukázal čisté šialenstvo. Ďaleko predtým, ako som o tomto aute mohol hovoriť, som si bol pozrieť v predpremiére nový model Defender Octa.

 

 A ak na fotkách vyzerá šialene dobre, tak v realite je ešte lepší. Je to najlepšia verzia Defenderu, ktorú asi nič netromfne. Maximálne keby má ešte prevedenie zovňajšku na štýl Camel Trophy, alebo G4 Challenge. Ale pozrime sa na to, o čom je Defender Octa.

Land Rover Defender Octa je, v prvom rade, o trvácnosti. Automobilka sa to snaží naznačiť už samotným názvom, ktorý by mal byť odvodený od osemuholníkovej štruktúry vznikajúcej pri brúsení diamantu. Tento diamant neberte ako prvok luxusu, ale ako prvok pevnosti a húževnatosti.

Land Rover Defender Octa bude od ostatných Defenderov zmenený nielen vizuálne. Bude mať 6D podvozok, ktorý vďaka svojím špeciálnym tlmičom s tromi ventilmi v každom a inej geometrii dokáže prenášať silu na akomkoľvek povrchu. Zmeny podvozku zlepšili aj natočenie predných kolies, takže zmenili aj manévrovateľnosť. Nový 6D podvozok mi na predpremiére vysvetľovali na princípe 3 samostatných stabilizátorov s guličkou na pleksiskle. Lenže mne sa nič z plánovaných pokusov nepodarilo. Takže o podvozku môžem povedať hlavne to, že je vhodný na každý terén a pracuje na princípe hydraulickej mágie. Alebo skôr hydropneumatickej mágie ako kedysi niektoré vozidlá z krajiny na F. To znamená, že vozidlo dokáže jazdiť pohodlne, ale aj dynamicky a zároveň v teréne dokáže vyrovnávať karosériu, ale vyrovnáva ju aj pri dynamickej jazde na okruhu. Toto auto dokáže zjavne všetko a je jediným autom, ktoré kedy budete potrebovať.

Zdroj: Land Rover

O tom, že to je jediné auto, ktoré kedy budete potrebovať svedčí aj motor. Je ním 4,4-litrový osemvalec s mild hybridom a prepĺňaním dvomi turbami. Má výkon 457 kW (635 k) a krútiaci moment 750 Nm je dostupný od 1 800 do 5 900 otáčok. Ak zvolíte Dynamic Launch mode, tak sa viete dostať až na 800 Nm, dočasne. To už je porcia schopná vystreliť vozidlo s hmotnosťou 2,5 tony, na spevnenom povrchu, na stovku za 4 sekundy. Ale to nie je všetko. K dispozícii máte aj Offroad Launch mode, ktorý vyťaží najviac ako sa dá z motora a podvozku aj na nespevnenom povrchu.

Celá karoséria verzie Defender Octa bude širšia o 68 mm a od povrchu sa vzdiali od 28 mm vyššie. Aj to pomôže celkovej brodivosti až 1 meter.

Britská automobilka predviedla, že takéto autá vie a vidno to aj na exteriéri. Ako prvá špecialita príde Edition One, ktorá bude stáť 201 227 €, ale ponúkne prvky špecifické pre prevedenie. Takými prvkami budú karbónové lišty, karbónový nápis a to všetko zo sekaného karbónu, ktorý je pevnejší. Defender Octa Edition One bude dostupný počas prvého roku predaja modelu.

Bežnejšie a menej špeciálne verzie budú stáť od 182 000 €, čo vyzerá ako veľa, ale skúste si to porovnať s tým, koľko stojí Mercedes-AMG G63 4Matic. A aj s tým, čo dokáže. Veď má horšiu brodivosť a je určený skôr na rýchle prejazdy medzi nákupnými centrami. Na terénne prejazdy ho brať nechcete. Land Rover má vyriešenú ponuku kolies pre obe potreby. Buď zvolíte cestný štýl s 22-palcovými zliatinovými diskami, ktoré budú obuté do pneumatík all season a môžete na nich ísť až 250 km/h, elektronicky obmedzených, alebo zvolíte sadu s 18 palcami diskov, ale s pneumatikami All Terrain, ktoré zase majú celkový priemer 33 palcov. Toto už by sa nestratilo ani medzi islandskými špeciálmi. Tam sa nestratí ani možnosť brodiť cez meter vody.

Zdroj: Land Rover

Land Rover Defender Octa je odpoveďou na otázku, aké auto si máte kúpiť ak chcete brutálne dynamické parametre. Je odpoveďou na otázku o rodinnom aute, lebo v interiéri sú vlastne iba iné predné sedadlá a iný volant. Je odpoveďou aj na terénne otázky, ktoré sa väčšina ľudí nepýta a je aj odpoveďou na to, aké auto potrebujete, ak náhle príde zombie apokalypsa a vy ste jedným z tých mála preživších bez znovuzrodenia s lačnosťou po mozgoch.

Ja by som ho určite bral a vybral by som si klasickú lesklú farbu obyčajnej verzie, ku ktorej by som si v štandardnej výbave zvolil cestnú sadu obutia a okamžite by som si pri kúpil terénne obutie. Jediné, čo by mi z Edition One chýbalo sú písmenká nad maskou chladiča s karbónovým lámaným povrchom.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Land Rover

Komentáre k článku


Stream naživo