01.02.2020

Mercedes-Benz triedy E – zásadný facelift sa predstaví v Ženeve

Navonok to vraj nemá byť vidieť, ale zmeny sú väčšie, ako by sa mohlo zdať.

Pod „kožou“ modernizovanej 10. generácie triedy E sa má ukrývať najrozsiahlejšia a najkomplexnejšia modernizácia, akú kedy niektorý model zo Stuttgartu podstúpil. Nové sú motory, nastavenie podvozka, ale aj infotainment.

Mercedes-Benz triedy E je už desaťročia jedným z pilierov stutgartskej značky. S viac ako 14 miliónmi dodaných vozidiel od roku 1946 je Trieda E najpredávanejším modelovým radom v histórii značky Mercedes-Benz. Mnohí ju považujú za „srdce značky“. Dokonca odoláva aj tlaku modelov SUV. Iba v Európe predáva automobilka viac 100 000 kusov ročne sedanov a kombi verzii. Rovnako to má byť aj v nasledujúcich rokoch.

Inak to nemá byť ani v budúcnosti. Aktuálna generácia triedy E, ktorá sa predstavila pred štyrmi rokmi, sa vtedy veľmi intenzívne inšpirovala vlajkovou loďou triedy S. Do dnešného dňa sa pre kúpu sedanu alebo kombi Triedy E aktuálnej generácie rozhodlo už viac ako milión zákazníkov. Teraz sa na ženevskom autosalóne predstaví v modernizovanej podobe. Mercedes avizuje, že to nie je iba nejaký facelift. „Zrejme to tak nebude na prvý pohľad tak vyzerať, ale zmeny, ktoré sa udiali, sú v konečnom dôsledku jedným z najkomplexnejších faceliftov v histórii. Prešli sme každý komponent a pýtali sa, či sa dá nejakým spôsobom zlepšiť,“ povedal k modernizácii Michael Kelz, projektový šéf triedy E.

Refresh tvarov majú priniesť zmeny dizajnu kolies, tvaru nárazníkov a masky, zmenená je grafika diódových svetiel a rozšírená ponuka farieb lakov. Podstatné zmeny zasiahli interiér. Trieda E nastúpila na trend využitia aktualizovanej generácie multimediálneho rozhrania MBUX s umelou inteligenciou a hlasovým ovládaním. Plus k tomu aj ovládanie gestami, známe napríklad z modelu SUV GLE. Nový toupad bude na stredovom tuneli. Dotykové plochy sú aj na novom volante.

Trieda E bude schopná komunikovať cez platformu Car-to-X s inými vozidlami a dopravnou infraštruktúrou lepšie, ako drahšia vlajková loď - trieda S. Pdkapotou je tiež množstvo zmien. Trieda E tak reaguje na stále prísnejšie emisné normy. Vďaka nim prichádza celkom nový dvojlitrový benzínový štvorvalec M254. Navrhli ho už v predstihu tak, aby bol schopný splniť emisnú normu Euro 7. Je kombinovaný so 48 V mild-hybridnou sústavou a tiež plug-in hybridným ústrojenstvom. Neskôr sa rozšíri z triedy E aj do ostatných modelových radov. Mild-hybridný pohon bude mať aj radový benzínový 6-valec M256 (266 kW a 500 Nm). 15-kW štartér-generátor bude rekuperovať brzdnú energiu a podporovať akceleráciu.

Medzi dieselovými motormi bude v ponuke vynovený plug-in hybrid E 300de s väčšou kapacitou akumulátorov ako momentálnych 13,5 kWh. Takže aj jeho dojazd má byť väčší, ako 52 km. Spolu bude v ponuke sedem hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, vrátane variantov 4MATIC a modelov kombi, pričom po prvýkrát budú modely hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete určené aj pre americký trh.

Znížená svetlá výška o 15 milimetrov má s ďalšími úpravami zlepšiť aerodynamiku a teda aj spotrebu, V Mercedes napriek tomu hovoria, že pruženie bude mať komfortné naladenie. Je predpoklad, že Dlhá verzia sedanu (v Číne) ako aj kupé a kabriolet budú nasledovať krátko potom.

Na trh má prísť vynovená trieda E v karosárskych verziách sedan a kombi po jarnej ženevskej premiére, v priebehu leta.

Tu sú ešte najdôležitejšie fakty o novinke:

Ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov

  • Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobením rýchlosti podľa trasy: pomocou informácií z LiveTraffic dokáže Trieda E rozpoznávať dopravné zápchy alebo zhustenú premávku a reagovať ešte skôr, ako zaznamená toto dopravné obmedzenie samotný vodič. Ak je takto rozpoznaná dopravná zápcha (a ak vodič aktívne nezvolí iné správanie), DISTRONIC preventívne zníži rýchlosť na cca 100 km/h.
  • Aktívny asistent jazdy v zápche: dokáže v dopravnej zápche v prípade, že na ceste je viditeľné vodorovné značenie jazdných pruhov vodiča do značnej miery a s vysokou spoľahlivosťou podporovať v udržiavaní v jazdnom pruhu a udržiavaní odstupu, a to až do rýchlosti približne 60 km/h.
  • Aktívny asistent riadenia: dokáže pomôcť vodičovi na cestách s viacerými jazdnými pruhmi, a to aj pri vytváraní záchrannej uličky.
  • Aktívny asistent brzdenia s funkciou odbočovania: ak pri odbočovaní cez vozovku hrozí zrážka s protiidúcimi vozidlami, Trieda E dokáže zabrzdiť pri rýchlostiach typických pre odbočovanie.
  • Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla s výstrahou pri vystupovaní. Táto funkcia dokáže znížiť riziko zrážky s účastníkmi cestnej premávky, ako sú napríklad cyklisti jazdiaci popri vozidle. Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla sleduje mŕtvy uhol aj počas státia vozidla a dokáže upozorniť vodiča pri otváraní dverí, ak rozpozná približujúce sa vozidlá, motorky alebo bicykle.
  • Parkovací balík v kombinácii s 360-stupňovou kamerou: s novou funkciou Bočný pohľad získava parkovací balík novú funkciu, vďaka ktorej vidno celý bok vozidla. Rozšírený pohľad zboku uľahčuje manévrovanie v blízkosti paralelných prekážok, ako napríklad pri obrubníkoch alebo vedľa garážovej steny.

Viac komfortu v interiéri

  • Nová generácia volantu s dotykovým ovládaním (ovládanie potiahnutím prsta po dotykovej ploche)
  • Veľké obrazovky v sériovej výbave (2 x 10,25 palca)
  • MBUX o.i. s ovládaním hlasom „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes) a rozšírenou realitou (ďalšie informácie, ako napr. orientačné čísla, sa virtuálne zobrazia v obraze prostredia pred vozidlom na multimediálnom displeji, zobrazí sa aj svetlo na semafore)
  • Interiérový asistent (umožňuje intuitívnu obsluhu rozličných komfortných funkcií a funkcií MBUX rozpoznávaním pohybov)
  • Riadenie komfortu ENERGIZING s funkciou KOUČ ENERGIZING (individuálne fitness odporúčania založené na inteligentnom algoritme, integrácia prostredníctvom nositeľnej elektroniky)
  • Kinematika sedadla ENERGIZING a program Krátky spánok (v kombinácii so 48-voltovým systémom, resp. pri hybridných vozidlách dobíjateľných zo siete)
  • Nová funkcia Indikátor kvality vzduchu (pre metropoly)
  • O Mercedes me: Mercedes-Benz Urban Guard (všestranné monitorovanie zaparkovaného vozidla s nasledujúcimi funkciami):
  • Varovanie pri poškodaniach spôsobenými kolíziou
  • Varovanie pred odtiahnutím vozidla
  • Varovanie pred krádežou
  • Funkcia sledovania pri krádeži
  • Možnosť deaktivácie kľúča od vozidla majiteľom vozidla prostredníctvom chytrého telefónu v prípade straty alebo krádeže kľúča


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku