2021-12-09 13:55:00
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Zdroj: Toyota

FOTO: Toyota Corolla ako SUV už aj v Európe. 2 litre, 4 valce i 4WD

Toyota Corolla Cross príde aj do Európy. Rad vozidiel SUV značky Toyota ešte nebol väčší.

Corolla Cross stojí na podvozkovej platforme TNGA od Toyoty, konkrétne na najnovšom vývojovom variante platformy GA-C. Vnútri i navonok si môžete všimnúť prvky, ktoré model prepájajú nielen s najbližším príbuzným – Corollou hatchback, ale aj s modelmi SUV. Corolla Cross sa postaví medzi menšie Yaris Cross a C-HR a väčšiu RAV4. Ponúkne hybridnú motorizáciu s vyšším výkonom a pohon prednej i oboch náprav prostredníctvom i-AWD systému.

Corolla Cross meria na dĺžku 4 460 mm, je 1 825 mm široká, 1 620 mm vysoká. Rázvor je 2 640 mm. V kabíne je vďaka vyššej karosérii viac miesta nad hlavou, no tiež pre nohy v oboch radoch sedadiel. Výhľad priamo pred vozidlo je vďaka vyššiemu posedu lepší a tam, kde zacláňa samotná vystužená karoséria, tam pomôžu asistenčné systémy a kamery. Toyota sa chváli väčšími otvormi zadných dverí, ktoré zvyšujú praktickosť a najmä zjednodušujú nastupovanie na zadné sedadlá. I keď to tlačová správa neuvádza, v kufri by malo byť vyše 440 litrov objemu, no tento údaj zodpovedá verzii Corolly Cross bez hybridného systému a ázijským normám. Naopak, v USA uvádzajú 714 l objemu, no to je zas údaj, ktorý zahŕňa i priestor nad úrovňou zadných sedadiel. Európsky parameter bude teda niekde pod 500 litrami. K dispozícii je aj panoramatická strecha.

Auto má k dispozícii 12,3 palcový digitálny prístrojový štít a 10,5 palcový centrálny dotykový displej infotainmentu. Dostupné je bezdrôtový CarPlay a káblový Android Auto i služby Toyota Smart Connect. Novinkou je navigácia na báze cloudu s aktualizáciami na diaľku a zákazníkov čaká aj apka MyT, ktorá umožňuje sledovanie stavu auta na diaľku, no tiež naprogramovanie klimatizácie pred jazdou a podobne.

Zdroj: Toyota

Nová Corolla Cross je v neposlednom rade vybavená systémom T-Mate, ktorý kombinuje najnovší bezpečnostný balík Toyota Safety Sense s ďalšími aktívnymi asistenčnými systémami riadenia a parkovania. Predkolízny bezpečnostný systém (PCS) po prvýkrát ponúka funkciu zamedzujúcu nechcenému zrýchleniu (Acceleration Suppression) pri nízkych rýchlostiach jazdy, dopravný asistent na zaraďovanie na križovatkách, ako aj zlepšené rozpoznávanie protiidúcich vozidiel a asistent na odbočovanie na križovatkách.

Z ďalších nových funkcií Toyota Safety Sense môžeme spomenúť asistenčný systém vodiča pre núdzové zastavenie vozidla (EDSS) a diaľkové online aktualizácie (OTA) na spoľahlivú aktualizáciu a pridávanie ďalších funkcií počas celej životnosti vozidla. Zlepšenia sa dotkli aj adaptívneho tempomatu s plným rýchlostným rozsahom (FSR ACC) a asistenta na udržanie v jazdnom pruhu (LTA), ako aj systému rozpoznávania dopravných značiek (RSA).

T-Mate pomáha vodičovi prostredníctvom sledovania slepého uhla (BSM) s asistentmi na bezpečné opustenie vozidla (SEA), automatického ovládania diaľkových svetiel (AHB) a parkovacích asistentov vrátane systému pokročilého poloautonómneho parkovania Toyota Teammate, panoramatického zobrazovania okolia vozidla (PVM), systému monitorovania premávky za vozidlom s automatickým brzdením (RCTAB) a inteligentného ultrazvukového lokátora (ICS).

Zdroj: Toyota

Úroveň pasívnej bezpečnosti novej Corolly Cross zvyšuje mimoriadne tuhá podvozková platforma GA-C, zatiaľ čo nový stredový bočný airbag pre predné sedadlá pomáha zabrániť vzájomnej zrážke predných pasažierov v prípade nárazu do vozidla zboku.

Nový hybridný systém 5. generácie

Corolla Cross je prvým globálnym modelom od Toyoty ťažiacim z výhod nového hybridného systému piatej generácie.

Plne hybridný systém piatej generácie s autonómnym dobíjaním, slúžiaci na pohon predných (FWD) alebo všetkých kolies (AWD-i), nadväzuje na predchádzajúcu verziu s ponukou vyššieho krútiaceho momentu, väčšieho zapojenia elektriny, ešte hospodárnejšieho chodu a väčšej radosti z jazdy.

Prepracovaná bola prevodovka spoločne s použitím nového systému mazania a rozvodu oleja, kde sa uplatnil olej s nízkou viskozitou. To sa následne odráža v prevádzkovej hospodárnosti a zvýšení výkonu vďaka menším elektrickým a mechanickým stratám.

Nový batériový modul využíva najnovšie výsledky vývoja lítium-iónových batérií, vďaka čomu je výkonnejší a o 40 % ľahší ako doteraz.

Zvýšením výkonu elektromotora a spaľovacieho motora vzrástol celkový systémový výkon o viac než 8 %.

Hybridný pohon FWD 2,0 litra produkuje 146 kW (197 k) a poskytuje vozidlu zrýchlenie z miesta na 100 km/h za 8,1 sekundy.

Variant s pohonom AWD-i využíva ďalší elektromotor na zadnej náprave s výkonom 30,6 kW. Toyota neuvádza jeho krútiaci moment, no ten v konečnom dôsledku nie je až tak podstatný (keďže všetko záleží od zadného diferenciálu a rýchlosti reakcii elektrického motora).

Zadný elektromotor sa pripája automaticky v prospech lepších jazdných vlastností, istoty za volantom a pocitu bezpečia na povrchoch so zhoršenou priľnavosťou.

Parametre zrýchlenia Corolly Cross AWD-i sú rovnaké ako v prípade verzie FWD. Dodávky vozidiel zákazníkom sa začnú realizovať na jeseň 2022. Viac fotiek nájdete v galérii, rovnako tak časť špecifikácie vozidla s technickými parametrami.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku


Stream naživo