21.06.2019

Nový Peugeot 2008 sa bude predávať od konca roka 2019

Ponúka voľnosť výberu medzi troma druhmi pohonu: elektrickým, benzínovým a naftovým.

Medzi vyspelými technológiami má úplne novú generáciu prístrojovej dosky Peugeot i-Cockpit® 3D a bohatú výbavu asistenčných systémov. Svet sa mení. Značka Peugeot sa dôsledne pripravila aj na obdobie nadchádzajúcej energetickej zmeny.

Nový Peugeot 2008 je uprostred segmentu kompaktných SUV a prináša to, čo dnes tvorí úspech značky Peugeot: zaujímavý dizajn a odlíšenie sa inováciami a technológiami. Vyvážené línie a celkové proporcie patria do segmentu SUV, posunuté čelné sklo vytvára priestor na výraznú horizontálnu líniu kapoty. Vozidlo dobre sedí na kolesách, má široké ramená a zároveň svalnatý vzhľad, ktorý vyžaruje istotu a bezpečnosť.

Nápadná a výrazná predná časť dostala neprehliadnuteľnú masku (elektrické verzie vo farbe karosérie), tvarovanú kapotu. Denné LED svetlomety sú umiestnené pod hlavnými svetlometmi, vyzerajú tak akoby boli ešte nižšie. Premyslený profil zaujme rôznymi trojuholníkovými líniami. Výsledný vzhľad s ostrými líniami vytvára dojem technického diela v podobe ťahaného plechu. Blatníky neboli nikdy doteraz také výrazné! Všetky línie sa zbiehajú na veku batožinového priestoru, vzniká tak prepojený jednoliaty celok.

Verzie motorizácií PureTech 130/155 a BlueHDi 130 majú zadné svetlá prepojené čiernou linkou a dvojitými koncovkami výfukového potrubia.Nový tvar dostali aj výrazné 3 pazúry z LED. Svietia v noci aj cez deň a sú vo všetkých verziách výbavy. V tých najvyšších aj v predných svetlometoch. Podľa trhu budú predné LED svetlomety vo všetkých verziách.

K robustnému vzhľadu prispievajú aj veľkorozmerné disky kolies s priemerom 18 palcov, ktoré vypĺňajú otvory v blatníkoch. Prinášajú jednoduchšiu možnosť individualizácie a citeľné zníženie hmotnosti. Pri všetkých štyroch kolesách až o 4 kg. Exkluzivitu zvyšuje dvojfarebná kombinácia so strechou lakovanou čiernou farbou Black Diamond a nápisy na C-stĺpiku vo verziách GT Line a GT. Vozidlá budú v štyroch výbavách: Active, Allure, GT Line a GT.

Paletu farieb exteriéru obohatili tri nové výrazné a príťažlivé farby: červená Rouge Elixir s intenzívne sfarbeným lakom, modrá Bleu Vertigo s troma vrstvami a oranžová Orange Fusion. Je to nová metalíza, exkluzívne pre nové SUV Peugeot 2008. V interiéri sa spájajú poťahy z vyberaných materiálov s originálnymi farbami: jemné ozdoby palubnej dosky využívajú potlače oranžovou (verzia Active) alebo modrou (verzia Allure) farbou, technické zameranie verzie Allure predstavuje svetlomodrý moderný poťah Urbanoïde, dynamiku verzií GT Line podporuje decentná atmosféra umocnená poťahmi Adamite. Verzie GT/e-2008 GT majú ušľachtilé materiály, ako Alcantara®, koža a sieťovina.

Interiér verzií GT Line a GT zvýrazňujú podsvietené lišty, kde je na výber jedna z ôsmich farieb, ktoré sa dajú vyberať cez dotykovú obrazovku.

Variabilita a vyšší komfort

Priestor na zadných sedadlách (aktuálny rekord s novou platformou CMP) robí z nového SUV Peugeot 2008 mimoriadne variabilné SUV. Jeho dĺžku 4,30 m a rázvor 2,60 m dopĺňa aj veľký objem batožinového priestoru 434 dm3 (podľa normy VDA V210). A to aj v prípade plne elektrickej verzie! Variabilitu podporuje dvojité dno batožinového priestoru (v závislosti od verzie). Po sklopení operadiel zadných sedadiel vytvára takmer rovnú plochu.

Množstvo odkladacích priestorov na palube poskytuje možnosti na odloženie každodenných drobností. Nenápadné odkladacie miesto je aj na spodnej časti stredovej konzoly, kde je tiež praktické miesto na bezdrôtové indukčné nabíjanie mobilu. Otvorený kryt odkladacieho priestoru premyslene udrží mobilný telefón.

Cestujúci si môžu užívať množstvo svetla cez príplatkové otváracie presklené strešné okno. Otvára sa smerom von, neobmedzuje tak priestor nad hlavami cestujúcich vzadu.

Viac technológií: nový Peugeot i-Cockpit® 3D

Inovatívna prístrojová doska s 3D zobrazením sa prvý raz objavila v modeli Peugeot 208. Je v zornom poli vodiča. Všetky pokyny sú dynamické a animované: v závislosti od ich dôležitosti a naliehavosti sa v priebehu pol sekundy približujú do pozornosti vodiča. V závislosti od verzie ich prístrojová doska Peugeot i-Cockpit® 3D zobrazuje vo forme hologramu.

Podľa verzie môže dotyková obrazovka mať veľkosť uhlopriečky až do 10 palcov a ovláda sa dotykovými skratkami vedľa páčkových prepínačov. Precíznosť sa na palube prejavuje nielen zrakom, ale aj dotykom. Napríklad použitím zmäkčených plastov na palubnej doske, alebo čalúnením viacerých miest materiálmi Alcantara® alebo Nappa®. Panely dverí a palubná doska majú lišty s karbónovým vzhľadom. Volič automatickej prevodovky EAT8 je teraz plne elektronický (shift and park by wire). Dopĺňajú ho radiace páčky pod volantom.

Vozidlo má viacero výnimočných a v tomto segmente inak nedostupných prvkov výbavy a asistenčných systémov z vyšších segmentov. Dokazujú technologickú vyspelosť značky Peugeot. Arzenál technologických prvkov obsahuje: aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, Park Assist automaticky zaparkuje a vyparkuje vozidlo, odstup vozidlami môže byť iba 60 cm, najnovší systém automatického brzdenia, cez deň aj v noci dokáže odhaliť už aj chodcov a cyklistov a pracuje pri rýchlostiach od 5 km/h až do 140 km/h, aktívny systém výstrahy pred nežiaducim opustením jazdného pruhu alebo vozovky, stráženie únavy vodiča, ktoré v prípade nutnosti navrhne prestávku, automatické prepínanie diaľkových svetiel, rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek, snímanie mŕtveho uhla, elektronická parkovacia brzda.

Mobilné telefóny sa môžu zrkadliť na stredovú obrazovku pomocou technológie MirrorScreen kompatibilnej s rozhraniami MirrorLink™, Apple CarPlay™ a Android Auto™.

Okrem indukčného nabíjania sú podľa verzie k dispozícii až 4 USB zásuvky (2 vpredu vrátane USB-C a 2 vzadu). Mobilné telefóny sa môžu zrkadliť na stredovú obrazovku pomocou technológie MirrorScreen kompatibilnej s rozhraniami MirrorLink™, Apple CarPlay™ a Android Auto™. Okrem indukčného nabíjania sú podľa verzie k dispozícii až 4 USB zásuvky (2 vpredu vrátane USB-C a 2 vzadu).

Na výpočet ideálnej trasy slúži 3D online navigácia TomTom® Traffic, ktorá v reálnom čase poskytuje údaje o dopravnej situácii a podľa toho automaticky prepočíta a upraví trasu. Na ovládanie môže používať aj hlasové pokyny. Najnáročnejší milovníci hudby využijú vďaka špičkovému francúzskemu špecialistovi na zvuk (značka FOCAL®) najnovší audiosystém, ktorý je výsledkom viac ako 3-ročného vývoja. O dokonalý zvuk sa stará desať reproduktorov FOCAL® po celom vozidle.

Nová modulárna platforma CMP (Common Modular Platform) umožňuje montovať viaceré motory. Ponúka na výber čisto elektrický, benzínový alebo naftový pohon. Všetky motorizácie majú elektronicky ovládané zatváranie mriežky chladiča, aerodynamické disky kolies či zakrytý podvozok. To zlepšuje prúdenia vzduchu a znižuje odpor vzduchu.

V závislosti od výbavy ponúka vozidlo aj výber jazdných režimov Eco, Normal a Sport. Na objavovanie nových ciest dostane vozidlo výberové prvky ako Grip Control a asistenciu pri zjazde z kopca (HADC). Umožnia pohodlne a bezpečne zvládnuť aj zjazdy z príkrych svahov.

Čisto elektrický pohon

Prvé elektrické SUV značky Peugeot prináša vstup do úplne nového sveta. Plne elektrický pohon pracuje úplne potichu a bez vibrácií. Vozidlo sa môže pohybovať úplne voľne aj v zelených zónach miest s obmedzenou dopravou. Motor s výkonom 100 kW (136 k) má krútiaci moment 260 Nm už od naštartovania. Batéria s kapacitou 50 kWh zaručuje podľa novej normy WLTP dojazd do vzdialenosti 310 km a garantuje, že počas 8 rokov alebo 160 000 km si zachová minimálne 70 % svojej kapacity. Batérie našli svoje miesto priamo v podlahe. Vďaka tomu má auto rovnaký vnútorný priestor ako verzie so spaľovacími motormi.

Voľbu z dvoch režimov rekuperačného brzdenia umožňuje volič automatickej prevodovky: Drive (D), štandardná rekuperácia, jazda sa podobá na jazdu s benzínovým či naftovým motorom, alebo Brake (B), intenzívna rekuperácia po uvoľnení akcelerátora.

Čas potrebný na nabíjanie závisí od dostupného príkonu:

  • 16 h pomocou zásuvky Green Up™ Legrand® so štandardným nabíjacím káblom,
  • Medzi 5 h 15 min a 8 h cez zásuvku WallBox (trojfázový 11 kW prúd alebo jednofázový 7,4 kW)
  • 30 min na nabitie 80 % batérie cez verejnú nabíjaciu stanicu s výkonom 100 kW

K dispozícii je aj programovateľné nabíjanie, ktoré sa dá naprogramovať prostredníctvom obrazovky navigácie, alebo cez aplikáciu MyPeugeot® v mobilnom telefóne. Pomocou aplikácie si vodič môže kedykoľvek skontrolovať stav nabitia batérie a na diaľku spustiť, alebo prerušiť nabíjací proces.

Keďže elektrina nie je iba záležitosťou pohonu, prináša značka Peugeot aj komplexný ekosystém, ktorý zákazníkom ponúka jednoduché a zrozumiteľné riešenia otázok spojených s každodenným používaním.

Od začiatku budú k dispozícii tri služby:

  • Easy-Charge zjednoduší prístup k rôznym možnostiam nabíjania. Doma alebo v kancelárii, k dispozícii bude široká voľba možností (výkonnejšia zásuvka, Wallbox, Smart Wallbox, …) spojená s diagnostikou. Vyhodnotí, aký spôsob nabíjania bude najlepší. Služba Free2Move Services umožní využiž 85 000 verejných nabíjacích staníc v celej Európe. Navigácia bude zohľadňovať vzdialenosť, rýchlosť a cenu nabíjania.
  • Easy-Move zabezpečí mobilitu klientov. Plánovanie dlhých presunov navrhne cez Free2Move Services najlepšiu trasu, do úvahy bude brať dojazd a umiestnenie nabíjačiek na ceste. Navigačná trasa sa zobrazí na dotykovej obrazovke vozidla. Aplikácia MyPeugeot má súbor rád, ako znížiť spotrebu a zvýšiť dojazd e-2008
  • Serenity bude sprevádzať počas celého užívania nového SUV Peugeot e-2008. Nové simulátory a digitálne záznamy trasy pomôžu nájsť nabíjačky aj na internetovej stránke značky Peugeot, súčasťou financovania môžu byť aj servisné zmluvy a cestná asistenčná služba. Certifikát, ktorý zaručí úroveň kapacity batérie vozidla uľahčí opätovný predaj vozidla.

Spaľovacie motory spĺňajú aktuálne emisné normy Euro 6 a majú najnovšie technológie značky Peugeot. Sú vybavené systémom Stop & Start aj filtrom pevných častí. Benzínové zastupuje 3-valcový motor s objemom 1,2 litra: PureTech 100 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 alebo EAT8 a pre GT verziu PureTech 155 S&S EAT8.

Naftové motory zastupuje 4-valcový motor s objemom 1.5 litra: BlueHDi 100 S&S BVM6 alebo BlueHDi 130 S&S EAT8.Nové SUV Peugeot 2008 sa začne predávať koncom roka 2019. Pre európsky trh sa bude vyrábať v závode v španielskom meste Vigo, pre Čínu v závode v meste Wuhan.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku