06.03.2018

ŽENEVA: Kia Ceed Sportswagon – slovenská Kia so 600 litrovým batohom

Kia predstavuje na autosalóne v Ženeve nový Ceed SW. Spolu s ním sa ukázal Ceed a Rio GT

Nový Ceed dostal svoju praktickejšiu verziu. Kia na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve predstavila svoje nové kombi v segmente C. Ceed Sportswagon ponúkne viac priestoru pre pasažierov vzadu a najmä väčší kufor. Z predchádzajúcich generácií kombíka zo Žiliny sa od roku 2007 predalo viac ako pol milióna exemplárov. Kombi Ceed je podľa údajov výrobcu štatisticky úspešnejší než iné kombi varianty konkurentov, ak ide o pomer predajov hatchbacku a kombi verzie. Kým priemer je cca 30 % kombi 70% hatch, Ceed SW mal podiel cca 40%. Stručne a skrátka, SW je úspešný model a nový model by mal v úspechu pokračovať.

Nová platforma s označením K2, na ktorej stojí Ceed SW umožnila konštruktérom ponúknuť viac miesta pre pasažierov i batožinu. Nový Sportswagon je o 95 milimetrov dlhší než predchádzajúci model. Pritom rázvor zostáva na rovnakej úrovni – 2650 mm a predný previs sa ešte skrátil o 20 milimetrov na 880 mm. Zadný previs sa ale zväčšil o 115 milimetrov na 1070 mm a práve tam treba hľadať kľúč k odomknutiu o 72 litrov väčšieho batožinového priestoru. 14% prírastok objemu kufra znamená, že nový Ceed SW ponúkne pekne okrúhlych 600 litrov podobne ako sesterský model i30 kombi. Väčšia šírka a tiež nové technológie platformy K2 ponúkajú viac miesta pre pasažierov v oblasti ramien, no auto má tiež suverénnejší a športovejší postoj vďaka 20 milimetrom celkovej šírky navyše (1800 mm) a vďaka 20 milimetrom, ktoré ubudli z celkovej výšky (1465). Pritom ale zníženie konštrukcie neovplyvňuje negatívne priestor nad hlavou. Môže za to znížená pozícia sedadiel vpredu aj vzadu.

Športovejší charakter zvýrazňujú tiež doplnky na karosérii a nové zliatinové disky.

Ceed SW ponúkne rovnakú paletu motorizácií ako jeho menší kolega. To znamená, že na začiatku všetkého bude atmosférický štvorvalec 1,4 MPi s výkonom 100 koní a s krútiacim momentom 134 Nm. Nad ním sa bude vynímať točivý trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 120 koní a s výrazne vyšším a lepšie rozloženým krútiacim momentom (170 Nm). Ideálnym motorom bude novinka – benzínový turbomotor s označením 1,4 T-GDi so štyrmi valcami, turbodúchadlom a priamym vstrekovaním. Motor dodá 140 koní a 242 Nm. Ceed poteší aj vyznávačov lacnejšieho paliva. Naftový motor bude iba jeden, v dvoch výkonnostných variantoch. Ponúkne buď 115 alebo 136 koní a rovnaký krútiaci moment 280 Nm. Ide o inovovaný naftový motor s označením 1,6 CRDi s interným menom U3. Motor disponuje technológiou vstrekovania močoviny do výfukového potrubia pre plnenie novej emisnej normy Euro 6d TEMP. Všetky motor, aj najslabší, budú dostupné so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pričom motory 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi zakúpite aj so 7-stupňovým automatom.

Nový Ceed SW taktiež ponúkne množstvo doplnkov vrátane ventilovaných sedadiel, výbavu GT Line a balík asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, kontroly mŕtvych uhlov, kontroly pozornosti vodiča a núdzového brzdenia.

Žilinský Ceed sa do predaja dostane v poslednom kvartáli roku 2018 so štandardnou 7-ročnou zárukou.

Kia Rio GT Line

Malý hatchback sa v Ženeve ukázal v novej výbave GT Line. Model ponúkne športovejší vzhľad a lepšiu výbavu. Zo začiatku bude dostupný iba s malým turbomotorom 1,0 T-GDI, neskôr si výbavu GT Line budete môcť kúpiť aj k menším atmosférickým motorom. Kľúčové je, že GT Line dostane novú 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, a to pri verzii s motorom 1,0 T-GDI s výkonom 120 koní. Malý hatch tak bude mať konečne poriadny automat - očakávať to možno od tretieho qvartálu tohto roka.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku