25.02.2017

Alfa Romeo Stelvio JE TU: Vychutnajte si krásnu Alfu na VIDEU a v MEGA galérii!

Alfa Romeo Stelvio zažila svoj press launch. Oficiálne uvedenie prebiehalo príznačne na priesmyku Stelvio

Alfa Romeo oficiálne predvádza svoj druhý nový model. Od Stelvia očakáva možno ešte o kúsok viac ako od Giulie. Automobil pomenovaný po alpskom priesmyku Stelvio nemá toto horské meno vybrané náhodou.

Cieľom Alfy totiž nebolo postaviť len dobre vyzerajúce SUV, ale najmä výborne jazdiacu Alfu, ktorá DNA značky prenesie aj do úplne neznámych oblastí – do segmentu SUV.

Nech máte taliansky dizajn radi alebo nie, nech ste milovníci nemeckej nudy alebo nie, jedno je objektívnym faktom. Toto auto vie ako zaujať. Z môjho pohľadu je aj veľmi pekné. I keď sa môžem rozpakovať nad inakosťou nových modelov Alfy (v porovnaní s nemeckou konkurenciou), nie sú to autá z ázijských krajín, sú tak talianske ako len môžu byť. Centro Style Alfa Romeo job well done! Stručne a skrátka – toto sa Alfe vydarilo, čo poviete?

Pre taliansku značku Alfa Romeo je Stelvio prvým SUV modelom. Stojí na rovnakej platforme Giorgio ako Giulia, disponuje teda obdobnými rozmermi, dizajnom, systémami a samozrejme motorizáciami.

Zo začiatku (aj pod označením First Edition) bude k dispozícii s dvojicou motorizácii. Základom je 2,2 litrový naftový štvorvalec s maximálnym výkonom 180 koní a maximálnym krútiacim momentom až 470 Nm, benzínovou alternatívou je prepĺňaný štvorvalec 2,0 s maximálnym výkonom 280 koní a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Obe verzie sú od začiatku k dispozícii výhradne s automatickou 8-stupňovou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies označeným ako Q4. Naftová alternatíva zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, benzínový motor to so Stelviom zvládne za 5,7 sekundy. Budúcim vrcholom ponuky je samozrejme verzia Quadrifoglio (štvorlístok) s motorom V6 s maximálnym výkonom 510 koní.

Po nábehu s First Edition budú k dispozícii tri výbavové stupne Stelvio, Stelvio Super a Stelvio Tecnica (na niektorých trhoch aj ako Business).

Automobil bude mať v základnom stupni 17 palcové zliatinové disky, 8,8 palcový displej, otočný ovládač jazdných režimov Alfa D.N.A., 8 reproduktorov, čierne látkové čalúnenie a niekoľko asistenčných systémov vrátane núdzového brzdenia, varovania na jazdu v pruhoch, parkovacie senzory, tempomat a dažďový senzor...

Stelvio Super bude stáť na 18 palcových diskoch s vyššou mierou optimalizácie vrátane palubnej dosky a čalúnenia. K dispozícii budú tiež balíky výbav Luxury a Sports Pack. Auto disponuje bi-xenónovými svetlometmi s natáčaním do zákrut, navigáciu...

Nebudem to zbytočne naťahovať, záujem o Stelvio môžete vyjadriť už v týchto dňoch, avšak prvé kusy dorazia k zákazníkom v priebehu roka.

Pod článkom a videami nájdete tiež bohatú galériu, nech sa páči.

 

jh

Komentáre k článku