01.07.2019

Nové Audi Q7 - novinka prináša vyššiu úroveň

Audi komplexne modernizovalo model Q7 – po stránke dizajnu aj techniky. Veľké SUV dostalo nový dizajn rodiny Q.

Okrem veľkorysej ponuky priestoru zaujme aj vysokou dynamikou a komfortom. Technológia mild-hybrid, digitálna koncepcia ovládania a voliteľné reflektory HD Matrix LED s laserovými diaľkovými svetlami sú iba niektoré z významných prvkov. Nové Audi Q7 sa v Európe začne predávať v polovici septembra.

Vonkajší dizajn má robustný vzhľad
Audi Q7 má typické prvky SUV s aktuálnymi výrazovými prostriedkami dizajnu značky. Veľkú jednodielnu masku chladiča Singleframe osemuholníkového tvaru rozdeľuje šesť vertikálnych lamiel. Vďaka tomu získala pôsobí predná časť dynamickejšie. Bočné otvory na vstup vzduchu v nárazníku majú expresívnejší tvar, rovnako aj prahy karosérie,  ktoré zvýrazňujú svetlú výšku veľkého SUV. Reflektory, na želanie s technológiou HD Matrix LED a laserovými diaľkovými svetlami, zvýrazňujú svojou kontúrou a svetelnou grafikou šírku modelu vyššej triedy.

Na reštylizovanej zadnej časti karosérie vytvára vizuálne prepojenie medzi nízkymi zadnými skupinovými svetlami s technicky pôsobiacou grafikou výrazná chrómová lišta a zvýrazňuje horizontálne členenie. S voliteľným dizajnovým kompletom S line Exteriér pôsobí Audi Q7 mimoriadne výrazne. Zahŕňa horizontálnu spojlerovú lištu v prednom nárazníku, športovo tvarovaný nájazdový štít v zadnom nárazníku, plastové prvky lakované vo farbe karosérie a 19-palcové kolesá.

Podvozok je športový na ceste, výkonný v teréne

Audi zvýraznilo dynamické atribúty Q7. Na želanie sa do veľkého SUV montujú elektromechanické aktívne stabilizátory. Pri priamej jazde redukujú pohyby karosérie na nerovnom povrchu. Pri športovej jazde výrazne znižujú nakláňanie karosérie v zákrutách. Voliteľným prvkom je aj riadenie všetkých kolies. Pri pomalej jazde sa zadné kolesá natáčajú v rozsahu do 5 stupňov proti smeru natočenia predných kolies, čo zvyšuje obratnosť. Pri rýchlej jazde po diaľnici sa zadné kolesá natáčajú v rovnakom smere ako predné pre zvýšenie dynamickej stability. 

Vďaka tomu je Audi Q7 v mestskej premávke a v serpentínach obratné, agilné a precízne ovládateľné. Na rýchlostných cestách sa prejavuje vysoký komfort – predovšetkým v kombinácii s adaptívnym pneumatickým pružením. Umožňuje meniť svetlú výšku podľa potreby. S pneumatickým pružením a sériovým pohonom všetkých kolies quattro je Audi Q7 vyzbrojené pre jazdu mimo spevnených ciest. Vďaka systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select so siedmimi profilmi vodič môže nastaviť aj špeciálny režim offroad. Pri sedemmiestnych verziách Q7 je pneumatické pruženie súčasťou sériového vybavenia. Pri športovom komplete S line Exteriér montuje Audi tvrdšie vyladený podvozok adaptive air suspension sport, ktorý má oproti štandardnému podvozku s pneumatickým pružením o 15 milimetrov zmenšenú svetlú výšku.

Sériovo pohon mild-hybrid

Všetky motory v Audi Q7 sa štandardne dodávajú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Najprv budú na výber dva naftové motory TDI. Po spustení predaja v septembri príde benzínový motor TFSI a neskôr aj model plug-in hybrid. K vysokej účinnosti motorov prispieva aj sériová technológia mild-hybrid. V reálnej premávke prináša úsporu do 0,7 litra na 100 kilometrov. Hlavným prvkom je štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, ktorý napája kompaktná lítiovo-iónová akumulátorová batéria prostredníctvom 48-voltovej hlavnej elektrickej siete vozidla. Pri spomaľovaní dokáže RSG rekuperovať energiu výkonom až do 8 kW. Keď vodič v pásme rýchlosti od 55 do 160 km/h uvoľní pedál akcelerátora, Audi Q7 rekuperuje s motorom odpojeným od prevodovky alebo dobieha zotrvačnosťou („plachtí“) až do 40 sekúnd s vypnutým motorom. Pri opätovnom stlačení pedála akcelerátora RSG znova naštartuje motor – rýchlejšie a mäkšie ako bežný spúšťač. Režim štart-stop sa začína už pri rýchlosti pod 22 km/h.

Interiér je ako luxusná lóža

S piatimi, alebo siedmymi sedadlami, Audi Q7 kombinuje prestíž s funkčnosťou. Zmenou dizajnu narástla dĺžka veľkého SUV o 11 milimetrov na 5063 . Šírka karosérie bez vonkajších spätných zrkadiel je 1970 milimetrov, výška vozidla so strešnou anténou 1741 milimetrov. Audi Q7 prekonáva svojich bezprostredných konkurentov dĺžkou kabíny, výškou stropu nad sedadlami a vnútornou šírkou v úrovni lakťov vpredu i vzadu. Úžitkovú hodnotu zvyšuje veľa odkladacích priestorov, nová priehradka v prístrojovom paneli, aj veľký objem batožinového priestoru. Podľa polohy zadného operadla má batožinový priestor päťmiestnej verzie využiteľný objem od 865 do 2050 litrov. Pri sklopení zadných operadiel má rovnú podlahu. Dvere batožinového priestoru sú sériovo s elektrickým ovládaním, na želanie je aj bezdotykové – pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Na želanie Audi montuje v druhom rade sedadlá plus s troma samostatnými, pozdĺžne posuvnými sedadlami s nastaviteľným sklonom operadla, ale tiež dve elektricky sklápateľné sedadlá v treťom rade.

Architektúra kokpkitu korešponduje s novou digitálnou koncepciou ovládania, ktorá využíva dva dotykové displeje. Po stlačení ikony na displeji poskytuje funkcia touch response hmatovú a akustickú spätnú väzbu. Horný dotykový displej vo vypnutom stave takmer úplne splýva s veľkým čiernym dekoračným obkladom prístrojového panelu. V tme voliteľné náladové osvetlenie zvýrazňuje kontúry interiéru. Na želanie Audi montuje do Q7 rozličné komfortné prvky, napríklad štvorzónovú automatickú klimatizáciu, servodovieranie dverí, Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozmerným (3D) priestorovým ozvučením alebo Air Quality Paket s aromatizáciou a ionizátorom. Vrcholom ponuky sedadiel na želanie sú ergonomické predné sedadlá s všestranne nastaviteľným profilom a športové sedadlá S plus, obidve aj s klimatizáciou a masážnou funkciou.

Komplexne digitálne prepojené

Špičkové digitálne prepojenie zabezpečuje systém infotainmentu MMI navigácia plus. Zahŕňa mobilné dátové pripojenie LTE Advanced, hotspot WLAN, hlasové ovládanie prirodzenou rečou a rozsiahle portfólio online služieb Audi connect od dopravných informácií cez navigáciu s využitím snímok Google Earth až po hybridné rádio. Novinkou je hlasový asistent  Amazon Alexa, integrovaný do ovládacieho systému MMI. Novou funkciou, ktorá s bude postupne zavádzať vo vybraných európskych mestách, sú informácie o semaforoch, založené na komunikácii Car‑to-X. Digitálnym prepojením s mestskou infraštruktúrou vozidlo prijíma informácie z centrálneho počítača riadenia dopravnej signalizácie. Vodič tak môže vhodne prispôsobiť rýchlosť jazdy k najbližšej zelenej fáze. Keď vozidlo stojí na červenú, na digitálnom združenom prístroji Audi virtual cockpit a voliteľnom head-up displeji sa zobrazuje individuálna odporúčaná rýchlosť a zostávajúci čas po najbližšiu zelenú. To prispieva k predvídavému, efektívnemu spôsobu jazdy a zvýšeniu plynulosti premávky v meste.

Vodiča odbremeňuje najmä pri dlhých jazdách aj adaptívny jazdný asistent. Kombinuje funkcie adaptívneho tempomatu, asistenta pre jazdu v dopravnej zápche a asistenta pre udržiavanie jazdného pruhu. V spolupráci s asistentom efektívnej jazdy Audi Q7 TDI predvídavo zrýchľuje a spomaľuje. Novým prvkom je aj asistent pre núdzové situácie. Ak vodič pre zdravotný kolaps neprejavuje nijakú aktivitu, asistenčný systém bezpečne samočinne zastaví vozidlo a privolá pomoc. Táto funkcia je aktívna počas režimu asistovanej jazdy, aj pri manuálnej jazde.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku