2017-06-02 15:45:00
Opel Insignia už je
Opel Insignia už je na Slovensku
Zdroj: Jozef Vydra

PREDSTAVUJEME: Opel Insignia už je na Slovensku – za dobrú cenu

Výroba prvej generácie Insignia sa začala v roku 2008 a model okamžite získal titul európske Auto roka 2009.

Teraz prichádza druhá generácia, ktorá má ambície hravo pokoriť doteraz viac ako 930 000  predaných Insignií.

Prvé dojmy z jazdy vo videu sme vám priniesli krátko po dynamickej prezentácii vo Frankfurte. Predstavili sme vlajkovú loď značky pomerne podrobne so základnými údajmi. Teraz pribudli ďalšie zaujímavé fakty a informácie. Medzi nimi najmä cena, s ktorou novinka vstupuje na slovenský trh.

Skôr, ako sa dostaneme k cene, iba lakonické konštatovanie, ktoré nepoteší hlavne konkurentov. Naopak vyvolá radostné zistenie záujemcov o toto auto: Vlajková loď Opel v strednej triede je výhodná alternatíva k prémiovým modelom. Auto na rozdiel od predchodkyne prináša oveľa ľahší, „atletický“ dizajn s pomerne emocionálnym nádychom. Je výsledkom inšpirácie štúdiou Opel Monza Concept z roku 2013.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Ak žena zhodí pár kíl a príde s dobrým make-upom, obzrie sa za ňou nejeden (dokonca aj vlastný) muž. Tak je to aj s novou Insigniou, ktorej vzhľad však nie je iba záležitosťou šminiek. Nová generácia je nová od základu, čoho výsledkom je o 175 kg nižšia hmotnosť pri modeli Grand Sport, ako Opel po novom označuje karosériu typu liftback. V prípade kombi verzie so známym označením Sports Tourer, ktorý príde to je o 200 kilogramov menej. Je to výsledok inteligentnej konštrukcie a použitia ľahkých materiálov.

Úplne nová architektúra karosérie má o 92 milimetrov predĺžený rázvor na 2829 milimetrov priniesol priestranný interiér. Primerane skrátené previsy a o 11 milimetrov širší rozchod. O 29 milimetrov nižšia, splývajúca línia strechy limuzíny Grand Sport ako aj štýlovo ladená maska chladiča s úzkymi reflektormi a vzhľad zadnej časti high-tech dodávajú dizajnu dramatickosť. Elegantná silueta pripomína štvordverové kupé. Nová Insignia Grand Sport je taká ľahká ako vyzerá, pritom má príkladný koeficient aerodynamického odporu 0,26. Radí ju k najaerodynamickejším vozidlám v triede. Ale tiež dynamickým s agilnými a presnými jazdnými vlastnosťami.

Má najmodernejšie asistenčné systémy a technológie konektivity, čo ju zaraďuje tiež veľmi vysoko, lebo žiadny iný model v segmente neposkytuje takú širokú škálu inteligentných technológií.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Ešte sa k auto dostaneme, máme ho v redakcii na krátky V.I.P. test, po ktorom vám sprostredkujeme ďalšie poznatky. Ale teraz konečne jeden, ktorý sme nemali možnosť skúsiť vo Frankfurte – cestou domov dosť neskoro večer sa potvrdilo, že Reflektory IntelliLux LED® novej generácie s 32 segmentmi LED v každom reflektore sú... nuž podľa tvrdenia výrobcu rýchlejšie, precíznejšie a výkonnejšie, pričom diaľkové svetlá dosvietia až 400 metrov. No a realita? Necháte zapnuté diaľkové svetlá a nestaráte sa – svietia iba tam, kam majú. Oproti idúce autá (aj motocykle!) pekne vykrývajú, rovnako tak autá idúce pred vami. Nikoho neoslňujú a okraje osvetlených plôch majú jemné prechody. Oveľa menej ostré, ako v prípade Astry, ktorá má polovičný počet svietiacich segmentov. Dosah síce neviem posúdiť (nemerali sme ho..) ale mal som pocit, že svietia z Hainburgu až skoro do Bratislavy (iba mierne preháňam). Naozaj svietia veľmi dobre a prinášajú do noci jasný a svetlý deň.

Tých ďalších drobností a podrobností sme si všimli viac, trocha sa mi rozležali pocity a vlastnosti z prvých jázd. Skôr k lepšiemu, ale.... viac prezradíme až po absolvovaní väčšej dávky kilometrov.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Teraz k tomu, čím sme takmer začali: cena auta je... naozaj veľmi, veľmi konkurenčná. Auto sa dosť blíži k vyššej strednej, až k prémiovej triede, cenou však zostáva veľmi rozumne pri zemi. Nečudo, že tam, kde sa už začal oficiálne predaj (Slovensko sa práve pridalo), objednávky prevýšili očakávania a zrejme aj výrobné kapacity v materskom závode Opel v nemeckom Russelsheime.

Aby sme vás nenapínali: základná štartovacia cena je 20 490 €. Tie ostatné si pozrite v galérii – a môžete začať uvažovať, ktorú verziu si objednáte... Ak vás Insignia oslovila, nezabudnite, že pravdepodobne v horizonte dvoch mesiacov pribudne aj kombi verzia.

Zdroj: Opel C&S

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo