07.03.2018

ŽENEVA: Nový Auris – viac miesta, krajší dizajn a úplne nový, silnejší hybrid

Toyota na autosalóne v Ženeve predstavila tretiu generáciu modelu Auris. Ponúkne nový dizajn, viac miesta a nový motor.

Hatchback nižšej strednej triedy menom Auris prichádza už v tretej generácii. Prešiel výraznými konštrukčnými zmenami.

Predovšetkým stojí na novej platforme s jednoduchým názvom Toyota New Global Architecture v skratke TNGA. Modulárna platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) tvorí základ pre celý budúci vývoj pohonných jednotiek a vozidiel značky Toyota. Nová platforma umožnila znížiť ťažisko a tým zlepšiť jazdné vlastnosti, ponúknuť viac priestoru pre pasažierov, zvýšiť celkovú tuhosť vozidla a tiež využiť nové technológie.

Auris smeruje k lepším jazdným vlastnostiam. Auto má širší postoj, sedí nižšie pri vozovke, využíva pokročilú viacprvkovú zadnú nápravu, ponúkne športovejší pocit z jazdy, no pritom chce ponúknuť výborný jazdný komfort. Za výrazne odlišný pocit za volantom, ktorý nový model sľubuje, môže práve nová platforma využívajúca vyšší podiel vysokopevnostných ocelí na kľúčových miestach. To zvyšuje tuhosť konštrukcie, zlepšuje jazdné vlastnosti a najmä zvyšuje pasívnu bezpečnosť vozidla.

Celková dĺžka je väčšia o 40 milimetrov, výška menšia o 25 milimetrov a šírka väčšia o 30 milimetrov. Auto má prepracovaný dizajn, úplne nové LED svetlomety s denným svietením i zadné plne LED svetlá a tiež LED hmlovky a novinkou je tiež možnosť dvojfarebnej kombinácie lakovania. Výrazná maska, dynamické tvary a výrazné prelisy, všetko v najmodernejšom dizajnovom jazyku značky Under Priority Catamaran. Rafinované dizajnové prvky vrátane výraznejších „bedier“ nad lemami blatníkov i väčšie kolesá, umožnili vytvoriť dynamickejšiu zadnú časť aj napriek miernemu nárastu zadného previsu (+20 mm).

Toyota Auris tretej generácie je vozidlom, ktoré ako prvé podlieha novej stratégii, ktorej cieľom je dodať záujemcom o automobil značky Toyota možnosť vybrať si z dvoch hybridov. Nový Auris tak ponúkne celkovo len tri motorizácie. Jediný ne-hybridný variant je prepĺňaný turbomotor s objemom 1,2 litra. Základný hybrid využívajúci spoluprácu elektromotora s benzínovým motorom s objemom 1,8 litra s výkonom 122 koní bude doplnený silnejším hybridom využívajúcim 2,0 litrový benzínový motor. Silnejší hybrid ponúkne systémový výkon 180 koní. Kým základný hybrid bude naďalej ponúkať to, čo zákazník od hybridu značky Toyota môže chcieť – tichý chod, nízku spotrebu, nízke emisie a rozumné celkové náklady s maximálnou životnosťou, výkonnejší motor využije všetkú tú novú športovosť a charakternosť, čo nový Auris prináša. Auto s novým hybridom ponúkne aj možnosť zmeny prevodových stupňov pádlami pod volantom. Ako teda bude nový hybrid fungovať a ďalšie podrobnosti sa dozvieme až neskôr.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku