2024-06-30 08:00:00
BMW M5 2024
BMW M5 2024
Zdroj: BMW

FOTO: BMW M5 - s ťažkými časmi prichádza ťažké auto. Výkonom to dobehne

Nové BMW M5 je tu a hneď si vyslúžilo zopár hanlivých poznámok ku svojej hmotnosti.

Áno, váži viac, ale váži toľko kvôli použitiu plug-in hybridu. A prečo má plug-in hybrid? Jednoducho kvôli tomu, aby sme ho vôbec ešte mohli mať. Keby nemá plug-in hybrid, tak by určite malo horšiu situáciu z pohľadu emisií a je možné, že by ani nemohlo vzniknúť, alebo by sa nemohlo dostať do Európy. Takže keď už máme plug-in hybridný dôvod vyriešený, môžeme sa pozrieť na zvyšné atribúty auta.

BMW M5 prinesie upravenú karosériu s rozšírením o 5 cm vzadu a 7,5 cm vpredu. Novinka predvedie aj šialený difúzor okorenený štyrmi koncovkami výfuku s priemerom 100 mm každej. Predná časť stavila na agresívny hranatý a ostro rezaný štýl, pričom proporcie masky ostávajú rovnako veľké ako na štandardnom sedane. Výstava tu otázka, či BMW ponúkne aj M5 s prevedením kombi, čo by bolo znova úplne šialenstvo, ale to je zatiaľ otázne.

V interiéri BMW M5 neprekvapí. Športové sedadlá sú jasné, rovnako je jasný aj zakrivený displej. Alebo skôr zakrivená sústava dvoch displejov, pričom zaujme absencia takmer všetkých tlačidiel. Ostáva len malé ovládacie centrum pri prepínači prevodovky a klimatizáciu máte na spodnom stavovom riadku. Aspoň si môžete rýchlo meniť niektoré nastavenia.

Interiér získa aj trochu upravené ambientné osvetlenie a volant so špeciálnymi tlačidlami. BMW M5 je zvonka aj zvnútra stále tým BMW M5, ktoré chcete. Dokonca má aj zelenú farbu Isle of Man, ako má aj M3. Z pohľadu interiéru môže byť ešte dôležitý batožinový priestor s objemom 466 litrov, ktorý si viete upravovať pomocou sklápania sedadiel s rozdelením operadiel v pomere 40:20:40. Ak chcete ísť na lyže, tak s tým problém mať nebudete. Určite je dostupný aj obal zo stredného sedadla. BMW hovorí, že plug-in hybridný systém nejako neovplyvnil interiérové pomery, ale toto tvrdenie vyvoláva trochu otázniky. Veď normálny objem batožinového priestoru by mal byť o niečo väčší, keď má auto na dĺžku až 5,1 metra.

Lenže BMW M5 má aj celkom veľkú batériu, ktorá má už čistú kapacitu 18,6 kWh. Čo to znamená? Znamená to jednoducho toľko, že ju treba niekam umiestniť a aj to, že na plné nabitie má prejsť až 68 km. Dôležité je vedieť, že nabíjať môžete výkonom 7,4 kW a nabíjať môžete 3 hodiny a 15 minút pri potrebe dostať ju z 0 na plných 100%.

Je toto ale dôležité? Určite je, lebo vďaka tomu je auto stále na trhu. Okrem elektrického motora má ale aj benzínový agregát, ktorý dosahuje výkon 430 kW (585 k). Motor V8 s objemom 4,4 litra sa spolieha na doping dvomi turbami. Krútiaci moment motora je 750 Nm a elektromotor má až 145 kW (197 k) a 280 Nm. Stupeň preradenia umožňuje zvýšiť krútiaci moment na vstupe do primárnej prevodovky z elektrického motora až na 450 Nm. Celkový výkon je až 535 kW (727 k) a krútiaci moment v kombinovanom režime sa dostáva na presných 1 000 Nm.

Na stovku sa toto auto dostane za 3,5 sekundy, dvojstovka trvá 10,9 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h štandardne. Za príplatok, v balíku M Driver’s Package, dokážete posunúť limit až na 305 km/h. Z takého tempa bude treba aj spomaliť, o čo sa postarajú brzdy s priemerom 410 mm vpredu a 398 mm vzadu. V štandardnej výbave budú klasické oceľové, ale za príplatok máte karbón-keramické kotúče a zmenený brzdový systém. Dobré jazdné vlastnosti má zabezpečiť viacprvková zadná náprava s možnosťou natáčania až o 1,5 stupňa.

Pohonná sústava spolupracuje štandardne s osemstupňovou automatickou prevodovkou, výkon posiela všetko na štyri kolesá cez systém M xDrive. To znamená, že dokážete zvoliť nielen režim s pohonom všetkých 4 kolies Sport, ale dokážete aj prepnúť na pohonom výlučne zadnej nápravy.

O tom, že nové BMW M5 bude monštrum asi netreba hovoriť. Veď bude mať na to výkon. A tí, ktorým sa nepáči hmotnosť, môžu ešte stále nájsť nejakú skladovku predchádzajúcej generácie, prípadne sa môžu dať vypchať. Toto auto ešte našťastie existuje a neskončilo. Kvôli tomu má aj hmotnosť. Veď ako inak by zvládalo jazdu s nízkymi emisiami? A presne preto váži 2,4 tony. V Nemecku už je dokonca známa aj cena. Základ v konfigurátore je za 144 000 €. Ale po mojom konfiguračnom zásahu to vyšlo na 175-tisíc eur.

No a Slovensko? U nás konfigurátor novej M5 ešte nie je, ale základná cena je stanovená na 133 500 €.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo