05.02.2017

FOTO: BMW 5 Touring – noviniek je viac, než sa zdá

BMW predstavilo kombi verziu radu 5. Výstavnú premiéru bude mať v Ženeve.

BMW radu 5 získalo tento týždeň verziu kombi označenú ako Touring. BMW radu 5 Touring uvidia naživo prvýkrát na autosalóne v Ženeve v marci tohto roku. Model priváža množstvo novej technológie tak ako sedan, pridáva kus praktickosti a zaujímavých riešení.

Automobil medzigeneračne mierne narástol. Celková dĺžka sa po pridaní 36 mm zastavila na 4943 mm, šírka po pridaní 8 mm na 1868 mm a výška o 10 mm na 1498. Rázvor je dlhší o 7 milimetrov s dĺžkou 2975 mm.

Od začiatku predaja je 5 Touring k dispozícii so štvoricou motorizácií, z toho dva sú alebo môžu byť vybavené pohonom xDrive. Touring sa naďalej spolieha na pohon zadnej nápravy a v základných modeloch ponúka aj šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Benzínový základ zatiaľ tvorí verzia označená 530i. Podkapotou skrýva prepĺňaný štvorvalec s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Model je k dispozícii iba s 8-stupňovým automatom.

Model označený ako 540i xDrive má ako jediný v základe inteligentný pohon všetkých kolies. Podkapotou mu drieme klasický radový šesťvalec dopovaný turbodúchadlom s maximálnym výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom na 450 Nm. Aj tu sa o prenos krútiaceho momentu na kolesá stará 8-stupňový automat Steptronic. Z nuly na 100 km/h zrýchli automobil za 5,1 sekundy.

Naftovú ponuku otvára obľúbená motorizácia 520d s maximálnym výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Model je v základe vybavený 6-stupňovým manuálom, za príplatok je automat. Auto zrýchli z nuly na 100 km/h za 8 respektíve 7,8 sekundy s automatom.

530d naďalej skrýva mohutný naftový radový šesťvalec s objemom 3,0 litra a hodnotami 185 kW (245 k) 620 Nm. S pohonom zadnej nápravy zvládne tradičný šprint za 5,8, s xDrive za 5,6 sekundy.

V ďalších mesiacoch pribudne viacero verzií vrátane 518d a 550d s quad turbom Podkapotou a ďalšie.

Ovládací systém: intuitívny a všestrannejší

Obrazovka Control Display, ktorú využíva operačný systém iDrive, dosahuje uhlopriečku 10,25 palca, má vysoké rozlíšenie a v novom BMW radu 5 Touring sa predstavuje v dotykovej forme. Tak ako doteraz, v závislosti od záujmu vodiča, sa môžu funkcie vozidla, navigácie, komunikácie a infotainmentu ovládať aj cez ovládač s dotykovou plochou. Nový dlaždicový vzhľad menu zabezpečuje intuitívne používanie a minimálne odpútava pozornosť od diania na ceste. Možnosti ovládania funkcií automobilu sa rozšírili ďalším vývojom hlasového ovládania a ovládania gestami, ktoré sú teraz dostupné aj pre BMW radu 5. Najnovšia generácia viacfarebného BMW Head-Up displeja prináša do nového BMW radu 5 projekčnú plochu zväčšenú o 70 percent.

Ďalší krok na ceste k autonómnej jazde

Nové BMW radu 5 Touring je najnovším modelom na ceste k autonomnej jazde, čo dosahuje pomocou nových asistenčných systémov a rozšírených funkcií. Príspevkom k nezadržateľnému progresu v tejto oblasti sú Varovný systém pred bočnou kolíziou, Upozornenie na prednosť v jazde, Asistent zmeny jazdného pruhu a Asistent riadenia a udržiavania jazdného pruhu ako aj Automatický vyhýbací manéver. Asistent riadenia a udržiavania jazdného pruhu pre zmenu automaticky udržiava pri rozsahu rýchlosti 0 - 210 km/h vozidlo v strede jeho jazdného pruhu, čo je veľmi užitočné v náročných jazdných situáciách. Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop and Go prispôsobí po stlačení tlačidla rýchlosť jazdy aktuálnemu rýchlostnému limitu, ktorý detekuje funkcia Speed Limit Info.

Praktická stránka

Medzigeneračne sa aj v prípade Touringu zvýšila tuhosť konštrukcie pri znížení celkovej hmotnosti v priemere o 100 kg. Z toho ťaží auto ako z hľadiska jazdných vlastností i z hľadiska priestoru na palube. Mierny nárast vonkajších rozmerov iba naznačuje výrazne viac priestoru pre pasažierov vpredu i vzadu. Nový model ponúkne 570/1750 litrov batožinového priestoru (+ 10 v základe), no tiež o cca 120 kg vyššiu povolenú nosnosť. V závislosti od verzie dosahuje hodnoty 720 až 730 kg.

Zaujme vysoká variabilita a množstvo praktických detailov ako sklápanie zadného operadla deleného v pomere 40/20/40, elektricky ovládanie sklápanie operadiel (stlačením tlačidla), automatické otváranie veka kufra a veľa praktických doplnkov vrátane detských sedačiek, zadných displejov a rôznych praktických zlepšovákov ako vidieť v galérii. Automobil si ponecháva aj praktické samostatné otváranie zadného okna. V príplatkovej výbave sa nachádza aj možnosť bezdotykového ovládania veka kufra. Kryt batožinového priestoru aj deliaca sieť sú samostatné a v prípade potreby sa môžu uložiť do výrezov pod podlahou batožinového priestoru.

Zadná náprava získala vzduchové pruženie pre ešte lepšiu stabilitu pri zvýšení komfortu. Model sa dostane do predaja v priebehu júna tohto roku.

jh
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku